Μικρομεσαία τουριστικά η Πελοπόννησος

Πρώτη Δημοσίευση: 17/10/2017 18:38 - Τελευταία Ενημέρωση: 17/10/2017 18:38
Είναι θέμα πολιτικής ερμηνείας, αλλά σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε χθες ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), και ειδικότερα το επιστημονικό του τμήμα (ΙΝΣΕΤΕ), θέλει αρκετή δουλειά ακόμα και καλύτερες συνέργειες μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων στον τουρισμό, ώστε η Πελοπόννησος να καταστεί ιδιαίτερα ελκυστικός προορισμός για τους ξένους επισκέπτες.
Σύμφωνα, λοιπόν, με τα περισσότερα ποιοτικά στοιχεία, η Περιφέρειά μας βρίσκεται χαμηλά σε σχέση με άλλους προορισμούς. Ένα πρώτο γενικό συμπέρασμα είναι ότι καλές και χρήσιμες οι συμμετοχές σε διάφορες διεθνείς εκθέσεις, αλλά δε φτάνει μόνο αυτό. Θα πρέπει να υπάρξει ποιοτική βελτίωση και σε άλλους δείκτες.





Προκειμένου να αποκτήσουμε ευκρινέστερη εικόνα για τις προτιμήσεις των διαφόρων αγορών μας, καθώς και τους βασικούς δείκτες διαμονής και δαπάνης από τις αγορές αυτές, το «Θάρρος» δημοσιεύει τα στοιχεία που ξεκίνησε να συγκεντρώνει η Τράπεζα Ελλάδος από το 2016 και μετά, τα οποία επεξεργάστηκε το ΙΝΣΕΤΕ:

Κυριαρχεί η αμερικάνικη αγορά
Η αμερικανική αγορά είναι ιδιαίτερα σημαντική (top-3 βάσει των εισπράξεων και των διανυκτερεύσεων) στις Περιφέρειες Αττικής, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου. Σύμφωνα με τη μελέτη, η ισχυρή παρουσία της αμερικανικής αγοράς στις προαναφερθείσες Περιφέρειες σχετίζεται και με τους Ελληνοαμερικανούς μετανάστες που επισκέπτονται τους τόπους καταγωγής τους.
Η αμερικανική αγορά έχει υψηλότερη Δαπάνη Ανά Επίσκεψη σε σχέση με το μέσο όρο της χώρας (534 ευρώ έναντι 449 ευρώ), καθώς και υψηλότερη Ημερήσια Δαπάνη (89 ευρώ έναντι 67 ευρώ), αντικατοπτρίζοντας το υψηλό κόστος που έχει ένα υπερπόντιο ταξίδι.
Οι τρεις δημοφιλέστερες Περιφέρειες για την αμερικανική αγορά ως προς τον αριθμό των διανυκτερεύσεων, είναι: Αττική, Νότιο Αιγαίο και Πελοπόννησος.
Τέλος, οι επισκέπτες από ΗΠΑ έχουν χαμηλότερη Μέση Διάρκεια Παραμονής ανά Περιφέρεια (6,0) απ’ ό,τι ο γενικός Μέσος Όρος για τη χώρα (6,7), πλην όμως κατά μέσο όρο επισκέπτονται 1,75 Περιφέρειες έναντι 1,14 για το σύνολο των αγορών και της χώρας.

Ποιοτικά στοιχεία
Το 2016 επισκέφθηκαν την Πελοπόννησο 843 χιλιάδες τουρίστες, αριθμός που την κατατάσσει στην έβδομη θέση μεταξύ των 13 Περιφερειών της χώρας. Οι επισκέψεις είχαν ως βασικές αγορές το Ηνωμένο Βασίλειο (91 χιλιάδες), τη Γερμανία (82 χιλιάδες) και τις ΗΠΑ (80 χιλιάδες).
Στο επίπεδο των διανυκτερεύσεων, η Περιφέρεια Πελοποννήσου βρίσκεται στην έκτη θέση με 5.760 χιλιάδες διανυκτερεύσεις, οι οποίες προέρχονται από τη Γερμανία (887 χιλιάδες), το Ην. Βασίλειο (608 χιλιάδες) και τις ΗΠΑ (461 χιλιάδες).
Στο επίπεδο των αγορών βρισκόμαστε στην έκτη θέση, με 324 εκατομμύρια ευρώ και κύριες αγορές τη Γερμανία (47 εκατομμύρια ευρώ), το Ην. Βασίλειο (37 εκατομμύρια ευρώ) και τις ΗΠΑ (28 εκατομμύρια ευρώ). Η μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση για την Πελοπόννησο ήταν 56 ευρώ.

Γερμανική αγορά
Η Μέση Δαπάνη ανά Επίσκεψη στις 13 Περιφέρειες από τη γερμανική αγορά διαμορφώθηκε το 2016 κατά μέσο όρο στα 624 ευρώ έναντι 449 ευρώ για το σύνολο των εισερχόμενων τουριστών στην Ελλάδα.
Τα μεγέθη αυτά παρουσιάζουν μεγάλη διαφοροποίηση από Περιφέρεια σε Περιφέρεια. Όμως, σε όλες τις Περιφέρειες, πλην Αττικής και Νοτίου Αιγαίου, η δαπάνη της γερμανικής αγοράς είναι υψηλότερη αυτής των υπολοίπων αγορών.
H τιμή των Γερμανών τουριστών στην Πελοπόννησο ανήλθε στα 574 ευρώ. Η δαπάνη ανά διανυκτέρευση ήταν 53 ευρώ. Αντίστοιχα, στην Περιφέρεια Πελοποννήσου η Μέση Διάρκεια Παραμονής ήταν 10,8%.

ΗΠΑ, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο
Τα αντίστοιχα νούμερα για τους επισκέπτες από τις ΗΠΑ ήταν 346 ευρώ, 68 ευρώ ανά διανυκτέρευση και 5,8% μέση διάρκεια παραμονής.
Για τους Γάλλους τουρίστες τα νούμερα είναι 450 ευρώ, 65 ευρώ και 7,0%, ενώ για το Ηνωμένο Βασίλειο 407 ευρώ, 61 ευρώ και 6,7% αντίστοιχα.

Του Αντώνη Πετρόγιαννη



Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Σχόλια με υβριστικό και προσβλητικό περιεχόμενο ή γραμμένα με greeklish ή δεν θα δημοσιεύονται. Συμπληρώστε τον αριθμό της εικόνας. Αυτή η ερώτηση γίνεται για να διαπιστωθεί εάν είστε άνθρωπος ή όχι και για την αποτροπή αυτοματοποιημένων υποβολών spam.

Σχετικές Ειδήσεις