Τούρκοι μεγιστάνες στην Costa Navarino


ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΣΤΟΝ Ι. ΛΑΜΠΡΟΠΟΥΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ
 
«Σφίγγα» ο αναπληρωτής
υπουργός Υποδομών Στ. Καλογιάννης
 
Επιμέλεια: Χάρης Χαραλαμπόπουλος
 
Δεν έδωσε επί της ουσίας απαντήσεις ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Στ. Καλογιάννης, στα ερωτήματα που του έθεσε ο βουλευτής Μεσσηνίας της Ν.Δ., Ι. Λαμπρόπουλος, στη Βουλή, σχετικά με την κατασκευή της «Ολυμπίας οδού» και, κυρίως, του τμήματος Πάτρα –Πύργος – Τσακώνα.
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Λαμπρόπουλου συζητήθηκε προχθές και από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός απάντησε για οτιδήποτε άλλο, εκτός από το συγκεκριμένο τμήμα
Στην πρωτολογία του, ο κ. Λαμπρόπουλος χαρακτήρισε το συγκεκριμένο δρόμο ως σημαντικό αναπτυξιακό έργο για όλη την Ελλάδα, την Πελοπόννησο και ιδιαίτερα τους Νομούς Ηλείας, Μεσσηνίας και Αχαΐας. Αναφέρθηκε στην αναστολή των δραστηριοτήτων το 2009, αφού σταμάτησε η χρηματοδότηση, χαιρέτισε την επανεκκίνηση του τμήματος Κορίνθου – Πάτρας, ενώ υπογράμμισε πως περιμένει την υλοποίηση της σύμβασης του 2007 για την κατασκευή του δρόμου από την Πάτρα έως την Τσακώνα.
«Δεν μπορούμε να μιλάμε για ανάπτυξη και να απεντάσσουμε, να σταματάμε, να μην προχωράμε στην εκτέλεση αυτού του δρόμου, στον οποίο θα απασχοληθούν χιλιάδες για να κατασκευαστεί και όταν κατασκευαστεί, θα ανοίξει άλλες προοπτικές για ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα.
Περιμένουμε σήμερα τη δική σας απάντηση. Περιμένει ο λαός της Ηλείας, της Μεσσηνίας», είπε χαρακτηριστικά.
Απαντώντας ο κ. Καλογιάννης μίλησε για την κατ’ αρχήν συμφωνία μεταξύ ελληνικού Δημοσίου, παραχωρησιούχων και κατασκευαστών για την  επανεκκίνηση των έργων.
Μεταξύ άλλων, ανέφερε πως «με τη συμφωνία αυτή οι παραχωρησιούχοι κατασκευαστές ουσιαστικά παραιτήθηκαν οριστικά από οποιαδήποτε άλλη διεκδίκηση που αφορά στο παρελθόν.
Για το τμήμα Πάτρα-Πύργος έχουν συντελεστεί από το υπουργείο οι απαλλοτριώσεις. Έχει καταβληθεί η αποζημίωση στους δικαιούχους σύμφωνα με όλες τις πρωτόδικες αποφάσεις. Κι αυτό είναι ένα πολύ θετικό βήμα για το κομμάτι που αφορά μέχρι και τον Πύργο».
Ακολούθως, επανέλαβε ότι κανένα τμήμα δεν έχει απενταχθεί και πρόσθεσε πως «θα πρέπει να υπάρξει μία χρονική μετατόπιση σε ορισμένα τμήματα έργων που υλοποιούνται με συμβάσεις παραχώρησης. Θα πρέπει τα έργα αυτά να είναι λειτουργικά, να παραδοθούν μέχρι το τέλος του 2015, μέχρι το τέλος της προγραμματικής περιόδου».
 
Δευτερολογίες
Το γεγονός ότι ο αναπληρωτής υπουργός δεν απάντησε στο ερώτημα που έθεσε, επισήμανε ο κ. Λαμπρόπουλος. Πρόσθεσε ότι οι απαλλοτριώσεις στο τμήμα Καλό Νερό – Τσακώνα είχαν προχωρήσει σημαντικά, και σημείωσε πως αν δεν ξεκινήσει τώρα το συγκεκριμένο τμήμα, δε θα καταφέρει να ολοκληρωθεί το 2015. «Πείτε μας, λοιπόν, πότε θα ξεκινήσει το έργο Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα; Θα γίνει; Πότε; Πείτε μας αυτό το “πότε” και αν είναι οριστική απόφαση. Και ποια είναι, τέλος πάντων, αυτή η συμφωνία; Γιατί δεν τη δίνετε στη δημοσιότητα; Ποια είναι η συμφωνία στην οποία έχετε καταλήξει; Αφού έχουν μπει και ξεκίνησαν οι μπουλντόζες από το Κόρινθος-Πάτρα. Ποια είναι η συμφωνία; Δώστε την μας, να ξέρουμε.
Επίσης, πόσα παίρνουν οι παραχωρησιούχοι ως αποζημίωση όταν δήθεν φταίει το Δημόσιο, ενώ –επαναλαμβάνω- οι απαλλοτριώσεις είχαν συντελεστεί; Σταμάτησαν οι τραπεζίτες να χρηματοδοτούν, γιατί δεν κέρδιζαν όσα είχαν προϋπολογίσει το 2007», είπε καταλήγοντας. 
Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής υπουργός απάντησε πως «δεν υπάρχει παρέκκλιση από τις σημερινές συμβάσεις παραχώρησης, δηλαδή, τους νόμους του κράτους. Δεν έχουμε παρεκκλίνει ούτε ένα εκατοστό. Πώς θα μπορούσαμε άλλωστε;», ανέφερε τα σημεία όπου υπάρχουν εργοτάξια και μίλησε για τις συζητήσεις μεταξύ τραπεζών και παραχωρησιούχων, που έχουν παρουσιάσει πάρα πολύ σημαντική πρόοδο. «Εκτιμώ ότι σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε τα τελικά κείμενα των νέων συμβάσεων, των τροποποιημένων συμβάσεων, που θα κατατεθούν στη Βουλή, θα συζητηθούν για να κυρωθούν και να προχωρήσουν τα έργα σε πλήρη – θα έλεγα – ανάπτυξη», κατέληξε.