Ναυαγοσώστρια η Χάιντι


Διαλέξεις μαθητών ανά δεκαήμερο
 
Δεκαπεντάλεπτες διαλέξεις, ανά δεκαήμερο, πραγματοποιούνται στο Γυμνάσιο Παραλίας από μαθήτριες και μαθητές, με σκοπό να εντρυφούν σε θέματα ή προβλήματα που απασχολούν και διατρέχουν τον ιστό της κοινωνίας σε ελληνικό και παγκόσμιο επίπεδο.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του σχολείου: «Στο πλαίσιο της καθημερινής λειτουργίας του Γυμνασίου Παραλίας, μέσα από την υλοποίηση ενός ορθολογικού προγραμματισμού, καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να υλοποιούνται από τις μαθήτριες/τές μας ευχάριστα και δημιουργικά εγχειρήματα, έτσι ώστε να ενισχύεται η παιδαγωγική και διδακτική διαδικασία του σχολείου. Στο πλαίσιο αυτής της επιδίωξης – στόχευσης υλοποιούμε στο Γυμνάσιο το εγχείρημα των ανά δεκαήμερο δεκαπεντάλεπτων διαλέξεων των μαθητριών/τών μας.
Με την υλοποίηση του εγχειρήματος αυτού επιδιώκουμε οι μικροί μαθητές του Γυμνασίου να εντρυφούν σε θέματα ή προβλήματα που απασχολούν και διατρέχουν τον ιστό της κοινωνίας σε ελληνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Προβλήματα που πολλάκις μετατρέπονται σε εστίες κοινωνικών αναταραχών, διαρρηγνύοντας τον ιστό της κοινωνικής συνοχής και αλληλεγγύης. Οι μαθήτριες/ τές μέσα από τις διαλέξεις τους, απλά και τεκμηριωμένα, καταθέτουν τις σκέψεις τους, τους προβληματισμούς τους και τις προτάσεις τους στο σύνολο των συμμαθητριών/τών τους και των καθηγητριών/τών τους.
Επιπλέον, εκτιμούμε ότι οι μαθήτριες/τές μας μέσα από αυτήν την προσπάθεια ενισχύουν και αποκτούν σταδιακά εκείνα τα στοιχεία που μελλοντικά θα τους επιτρέπουν με άνεση να ομιλούν και να αναπτύσσουν με επιχειρήματα τις σκέψεις τους ενώπιον ακροατηρίου. Είναι πεποίθησή μας ότι η προσπάθεια αυτή συμβάλλει στο να ενεργοποιούνται και να ευαισθητοποιούνται οι μαθήτριες/τές μας για θέματα που άπτονται της ανθρώπινης υπόστασης και αξιοπρέπειας, ώστε να καθίστανται σταδιακά υπεύθυνοι, ενεργοί, δημιουργικοί και με αλληλεγγύη πολίτες, με ρόλο και λόγο στο πολιτικό, κοινωνικό, περιβαλλοντικό, οικονομικό γίγνεσθαι».
 
Πρόγραμμα
Όσο για το πρόγραμμα του κύκλου των διαλέξεων, έχει ως εξής:
 
1η διάλεξη- Θέμα: «Οικογένεια» από το μαθητή Μανδηλάρη Χαρίλαο, της Α’ τάξης
2η διάλεξη – Θέμα: «Τα εκφυλιστικά φαινόμενα του αθλητισμού», από το μαθητή Σινάπη Μάριο, της Α’ τάξης
3η διάλεξη- Θέμα: «Κάπνισμα-Αλκόολ», από το μαθητή Παπαθεοδωρίδη Βασίλειο, της Α’ τάξης
4η διάλεξη- Θέμα: «Εφηβεία», από τη μαθήτρια Ναϊντένοβα Βλαντιμίρα, της Α’ τάξης
5η διάλεξη- Θέμα: «Νευρική Ανορεξία: Η αυτοκαταστροφή», από τη μαθήτρια Μαργέλη Όλγα, της Α’ τάξης
6η διάλεξη- Θέμα: «Ανεργία και οικονομική κρίση», από τη Χρονοπούλου Ιωάννα, της Α’ τάξης
7η διάλεξη- Θέμα: «Περιβάλλον και οικολογία», από τον Γιαλελή Ιωάννη, της Α’ τάξης
8η διάλεξη- Θέμα: «Θέση των παιδιών στις σύγχρονες κοινωνίες», από τη μαθήτρια Διονυσοπούλου Γεωργία, της Α’ τάξης
9η διάλεξη- Θέμα: «Η ανακύκλωση», από το μαθητή Σαραβελάκη Παναγιώτη, της Α’ τάξης
10η διάλεξη- Θέμα: «Τηλεόραση-Κινητά-Ηλεκτρονικά παιχνίδια», από το μαθητή Νασόπουλο Γεώργιο, της Α’ τάξης
11η διάλεξη- Θέμα: «Διατροφή-Παχυσαρκία-Αθλητισμός», από τη μαθήτρια Παπαδοπούλου Αικατερίνη, μαθήτρια Α’ τάξης
12η διάλεξη- Θέμα: «Χάσμα γενεών», από τη μαθήτρια Παπαντωνοπούλου Μαρία – Δέσποινα, της Α’ τάξης
13η διάλεξη- Θέμα: «Φιλία», από το μαθητή Κυριακόπουλο Κωνσταντίνο, της Α’ τάξης
14η διάλεξη- Θέμα: «Βία στο Οικογενειακό Περιβάλλον», από το μαθητή Σπύρο Παναγιώτη, της Α’ τάξης
15η διάλεξη- Θέμα: «Ρόλος και σημασία των ΜΜΕ», από τη μαθήτρια Κοσμοπούλου Καλλιρρόη, της Α’ τάξης
16η διάλεξη- Θέμα: «Κακοποίηση των ζώων», από τη μαθήτρια Παπαδημητρίου Σοφία, της Α’ τάξης.