Στην Καλαμάτα θα βρεθεί την Τρίτη ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βλαδίμηρος Κυριακίδης για να παρουσιάσει την παράσταση Caveman. Μια παράσταση που μετρά χρόνια επιτυχίας και αναφέρεται στα δύο φύλα.
Το Θάρρος μίλησε με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη και σας τον παρουσιάζει:
-Στην Καλαμάτα ξανά με μια παράσταση στην οποία παίζετε μόνος. Πόσο δύσκολο είναι αυτό;
Είναι αρκετά δύσκολο, αλλά και πολύ ευχάριστο. Απαιτεί συγκερασμό πολλών δυνατοτήτων μαζί, πολλών τεχνικών και όταν είσαι μόνος σου στη σκηνή απαγορεύεται να πάθεις οτιδήποτε, είσαι υπόλογος έναντι των απαιτήσεων των θεατών.
-Η παράσταση μετρά χρόνια επιτυχίας. Πού οφείλεται αυτό και πόσο δύσκολο είναι για εσάς;
Δεν είναι δύσκολο, γιατί ποτέ δεν παίζω το ίδιο στην παράσταση, κάθε φορά υπάρχει κάτι καινούργιο. Από την άλλη, αυτή η επιτυχία οφείλεται στο συγγραφέα, είναι ένα πανέξυπνο κείμενο που αφορά τους θεατές και θα τους αφορά για πολλά ακόμα χρόνια.
-Την εποχή της κρίσης είναι πιο δύσκολο να βγάλετε στο κοινό το γέλιο;
Όχι δεν είναι τόσο δύσκολο, το γέλιο είναι δύσκολο να το βγάλεις στην πραγματική ζωή. Στο θέατρο το βγάζει άνετα ο θεατής. Ο κόσμος έχει ανάγκη το γέλιο. Το κοινό γελάει, γελάει πάρα πολύ, γιατί για δύο ώρες ξεχνάει τα προβλήματά του.
-Επειδή είστε και σκηνοθέτης, το σενάριο του έργου Ελλάδα και κρίση μπορούμε να το γυρίσουμε πάλι από την αρχή;
Γιατί, για να βάλουμε άλλες προδιαγραφές; Δε νομίζω ότι θα μπορούσαμε να έχουμε καινούριες συνιστώσες, γιατί αυτό που λέγεται κρίση δε γίνεται μόνο τώρα, συμβαίνει εδώ και πάρα πολλά χρόνια και δρομολογείται σταθερά και με στρατηγική από πίσω, άρα δε νομίζω. Ίσως κάποια στιγμή εμείς ως Έλληνες να μπορέσουμε να δρομολογήσουμε μιαν άλλη πρακτική.
-Πώς μπήκε η υποκριτική στη ζωή σας;
Τυχαία. Είχα πάει να παρακολουθήσω μια παράσταση της Πειραματικής Σκηνής της Τέχνης στη Θεσσαλονίκη το 1979 και το μικρόβιο μπήκε μέσα μου.
-Φέτος το Mega κάνει μια στροφή στα ελληνικά σίριαλ. Πιστεύετε ότι έφτασε η ώρα που τελειώνουν τα τούρκικα;
Δεν ξέρω τι γίνεται με τα τούρκικα, όμως πιστεύω ότι κάποια στιγμή θα ξαναέρθει το ελληνικό σήριαλ. Είναι και λίγο άδικο τώρα.
-Πλέον στην πόλη μας, αλλά και γενικότερα στην επαρχία, γίνονται πολλές περιοδείες. Πού οφείλεται αυτό;
Καταρχάς, υπάρχει το κοινό, δεύτερον υπάρχει η αγωνία του καλλιτέχνη να μπορέσει να μεταφέρει αυτό που κάνει από την πρωτεύουσα στην επαρχία και, τρίτον, είναι ότι η κρίση δε σας έχει αγγίξει όσο έχει αγγίξει την Αθήνα. Απλά είστε λίγο πιο χαλαροί και άνετοι για να έρθετε στο θέατρο.
-Τα σχέδιά σας;
Πολλά και διάφορα, αυτή τη στιγμή δεν είναι κάτι το οποίο είναι έτοιμο, οπότε δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο.
-Τι θα δουν όσοι βρεθούν στην παράσταση;
Το έργο περιγράφει τις διαπροσωπικές σχέσεις των δύο φύλων. Καταλογίζουμε στις γυναίκες, μας καταλογίζουν κι αυτές, αλλά χώρια δεν μπορούμε, γιατί για αυτό είμαστε φτιαγμένοι.
Του Παναγιώτη Μπαμπαρούτση
Αν θέλετε να δείτε και εσείς την παράσταση, μπείτε στην κλήρωσή μας και πέντε τυχεροί θα κερδίσουν 5 διπλές προσκλήσεις. Για να λάβετε μέρος πατήστε εδώ.
Το θεατρικό έργο «Caveman» στην Καλαμάτα
Για έκτη χρονιά παρουσιάζει το θέατρο Coronet την παράσταση φαινόμενο «Caveman» του Rob Becker, σε διασκευή και σκηνοθεσία της Αναστασίας Παπαστάθη. Ένας μονόλογος… προϊστορικός, με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη να ενσαρκώνει το ρόλο του ανθρώπου των σπηλαίων, σε μια παράσταση που ξεχώρισε και αγαπήθηκε όσο λίγες. Η παράσταση θα «ανέβει» στις 12 Μαρτίου, στις 9.15 το βράδυ, στο Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας.
Κανείς δε γνωρίζει πόσοι θεατές είδαν τον «Caveman» πάνω από μια φορά. Εκφράσεις όπως «είναι η τρίτη φορά που το βλέπω» δεν είναι σπάνιες. Η φήμη του είναι δικαιολογημένη, γιατί η κωμωδία για την αιώνια μάχη των φύλων προσφέρει άφθονη ευθυμία και γέλιο, αλλά και ταπεινότητα και ανθρώπινη διορατικότητα.
Ο «άνθρωπος των σπηλαίων» είναι δημιούργημα του Αμερικανού Rob Becker. Ξεκινώντας από εμβόλιμη πρόζα στο μουσικό του νούμερο, σιγά σιγά ανέπτυξε τον ήρωα των σπηλαίων, ο οποίος έμελλε να συναρπάσει πάνω από 7.000.000 θεατές τόσο στην Αμερική όσο και στην Ευρώπη. Παίζεται σε 30 χώρες και σε 15 γλώσσες και θεωρείται η μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Broadway, κάτι που έκανε το δήμαρχο της Νέας Υόρκης να αποκαλεί τη 18η Ιουλίου ημέρα του Caveman και να μετονομάσει την οδό 44 West σε Caveman way.
Όλα άρχισαν χιλιάδες χρόνια πριν, όταν ο άντρας ήταν κυνηγός και η γυναίκα συλλέκτρια. Ουσιαστικά τίποτα δεν έχει αλλάξει από τότε… Πώς θα μπορούσαμε να εξηγήσουμε την προσκόλληση των ανδρών σε ένα κανάλι στην τηλεόραση; Μα, φυσικά, σχετίζεται με την εστίαση σε ένα και μοναδικό στόχο. Στον αντίποδα βρίσκονται, φυσικά, οι γυναίκες, οι οποίες έχουν βαλθεί να συλλέξουν, ως συλλέκτριες που είναι, πληροφορίες από όλα τα κανάλια. Το zapping, λοιπόν, δεν μπορεί παρά να είναι ένα από τα αγαπημένα τους «αθλήματα»…
Γεμάτος ενέργεια, ετοιμολογία στο «φλερτ» με το κοινό του, ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης τραβάει το ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης. Η συμμετοχή του κοινού, που είναι καθοριστική σε όλη αυτή τη διαδρομή, οδηγεί σε απρόβλεπτες εξελίξεις, με ανατροπές, εκπλήξεις και απογειωτικές εκρήξεις γέλιου.
Η αλήθεια του «Caveman» έγκειται στο να μάθουμε να ζούμε με τις διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών, οι οποίες ίσως τελικά να καθιστούν λιγότερο βαρετή τη ζωή μας. Μόνο μην πέσετε στην παγίδα της προσπάθειας να κατανοήσετε το αντίθετο φύλο…
Γενική είσοδος: 18 ευρώ
Φοιτητές – Άνεργοι – Άνω 65: 15 ευρώ