Δεν υπάρχουν πλέον…κουτόφραγκοι επισκέπτες – Τα προβλήματα από την περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Μεσσηνίας

Πρώτη Δημοσίευση: 20/03/2017 19:02 - Τελευταία Ενημέρωση: 20/03/2017 19:02
Ακόμα μια τουριστική χρονιά, αυτή που ξεκινάει το επόμενο διάστημα, διάκειται φιλικά στη Μεσσηνία, τουλάχιστον σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις που υπάρχουν για τον αριθμό των επισκεπτών, μέσω του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Αυτό, βεβαίως, είναι ένα θετικό γεγονός, αλλά, από την άλλη πλευρά, δεν χωράει αμφιβολία ότι το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν δεν εκφράζει πλήρως αυτό που η μεσσηνιακή φύση και η πολιτιστική της παράδοση προσφέρει. Κάποια πράγματα θίχτηκαν και στο Σχολείο Τουρισμού, το οποίο τις προηγούμενες ημέρες, για μία ακόμα χρονιά, διοργανώθηκε στην Καλαμάτα.
Το βέβαιο είναι ότι το προφίλ των ταξιδιωτών αλλάζει, καθώς γίνονται πιο συνειδητοποιημένοι και αναζητούν αυθεντικές τοπικές εμπειρίες που είναι άμεσα συνδεδεμένες με τις περιοχές που επισκέπτονται. Η κατανάλωση του τοπικού φαγητού και προϊόντων θεωρείται από τους καλύτερους τρόπους για να ανακαλύψει κάποιος έναν προορισμό και η γαστρονομία αποτελεί πλέον έναν από τους βασικούς παράγοντες επιλογής προορισμού για έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό πελατών.
Με μικρές επενδύσεις και έμφαση στην αυθεντικότητα, στην ποιότητα και στη δημιουργία αληθινής διαπροσωπικής επαφής, το μεσσηνιακό τουριστικό προϊόν μπορεί να εμπλουτιστεί με μοναδικές και αξιομνημόνευτες γαστρονομικές εμπειρίες, κάνοντας το Νομό και τις τουριστικές του επιχειρήσεις πιο ανταγωνιστικές. 
Σκεφθείτε. Στο Σαλόνι Τουρισμού που διοργανώνεται εφέτος για 42η χρονιά στο Παρίσι (έως σήμερα στην Porte de Versailles) οι ταξιδιωτικοί πράκτορες από τη Γαλλία και όλον τον κόσμο παρουσιάζουν περισσότερους από 500 τουριστικούς προορισμούς στους 100.000 και πλέον επισκέπτες της εκδήλωσης. Οι τέσσερις κορυφαίοι προορισμοί (σε ό,τι αφορά την Ευρώπη) είναι η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ελλάδα και η Ιταλία.
Οι Γάλλοι είναι συνήθως ανήσυχοι και απαιτητικοί ταξιδιώτες. Δεν είναι ολιγαρκείς (λόγω οκνηρίας) ή αδιάφοροι (λόγω αμορφωσιάς) τουρίστες. «Περίπου 1,5 εκατομμύρια ευκατάστατοι Γάλλοι αναζητούν την καινοτομία και τον πολιτισμό σε νέους προορισμούς» εξηγεί στη «Figaro» ο Ντιντιέ Αρινό, πρόεδρος της Protourisme.
Αντιλαμβάνεται κανείς την αναπτυξιακή δυναμική που έχει η Μεσσηνία στους τομείς, όχι μόνο των μουσείων, της Ιστορίας και των αρχαιοτήτων, αλλά και του πολιτισμού και ασφαλώς της κουζίνας...
Αλλά προϋπόθεση για να αξιοποιηθεί η δυναμική αυτή είναι να πάψουν οι επαγγελματίες του εν ευρεία έννοια τουριστικού κλάδου να αντιμετωπίζουν τους γάλλους επισκέπτες και εν γένει τους ξένους σαν κουτόφραγκους.
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 



Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο ή γραμμένα με greeklish ή δεν θα δημοσιεύονται. Συμπληρώστε τον αριθμό της εικόνας. Αυτή η ερώτηση γίνεται για να διαπιστωθεί εάν είστε άνθρωπος ή όχι και για την αποτροπή αυτοματοποιημένων υποβολών spam.

Σχετικές Ειδήσεις