Παραπέμφθηκαν για απάτη ανηψιά και γιος που εισέπρατταν παράνομα συντάξεις


Της Μαρίας Νίκα
 
Φύλλα πορείας άρχισε να επιδίδει από χθες η Αστυνομία και σε εκπαιδευτικούς της Μεσσηνίας, όπως σημείωσε στο «Θ» ο πρόεδρος της Α΄ ΕΛΜΕ, Βασίλης Γεωργιόπουλος, με αφορμή την προληπτική πολιτική επιστράτευση των καθηγητών, σε περίπτωση που αποφασίσουν απεργία εν όψει Πανελλαδικών Εξετάσεων.
Εν τω μεταξύ, χθες στα Λύκεια της Καλαμάτας επικρατούσε αναβρασμός και η επίταξη ήταν το κυρίαρχο θέμα συζήτησης ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές της Γ΄ Τάξης, που ετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
 
Βασίλης Γεωργιόπουλος, πρόεδρος Α΄ ΕΛΜΕ
 
«Αυταρχική απόφαση»
 
«Τα πρώτα φύλλα πορείας έφτασαν σε εκπαιδευτικούς της Μεσσήνης, ενώ ακούσαμε και για τη Λογγά. Η διαδικασία έχει ως εξής: Η Αστυνομία πηγαίνει στο σχολείο, όπου βρίσκει τον καθηγητή και του επιδίδει το φύλλο πορείας. Αν δεν τον βρει, πηγαίνει στο σπίτι του. Εάν δεν είναι εκεί, το δίνουν στην οικογένειά του. Εάν η οικογένειά του δε δεχθεί να το παραλάβει, κάνουν θυροκόλληση. Εάν βρουν τον ίδιο τον εκπαιδευτικό και ούτε αυτός δεχθεί να το παραλάβει, εκεί μπορεί να έχουμε και διαδικασία αυτοφώρου με σύλληψη. Όμως, δε φαντάζομαι ότι θα φτάσουμε σε τέτοιες καταστάσεις» σχολίασε χθες ο κ. Γεωργιόπουλος, ο οποίος χαρακτήρισε αυταρχική την απόφαση της κυβέρνησης για προληπτική επιστράτευση.
 
Πελαγία Σοφιανού, καθηγήτρια
 
«Το πρόβλημα δεν είναι οι δύο ώρες»
 
«Προληπτική επιστράτευση μόνο με την ιδέα ότι θα μπορούσε να γίνει απεργία; Πρέπει να αντιδράσουμε, γιατί εάν και τώρα δεν αντιδράσουμε, έχουν τελειώσει τα πράγματα, όχι για τους καθηγητές, αλλά για το δημόσιο σχολείο. Θα γυρίσουμε σε επίπεδα αναλφαβητισμού των παππούδων και των γιαγιάδων μας. Και το πρόβλημα για μας δεν είναι οι δύο ώρες που λένε ότι αυξάνεται το ωράριό μας, αλλά το τι επιφέρουν αυτές οι δύο ώρες στην εκπαίδευση. Πρώτον, μιλάμε για απολύσεις 10.000 αναπληρωτών και για μετακινήσεις τουλάχιστον 4.000 εκπαιδευτικών. Θα απολυθούν ή θα πάνε στη Σίκινο, στη Φολέγανδρο, στα Γρεβενά, οπουδήποτε. Και αν το συνδυάσουμε αυτό με το ότι ετοιμάζονται να πάρουν ωρομίσθιους, όπου τα χρήματα που θα τους δίνουν θα είναι 200 – 300 ευρώ (ο υπουργός δήλωσε ότι θα γίνουν 8.500 τέτοιες προσλήψεις), καταλαβαίνετε ότι δεν είναι δυνατόν κάποιος να φύγει με αυτά τα λεφτά και να πάει κάπου μακριά. Συνεπώς, αυτοί που ήδη δουλεύουν κάμποσα χρόνια πρέπει να καλύψουν τα κενά σε όλες τις μακρινές περιοχές, για να πάρουν τους ωρομίσθιους στις κοντινές. Δηλαδή, μιλάμε για αναστάτωση. Και πώς είναι δυνατόν υπουργός Παιδείας να λέει ότι ενδιαφέρεται για την παιδεία και να παίρνουν τέτοια μέτρα, αυτό ας το κρίνει η κοινωνία ολόκληρη. Δεν είναι μια μάχη των καθηγητών αυτό που συμβαίνει αυτή τη στιγμή. Είναι όλης της κοινωνίας. Αν δεν κρατήσουμε το δημόσιο σχολείο, θα σπουδάζουν μόνο αυτοί που έχουν λεφτά».
 
Σοφία Κωνσταντινέα, καθηγήτρια
 
«Εάν δεν αντιδράσουμε, το κόστος για
τα παιδιά θα είναι μεγαλύτερο»
 
«Με αυτά που επιβάλλονται αυτή τη στιγμή, στην ουσία καταδικάζουν τα παιδιά, για τα οποία κοπτόμεθα όλοι αν θα περάσουν στις εξετάσεις, σε εργασιακό μεσαίωνα. Όταν θα βγουν να δουλέψουν και θα πληρώνονται με 400 ευρώ, γιατί αυτό καθιερώνεται πλέον με αυτή τη νομοθεσία, γιατί πολλά από αυτά τα παιδιά θα περάσουν σε σχολές καθηγητών, το θέμα δεν αφορά μόνο εμάς, αλλά όλη την κοινωνία. Θα πληρώνονται με 400 ευρώ, θα δουλεύουν ως αναπληρωτές, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, χωρίς ασφάλιση, χωρίς τίποτα. Επομένως, μη λένε ότι πολεμάμε μόνο για τον κλάδο μας. Ο κλάδος του ενός αφορά και τον άλλον. Είμαστε συγκοινωνούντα δοχεία. Έχω μιλήσει και με παιδιά της Γ΄ Λυκείου, τους έχω εξηγήσει και έχουν καταλάβει. Το κόστος το ξέρουμε εμείς πρώτα απ’ όλα οι καθηγητές, γιατί εμείς τα ζούμε τα παιδιά, πολεμάμε γι’ αυτά και τα πονάμε περισσότερο. Το κόστος μιας απεργίας μπορεί να είναι μια καθυστέρηση, όμως το κόστος του να μην αντιδράσουμε καθόλου σε αυτά που περνάνε, ποιο θα είναι γι’ αυτά τα παιδιά; Δε θα είναι πολύ μεγαλύτερο;».
 
Μαρία Τσαγκαράκη, καθηγήτρια, διευθύντρια 2ου Λυκείου
 
«Χρησιμοποιούν το δίωρο για να μας διαλύσουν»
 
«Η προληπτική επιστράτευση είναι τουλάχιστον αντιδημοκρατική πράξη. Επειδή σήμερα έχω πάρα πολύ γραφειοκρατική δουλειά και είμαι απομονωμένη στο γραφείο, δεν έχω προλάβει να μιλήσω με τους συναδέλφους, όμως έχω την αίσθηση ότι όλοι οι άνθρωποι είναι αγανακτισμένοι. Το ζήτημα δεν είναι το δίωρο. Εμείς κάνουμε τόσες πολλές ώρες παραπάνω από αυτές που μας δίνουν, που οι δύο ώρες είναι αστείο πράγμα. Το θέμα είναι ότι, με αφορμή αυτές τις δύο ώρες, μας διαλύουν ως κλάδο. Ξαφνικά μας καταργούν την οργανική θέση, μας καταργούν τη μονιμότητα, αποκλείουν το διορισμό για πάρα πολλά χρόνια. Χρησιμοποιούν τις δύο ώρες ως αιχμή του δόρατος για να μας διαλύσουν. Αυτό, σε συνδυασμό με μια αξιολόγηση, η οποία είναι κεντρικά σχεδιασμένη και φαίνεται ότι θα μας επιστρέψει σε καθεστώς χειρότερο από των επιθεωρητών, σημαίνει ότι στα σχολεία θα υπάρξει μία τρομοκρατία. Επομένως, η παιδεία που ο ρόλος της είναι να φτιάξει ελεύθερους και δημοκρατικούς πολίτες, θα καταντήσει να φτιάχνει πειθήνια όργανα της εκάστοτε εξουσίας».
 
Φώτης Μακρής, μαθητής, υποψήφιος Πανελλαδικών
 
«Οι καθηγητές υπερασπίζονται
τα δικαιώματά τους, είμαι μαζί τους»
 
«Οι καθηγητές καλά κάνουν, υπερασπίζονται τα δικαιώματά τους. Είμαι μαζί τους στο θέμα των πανελλαδικών, εάν απεργήσουν. Ας αργήσουν λίγο οι πανελλήνιες να γίνουν, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Το θέμα είναι να μην ακυρωθούν τελείως, γιατί κι εμείς έχουμε κάνει κόπο. Αυτά που λένε τώρα οι πολιτικοί ότι μας χαλάνε την ψυχική υγεία και πανικοβαλλόμαστε, δεν ισχύουν, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Θα είναι καλό άμα κατορθώσουν οι καθηγητές να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους, γιατί πιστεύω ότι οι βουλευτές και αυτοί που είναι υπεύθυνοι για τους μαθητές και τα σχολεία, μας θυμούνται όποτε τους βολεύει και όχι όποτε πρέπει».
 
Νίκος Κλωναρίδης, μαθητής, υποψήφιος Πανελλαδικών
 
«Ας κάνουν απεργία, αλλά όχι για πολύ»
 
«Δεν αλλάζει κάτι για μας με την απεργία. Θα δώσουμε λίγο αργότερα. Δε μας αγχώνει, ούτε μας χαλάει την ηρεμία. Απλώς να μην κρατήσει πολύ, γιατί αν κρατήσει πολύ θα είναι πρόβλημα. Για μια, δυο μέρες απεργία, εντάξει, άμα πάει μια βδομάδα πίσω, θα είναι πολύ».
 
Θεοδώρα Τομαρά, μαθήτρια, υποψήφια Πανελλαδικών
 
«Είναι λάθος να μπαίνουμε εμείς στη μέση»
 
«Το θέμα της επιστράτευσης δε μας επηρεάζει, αφού θα ξεκινήσουμε τις πανελλαδικές μας κανονικά. Αλλά εντάξει γενικότερα δεν είναι και πολύ ευχάριστο. Δεν ήταν σωστός ούτε ο χρόνος που ενημερώθηκαν οι καθηγητές για τα μέτρα αυτά, ούτε μπορούσαν να τα δεχθούν και να μην αντιδράσουν, όμως είναι λάθος να μπαίνουμε εμείς στη μέση. Θα έπρεπε να έχουν ενημερώσει τους καθηγητές για τις αποφάσεις τους, όχι δύο βδομάδες πριν από τις πανελλαδικές, μόλις έκλεισαν τα σχολεία για το Πάσχα».
 
Πένυ Τριανταφυλλάκη, μαθήτρια, υποψήφια Πανελλαδικών
 
«Η επιστράτευση είναι λάθος»
 
«Είναι αντιδημοκρατικό να κάνουν επιστράτευση στους καθηγητές, γιατί η απεργία είναι δικαίωμα. Νομίζω ότι η επιστράτευση είναι πολύ λάθος, γιατί άνθρωποι είναι κι αυτοί κι έχουν δικαιώματα εργασιακά. Από τη μεριά μας κι εμείς έχουμε το δίκιο μας, γιατί είναι πολύ μεγάλη η αγωνία που περνάμε».
 
Δέσποινα Κωτσοπούλου, μαθήτρια, υποψήφια Πανελλαδικών
 
«Συμφωνώ με την επιστράτευση»
 
«Εκείνοι θα κρίνουν εάν θα κάνουν απεργία ή όχι. Εμένα προσωπικά θα με βόλευε να πάνε μια βδομάδα πίσω οι πανελλαδικές, γιατί μας δίνουν περισσότερο χρόνο. Αλλά αυτό συνεπάγεται ότι θα αργήσουμε πιο μετά, γιατί θα αργήσουν οι εξετάσεις και θα τελειώσουμε πιο αργά, οπότε είναι περισσότερο άγχος. Καλύτερα, λοιπόν, να μην απεργήσουν. Συμφωνώ με την επιστράτευση».