Μέσα στις δέκα ευρωπαϊκές περιφέρειες με την υψηλότερη ανεργία στους νέους ο Μοριάς


Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου  
 
Ανοιχτό σε μήκος 3 χιλιομέτρων, όπως η νέα είσοδος της Καλαμάτας, θα είναι το τμήμα του δρόμου Ριζόμυλος – Καλαμάτα από τον κόμβο της Ανάληψης έως τη γέφυρα του ποταμού Παμίσου, σύμφωνα με όσα πρότεινε χθες ο γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Μαν. Αγγελάκας, στο δήμαρχο Μεσσήνης Στ. Αναστασόπουλο, τον επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας Νικ. Τζώρτζη, τον επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας Κων. Σπυρόπουλο και τους αντιδημάρχους Ι. Τσούση και Γ. Αθανασόπουλο.
Τα παραπάνω ειπώθηκαν σε σύσκεψη στην Πάτρα με αντικείμενο τη βέλτιστη λύση για τη χάραξη της επαρχιακής οδού Καλαμάτας – Ριζόμυλου και οι προτάσεις του κ. Αγγελάκα είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης με τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων και τους μελετητές.
 
Οι προτάσεις
Όπως ανακοινώθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, στην οριστική μελέτη οδοποιίας θα ληφθούν υπόψη οι ακόλουθες παρατηρήσεις:
-Θα αντικατασταθούν οι τρεις τετρασκελείς ισόπεδοι κόμβοι (Ι.Κ.4, Ι.Κ.5 και Ι.Κ.6) από ισάριθμους ισόπεδους κυκλικούς κόμβους.
-Θα υποβιβαστεί το υψόμετρο της αρτηρίας, όπου αυτό είναι δυνατό, σε συνδυασμό με τους ισχύοντες κανονισμούς οδοποιίας και την ανώτατη στάθμη πλημμύρας στην περιοχή.
-Το τμήμα της οδού που διέρχεται εντός περιοχών όπου προβλέπεται από το εγκεκριμένο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Μεσσήνης η δημιουργία ζωνών β’ κατοικίας και τουρισμού, εκατέρωθεν της υπό μελέτη οδού, (από κόμβο Ανάληψης έως τη γέφυρα του ποταμού Παμίσου Χ.Θ.9+000), θα καταταχθεί στην ομάδα οδών Γ3 με μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα 50 χλμ./ώρα.
-Για το τμήμα αυτό (από Χ.Θ. 6+000 έως τη γέφυρα του ποταμού Πάμισου Χ.Θ. 9+000) θα προσαρμοστεί η διατομή β4ν* της εγκυκλίου 41/2005 (τετράιχνος με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και διαχωριστικό πλάτους 2 μέτρων) σε διατομή αστικού τύπου, με αντικατάσταση του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας με νησίδα και των πλευρικών διαμορφώσεων με πεζοδρόμια πλάτους 3 μέτρων.
-Στο τμήμα αυτό, η δυνατότητα πρόσβασης από και προς τις εκατέρωθεν ιδιοκτησίες θα καθοριστεί μέσω των πολεοδομικών μελετών που θα προκύψουν στο πλαίσιο του εγκεκριμένου Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Μεσσήνης.
-Από τη Χ.Θ.6+000 και μέχρι τον ισόπεδο κόμβο Ι.Κ.4, προς βορρά, όπου δεν προβλέπεται πολεοδόμηση, θα προβλεφθεί στηθαίο ασφαλείας, στο πέρας του πεζοδρομίου.
-Στον ισόπεδο κυκλικό κόμβο Ι.Κ.6. θα υπάρξει πρόβλεψη για μελλοντική σύνδεση με τον ισόπεδο κυκλικό κόμβο κατάληξης του συνδετήριου κλάδου Θουρίας (επί του υφιστάμενου δρόμου Καλαμάτας – Μεσσήνης). Η σύνδεση θα συμβάλει στην εξυπηρέτηση της υπερτοπικής κυκλοφορίας, αποσυμφορώντας την υφιστάμενη οδό και τη δυτική είσοδο Καλαμάτας, συνδέοντας ταχύτερα και ασφαλέστερα το έργο παραχώρησης με το νέο έργο.
-Η Χ.Θ. 0+800 του συγκεκριμένου έργου ταυτίζεται με το πέρας του υπό αδειοδότηση έργου κατασκευής του οδικού άξονα Πύλος – Ριζόμυλος (Χ.Θ. 25+709,30). Με βάση το παραπάνω, μετά τη Χ.Θ. 0+259,77 θα εξεταστεί και εναλλακτική λύση σύνδεσης του έργου με τον υπό αδειοδότηση άξονα (Πύλος – Ριζόμυλος), με στόχο την όσο το δυνατό πληρέστερη ικανοποίηση των συγκοινωνιακών αναγκών της περιοχής, την επαύξηση της συνεργιστικής λειτουργίας των δύο έργων και τη μείωση του συνολικού κόστους κατασκευής τους.
Κλείνοντας τη σύσκεψη, ο κ. Αγγελάκας τόνισε ότι ο χρόνος για ένταξη και υλοποίηση του έργου είναι ελάχιστος, αφού οι πόροι προέρχονται από το ΕΣΠΑ και, συνεπώς, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015.
 
Στο Δ.Σ. Μεσσήνης
Η αντιπροσωπεία από τη Μεσσήνη ζήτησε επιμόνως τα σχέδια και τις μηκοτομές για τα υψόμετρα που θα σημειώνονται οι παραπάνω αλλαγές, προκειμένου να παρουσιαστούν στην προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, όπου ο δρόμος Ριζόμυλος – Καλαμάτα αποτελεί το κυρίαρχο θέμα. Όμως, υπάρχει προφανής αδυναμία να παραδοθούν εγκαίρως. Έτσι, δεν αποκλείεται να αναβληθεί η συζήτηση έως ότου παραδοθούν τα σχέδια.