Καλαματιανό άρωμα στην έκθεση ζωγραφικής του ΤΕΕ

Πρώτη Δημοσίευση: 06/12/2017 19:05 - Τελευταία Ενημέρωση: 06/12/2017 19:05
Έκθεση Ζωγραφικής Μηχανικών Καλλιτεχνών διοργάνωσε το ΤΕΕ με τίτλο «Οι μηχανικοί δημιουργούν ζωγραφίζοντας», στην Ολυμπιακή Δημοτική Πινακοθήκη Αμαρουσίου «Σπύρος Λούης» στο Μαρούσι, στο πλαίσιο της επετείου των 90 ετών λειτουργίας της Βιβλιοθήκης του.
Με την εκδήλωση αυτή το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος παρουσίασε μία «διαφορετική», πιο «ελεύθερη» δημιουργική τάση των Ελλήνων μηχανικών.
Σχετικά με την πρωτοβουλία αυτή, ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Στασινός, δήλωσε: «Μελετούμε, σχεδιάζουμε, εφευρίσκουμε, καινοτομούμε, υλοποιούμε, εφαρμόζουμε, κατασκευάζουμε. Κυρίως όμως σκεφτόμαστε και δημιουργούμε. Πολλές φορές οραματιζόμαστε, ονειρευόμαστε, εμπνέουμε και εμπνεόμαστε. Αυτή είναι η ζωή του μηχανικού και η φύση της δουλειάς του».
Η έκθεση προέκυψε έπειτα από ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος του ΤΕΕ προς όλους τους μηχανικούς επαγγελματίες και ερασιτέχνες ζωγράφους για υποβολή πρότασης με ελεύθερο θέμα. Στην έκθεση παρουσιάστηκαν 135 έργα από 54 μηχανικούς – ζωγράφους από ολόκληρη τη χώρα, αλλά και την Κωνσταντινούπολη και την Κύπρο.
 
Παρούσα και η Καλαμάτα
Μεταξύ των αρχιτεκτόνων - μηχανικών που έλαβαν μέρος, αποσπώντας, μάλιστα, ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια, ήταν και η Ντονατέλλα Σπινέλλα - Κυριακοπούλου με τρία έργα της.
Χθες το πρωί είχαμε την ευκαιρία να έχουμε μια σύντομη συνομιλία μαζί της με θέμα - τι άλλο;- τη ζωγραφική. Όπως μας είπε, η τέχνη αυτή ήταν κάτι σαν τον κρυμμένο εαυτό της. Από μικρό παιδί τής άρεσε να ζωγραφίζει, μέχρι που ήρθε μια καθηγήτρια στο Γυμνάσιο για να της "φουντώσει" ακόμα περισσότερο την επιθυμία. Στη συνέχεια έγιναν κάποιες απόπειρες από την πλευρά της να δώσει για την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, αλλά διάφοροι παράγοντες και συγκυρίες την… έσπρωξαν στην Αρχιτεκτονική.
Παρ' όλες τις επαγγελματικές της υποχρεώσεις, όποτε χρειαζόταν ένα… μακροβούτι στο μικρόκοσμό της, δεν έπαψε να ζωγραφίζει. "Για εμένα η ζωγραφική είναι ένα προσωπικό ταξίδι. Η δυνατότητα να βυθίζομαι στα χρώματα και στις σκιές, μου δίνει μια πληρότητα», μας είπε.
Αφορμή για τα σχέδιά της μπορεί να είναι το οτιδήποτε. Από τα παιχνίδια των παιδιών της μέχρι τα φρεάτια διαφόρων πόλεων. Μάλιστα, μας έδειξε έναν πλούσιο… καμβά φρεατίων από διάφορες πόλεις του κόσμου. Από την Καλαμάτα μέχρι το αγαπημένο της Μιλάνο, αποτυπωμένα από την ίδια με έναν μοναδικό τρόπο.
 
Βιογραφικό
Γεννήθηκε στο Μιλάνο και σπούδασε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου του Μιλάνου. Αποφοίτησε το Νοέμβριο του 1972 και λίγους μήνες αργότερα εγκαταστάθηκε στο Τορόντο του Καναδά. Στην τετραετία 1973-1977 εργάστηκε στο Τμήμα Αρχιτεκτονικών Μελετών της Εταιρείας Toronto-Hydro.
Το 1977 εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα και εργάστηκε ως ελεύθερος επαγγελματίας στην Αθήνα για μικρό χρονικό διάστημα και στη συνέχεια στην Καλαμάτα.
Δείγμα των μελετών που έχει εκπονήσει το Αρχιτεκτονικό Γραφείο της στην Καλαμάτα περιλαμβάνει:
-Μελέτη επισκευής του παλαιού εργοστασίου της πρώην Ηλεκτρικής Εταιρείας Καλαμάτας και μετατροπή του σε αίθουσα θεάτρου
-Μελέτη επισκευής Ζουμπουλιού Κληροδοτήματος και μετατροπή του σε Δημοτική Σχολή Χορού
-Μελέτη ανάπλασης τμήματος παραλιακής ζώνης Καλαμάτας
-Μελέτη Κέντρου Υγείας Δήμου Αίπειας
-Master plan Γενικού Νοσοκομείου Κορίνθου
-Μελέτη επισκευής – ανακαίνισης κινηματογράφου «Ηλέκτρα», Δήμος Καλαμάτας.
Για μικρό χρονικό διάστημα ασχολήθηκε και με τη σκηνογραφία. Ενδεικτικά αναφέρονται: η «Ελίζα» της Ξένιας Καλογεροπούλου σε σκηνοθεσία Γ. Κακλέα και “American Buffalo” του David Mamet, σε σκηνοθεσία Αντώνη Καφετζοπουλου.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη



Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο ή γραμμένα με greeklish ή δεν θα δημοσιεύονται. Συμπληρώστε τον αριθμό της εικόνας. Αυτή η ερώτηση γίνεται για να διαπιστωθεί εάν είστε άνθρωπος ή όχι και για την αποτροπή αυτοματοποιημένων υποβολών spam.

Σχετικές Ειδήσεις