Απαγόρευση της στάθμευσης ανά οικοδομικά τετράγωνα
Αποφάσισε η Δημοτική Αρχή για την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Θέμα ημερών είναι πλέον η έναρξη των εργασιών ανάπλασης του δυτικού πεζοδρομίου της οδού Φαρών. Τις επόμενες ημέρες ο εργολάβος θα συζητήσει με τη Δημοτική Αρχή τον προγραμματισμό των εργασιών και, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα, αυτές θα ξεκινήσουν κανονικά στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.
Μέχρι να μπει το έργο στην τελική ευθεία υπήρξε σοβαρός προβληματισμός στη Δημοτική Αρχή και τις Τεχνικές Υπηρεσίες για τον τρόπο υλοποίησής του. Τα σενάρια που εξετάζονταν ήταν δύο: Το πρώτο να μονοδρομηθεί ο κεντρικός άξονας της Φαρών με κίνηση προς το νότο και το δεύτερο να απαγορευτεί πλήρως η στάθμευση των αυτοκινήτων, ώστε η εργολαβία να υλοποιείται απρόσκοπτα.
Τελικά, προτιμήθηκε μια περισσότερο… μεσαία λύση. Επειδή το έργο θα εκτελείται ανά δύο οικονομικά τετράγωνα, την περίοδο εκείνη θα απαγορεύεται η στάθμευση και στις δύο πλευρές του δρόμου. Ο χρόνος που προβλέπεται να ισχύει το μέτρο για κάθε κύκλο παρεμβάσεων είναι τέσσερις με πέντε εβδομάδες.
Όπως δήλωσε στο «Θ» ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δημήτρης Δημόπουλος, «όλο το προηγούμενο διάστημα συζητήσαμε με τους επαγγελματίες της περιοχής και προγραμματίσαμε την παρέμβαση με τέτοιον τρόπο, ώστε να υπάρχει η μικρότερη δυνατή όχληση στους περίοικους. Παράλληλα και ο εργολάβος δείχνει διάθεση για συνεργασία.
Έτσι θεωρούμε ότι δε θα υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα. Βέβαια, λογικό είναι να υπάρξουν και παράπονα, αλλά δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά. Από την πλευρά μας, θα κάνουμε τα πάντα και θα λάβουμε όλα τα αναγκαία μέτρα».
Παράλληλα, ανακοίνωσε ότι με απόφαση της Δημοτικής Αρχής και για το χρονικό διάστημα που θα εκτελούνται τα έργα οι επαγγελματίες δεν πρόκειται να πληρώνουν τέλος κατάληψης κοινόχρηστων χώρων.
Το έργο προβλέπει, ως γνωστόν, τη διαπλάτυνση του δυτικού πεζοδρομίου της Φαρών από την οδό Κρήτης μέχρι την οδό Πλάτωνος και ο χρόνος υλοποίησής του είναι 365 ημέρες, με τον προϋπολογισμό να φτάνει στο ένα εκατομμύριο ευρώ περίπου. Το συνολικό μήκος της ανάπλασης ανέρχεται σε 1.200 μέτρα (950 μέτρα της οδού Φαρών και 250 μέτρα της οδού Πλάτωνος). Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία ΤΕΡΚΑΤ ΑΤΕ, από την Αθήνα.
Στις ενστάσεις που έχουν καταγραφεί για το έργο, σημειώνει ότι θα είναι τόσο μεγάλο το όφελος της περιοχής, που θα υπερκεράσει τα όποια προβλήματα μπορεί να δημιουργηθούν. «Η ανάπλαση θα δώσει προστιθέμενη αξία σε μεγάλο τμήμα της πόλης, ενώ η Καλαμάτα θα αποκτήσει κι έναν επιπλέον δημόσιο χώρο. Θα μπορούν οι επισκέπτες να μεταφέρονται στο κέντρο της πόλης άνετα, ενώ οι δημότες θα αποκτήσουν ένα νέο χώρο περιπάτου», υπογράμμισε χαρακτηριστικά, ο κ. Δημόπουλος.
Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου, περιορίζεται το πλάτος του σημερινού οδοστρώματος στους προαναφερθέντες δρόμους κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται για μεν την οδό Φαρών μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,5 μέτρων, για τη διέλευση αυτοκινήτων, μικρών φορτηγών διανομής εμπορευμάτων και λεωφορείων, για δε την Πλάτωνος δύο λωρίδες κυκλοφορίας στην ίδια κατεύθυνση (ανατολή – δύση), πλάτους 3 μέτρων.