«Έβαλε πόδι» η τουρκική «Dogus» στις ελληνικές μαρίνες , σειρά έχει η Καλαμάτα ;


 

 

Στα… χέρια του ΤΑΙΠΕΔ η τύχη της μαρίνας

Παρά την πρώτη αρνητική απάντηση της «Διοκλής» και του Δήμου Καλαμάτας

 

 

 

Την υπογραφή συμφωνίας στρατηγικής σημασίας με τον όμιλο τουρκικών συμφερόντων Dogus ανακοίνωσε η Lamda Development. Οι δύο εταιρείες θα συστήσουν κοινή εταιρεία, όπου καθεμία θα κατέχει 50%. Σκοπός του joint venture είναι η υλοποίηση επενδύσεων σε μαρίνες.

Η Dogus Group, που δραστηριοποιείται στους κλάδους των τραπεζών, του τουρισμού και των κατασκευών στην Τουρκία, είχε εκδηλώσει το περασμένο καλοκαίρι ενδιαφέρον για την αξιοποίηση τεσσάρων μαρίνων στην Αθήνα, την Κέρκυρα, τη Λευκάδα και την Πελοπόννησο (μεταξύ αυτών και της Καλαμάτας), έναντι 20 εκατ. ευρώ.

 

Η πρόταση για την επιχειρηματική είσοδο του τουρκικού κολοσσού στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα έγινε μέσω της διαχειρίστριας εταιρείας της μαρίνας Καλαμάτας «ΚΥΡΙΑΚΟΥΛΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΑΙ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ Α.Ε.», αλλά με ομόφωνη απόφασή της η δημοτική επιχείρηση «Διοκλής Α.Ε.», αλλά και ο Δήμος Καλαμάτας, αρνήθηκαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

 

Στο σκεπτικό του αιτήματος της εταιρείας είναι ότι αναζητά νέα στρατηγικά και αναπτυξιακά σχέδια στον τομέα επέκτασης των δραστηριοτήτων της στη διαχείριση και εκμετάλλευση τουριστικών λιμένων. Λόγω, όμως, της οικονομικής κρίσης των τελευταίων ετών, η εκτέλεση των σχεδίων αυτών μόνο από την εταιρεία συναντά σημαντικές δυσκολίες. Γι’ αυτό το λόγο και αναζητά στρατηγικές συμμαχίες στην παγκόσμια αγορά. Ήδη, μάλιστα, έχει πραγματοποιήσει επαφές με διεθνείς επιχειρηματικούς και χρηματοδοτικούς ομίλους με θετικά αποτελέσματα.

 

Στο πρώτο μέρος φαίνεται ότι ο Δήμος και η «Διοκλής» κέρδισαν το παιχνίδι στα σημεία. Το κρίσιμο ερώτημα, όμως, μετά και τις εξελίξεις με τη μαρίνα του Φλοίσβου, είναι τι θα γίνει στην περίπτωση που η κυβέρνηση θέλει να εντάξει τη μαρίνα Καλαμάτας στο ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων) για την προσέλκυση επενδυτών.
Τότε, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που ψηφίστηκε τις προηγούμενες ημέρες, οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης μαρίνων λύνονται σε διάστημα έξι μηνών, με αποζημίωση του παραχωρησιούχου. Και η τύχη της μαρίνας αλλάζει κατεύθυνση.

 

Μάλιστα, το ερώτημα έχει κεφαλαιώδη σημασία, από τη στιγμή που το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας συμφερόντων Κυριακούλη έχει λάβει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις από τους αρμόδιους κυβερνητικούς φορείς (Υπουργείο Τουρισμού, Διεύθυνση Τουριστικών Λιμένων και ΕΤΑΔ ΑΕ), ενώ έχει συναινέσει και μια σειρά Δήμων (Λευκάδος) και Περιφερειών (Αττικής) για δημιουργία νέου καθεστώτος στις κατά τόπους μαρίνες.