ΦΙΛΟΠΟΥΛΟΣ


 
Πολύωρη σύσκεψη έγινε χθες στο Δημαρχείο Καλαμάτας, με τη συμμετοχή της προέδρου της Δημοτικής Επιτροπής Τουρισμού Παν. Ντίντα, της αντιπροέδρου Π. Κούλη, του προέδρου του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Δ. Μανιάτη, του προέδρου της Διαδημοτικής Επιτροπής Τουρισμού, Θαν. Ψαρούλη και εκπροσώπων όλων των εμπλεκόμενων φορέων.

Σκοπός της ο βραχυπρόθεσμος αλλά και μεσοπρόθεσμος προγραμματισμός δράσεων για την ανάπτυξη του τουρισμού στο Δήμο Καλαμάτας, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Μεσσηνίας.

Τα συμπεράσματα της συνάντησης δεν είναι και τόσο ενθαρρυντικά για την τρέχουσα τουριστική περίοδο, σύμφωνα τουλάχιστον με όσα είπαν οι άνθρωποι της αγοράς.

Η πολυδιαφημισμένη πολιτική της κρουαζιέρας και η Καλαμάτα ως πόλη προορισμός για φέτος έχουν αποτύχει. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Ανάπτυξης του Δήμου, φέτος αναμένονται στο λιμάνι πέντε (5) μέχρι επτά (7) κρουαζιερόπλοια, στην καλύτερη περίπτωση!

Από εκεί και πέρα, η πολυετής οικονομική κρίση που πλήττει τη χώρα έχει γονατίσει τα ελληνικά νοικοκυριά, με αποτέλεσμα ο εσωτερικός τουρισμός να παρουσιάζει σοβαρή κάμψη, τουλάχιστον εάν κρίνει κανείς από τον αριθμό των κρατήσεων που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στα ξενοδοχεία της πόλης. Αν δεν «αναστηθεί» ο κοινωνικός τουρισμός, θα μιλάμε για «μαύρη χρονιά».

Βέβαια, την ακριβώς αντίθετη εικόνα παρουσιάζουν τα στοιχεία, κυρίως, από Αγγλία και Ρωσία, όσον αφορά στον εξωτερικό τουρισμό. Η λειτουργία του αεροδρομίου και οι δεκάδες πτήσεις που ξεκίνησαν δημιουργούν σημαντικές προσδοκίες στους επαγγελματίες του κλάδου.
Πάντως, δεν έλειψαν και οι παρατηρήσεις –από πολλές πλευρές- για την πολιτική που ασκείται από τη Δημοτική Αρχή. Κακή σήμανση των δρόμων, πλημμελής έως ανύπαρκτη αστική συγκοινωνιακή σύνδεση της Καλαμάτας με το αεροδρόμιο, κυκλοφοριακά προβλήματα, ηχορύπανση, μη καθορισμός συγκεκριμένων «κανόνων παιχνιδιού» όσον αφορά στην πολιτική που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι επαγγελματίες της παραλιακής ζώνης με τα μαγαζιά τους και τις κατασκευές, επέκταση ασύρματου δικτύου στην παραλία, περαιτέρω ανάπτυξη του ποδηλατόδρομου, προστασία του Μεσσηνιακού Κόλπου με «νύχια και με δόντια», μεγαλύτερη διαφημιστική εκστρατεία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, περισσότερες εκδηλώσεις για μεγιστοποίηση του τουριστικού προϊόντος.

Από την άλλη, η πρόεδρος της Επιτροπής Παν. Ντίντα αντέτεινε ότι από πλευράς Δημοτικής Αρχής έχουν υλοποιηθεί ή ξεκινούν πολλά έργα ανάπλασης σε διάφορες περιοχές της πόλης (κεντρική πλατεία, ιστορικό κέντρο, παραλία), τα οποία και θα βοηθήσουν στην προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού τουριστών. Παράλληλα, τις αμέσως επόμενες ημέρες εκδίδεται νέος αναλυτικός τουριστικός χάρτης, που θα περιλαμβάνει και τα δημοτικά διαμερίσματα, ενώ αλλάζει αισθητικά το γραφείο υποδοχής και ενημέρωσης τουριστών στο αεροδρόμιο.

Για την πολιτική στο θέμα της κρουαζιέρας, σημείωσε ότι, αμέσως μόλις το Λιμενικό Ταμείο περάσει και τυπικά τα χέρια του Δήμου, θα εκπονηθεί μελέτη και προοπτική ένταξής του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα για βελτίωση των υποδομών του, ενώ ετοιμάζεται και μελέτη για αναβάθμιση του Δημοτικού Σταδίου, με σκοπό την ανάπτυξη του αθλητικού τουρισμού.

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης ο κ. Αθ. Ψαρούλης τόνισε ότι από πλευράς τουριστικής προβολής της Μεσσηνίας στις σκανδιναβικές χώρες έχει γίνει μια τεράστια προσπάθεια- κυρίως διαφημιστική εκστρατεία σε μεγάλα μέσα ενημέρωσης-, που θα αποδώσει καρπούς τους επόμενους μήνες, ενώ ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Μεσσηνίας υποστήριξε ότι το άνοιγμα του αεροδρομίου με τις πτήσεις χαμηλού κόστους θα βοηθήσει στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στη Μεσσηνία.

Τέλος, για την ανάπτυξη του τουρισμού της κρουαζιέρας, ο κ. Ψαρούλης πρότεινε την αντιμετώπιση του ζητήματος με καθαρά επαγγελματικά κριτήρια (στέλεχος εξειδικευμένο που θα… οργώσει τα διεθνή κέντρα αποφάσεων).

Του Αντώνη Πετρόγιαννη