H απονομή στον Ολυμπιακό μέσα από τις εξέδρες του Ο2 Arena (βίντεο)


Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου  
 
Σοβαρές διαφωνίες ακόμη και με την τροποποιημένη πρόταση του δρόμου Ριζόμυλος- Καλαμάτα, που κατέθεσε ο γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης, Μαν. Αγγελάκας, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης, εκφράζουν μιλώντας στο «Θάρρος» οι επικεφαλής των τριών συνδυασμών της μειοψηφίας.
Οι Νικ. Τζώρτζης («Ενωτική Δημοτική Κίνηση»), Κων. Σπυρόπουλος («Νέα Πνοή») και Κων. Αποστολόπουλος («Λαϊκή Συσπείρωση») «κοιτούν» με ιδιαίτερη δυσπιστία όσα προτάθηκαν. Ο πρώτος ανέφερε ότι δεν τηρήθηκαν όσα είπε πως αντιμετώπισε ως Ευαγγέλιο ο κ. Αγγελάκας, ο δεύτερος πρότεινε την εκπόνηση νέας μελέτης, που θα λαμβάνει υπόψη της όσα προβλέπει το εγκεκριμένο από το 2009 ΓΠΣ Μεσσήνης, ενώ ο τελευταίος τάχθηκε υπέρ της βελτίωσης του υφιστάμενου δρόμου.  
 
Νικ. Τζώρτζης
Όπως μας είπε ο κ. Τζώρτζης, «οι βασικές μας διαφωνίες που αποτελούν κόκκινη γραμμή και είμαστε ανυποχώρητοι, εκτός από τα υψόμετρα και τα άλλα τεχνικά στοιχεία, αφορούν στην πρόσβαση των παρόδιων ιδιοκτησιών και το χαρακτηρισμό του δρόμου ως ήπιας κυκλοφορίας με σεβασμό στο περιβάλλον. Όπως παρουσιάστηκε στην πρόταση, ο δρόμος δέχεται τεράστιο κυκλοφοριακό φορτίο, αφού την καλοκαιρινή περίοδο θα δέχεται όλα τα οχήματα από Γαργαλιάνους, Φιλιατρά, Πύλο, ΠΟΤΑ, Μεθώνη και Κορώνη. Ο καθένας μας αντιλαμβάνεται την όχληση που θα δημιουργήσει ο δρόμος με την κυκλοφορία ΙΧ, μοτοσυκλετών και νταλικών.
Με βάση τα παραπάνω, μόνο ως ήπιας κυκλοφορίας δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ο δρόμος, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το ΓΠΣ, το οποίο προτείνει και οικιστική περιοχή και περιοχή ΠΕΡΠΟ και τουριστική ανάπτυξη ήπιας κορφής στην περιοχή.
Η μελέτη πάσχει, επειδή στηρίχθηκε εξαρχής σε λάθος δεδομένα. Δεν ελήφθη υπόψη το εγκεκριμένο ΓΠΣ Μεσσήνης και άρα, εκπονήθηκε με διαφορετικό σκεπτικό από αυτό που έπρεπε, αφού η περιοχή θεωρήθηκε υπεραστική, επειδή υπάρχουν καλλιέργειες και αρδευόμενες εκτάσεις.
Μπορεί να έγιναν προτάσεις βελτίωσης, αλλά εντάσσονται στο γενικό πνεύμα της μελέτης και όχι στο πνεύμα του δρόμου που εμείς θέλουμε. 
Επίσης, θα πρέπει ο Δήμος να αναθέσει άμεσα σε νομικό την όλη διαδικασία, όπως άλλωστε προβλέπεται και από την απόφαση 223/2010, που μιλά για την ανάθεση της προσφυγής σε κάθε ένδικο μέσο».      
 
Κων. Σπυρόπουλος  
Από την πλευρά του, ο κ. Σπυρόπουλος ανέφερε: «Καταβλήθηκε προσπάθεια με ημίμετρα να περάσει απόφαση για ένα δρόμο που, όπως αντιλαμβάνομαι, είναι καταστροφικός για το Δήμο.
Οι απαντήσεις που δόθηκαν δε με ικανοποίησαν και οι βελτιώσεις που προτάθηκαν, δεν είναι ουσιαστικές. Όταν έρθουν οι προτάσεις, θα ήθελα να μεταβούμε επιτόπου, να τις δει κι ο κόσμος και να αντιληφθεί το τερατούργημα».
«Το βασικό», συνέχισε, «είναι ο δρόμος να είναι ήπιας κυκλοφορίας και φιλικός στο περιβάλλον. Αυτό που προτάθηκε, μόνο φιλικό δεν είναι. Αν κατασκευαστεί τόσο βαρύς δρόμος, θα χρειαστούν ηχοπετάσματα. Η Μεσσήνη θα αποκοπεί από την παραλία της, δε θα ανασαίνει και αλλοιώνεται όλη η περιοχή.
Η πρόταση του κ. Αγγελάκα ακούστηκε ικανοποιητική. Είναι, όμως, έτσι; Δεξιά και αριστερά οι ιδιοκτησίες καταστρέφονται. Τι βελτίωση είναι αυτή;».
Ακολούθως σχολίασε πως η μελέτη είναι προς αποφυγή. Σε καμία σελίδα δεν υπάρχει αναφορά στο ΓΠΣ Μεσσήνης κι ο δρόμος σχεδιάστηκε με άλλες συνθήκες από αυτές που έπρεπε, αφού δεν ελήφθη υπόψη ούτε το εγκεκριμένο ΓΠΣ ούτε και η ανάπτυξη του Δήμου. Ό,τι επιχειρεί ο κ. Αγγελάκας είναι μπαλώματα, δε γιατρεύεται έτσι το όλο θέμα».
Τάχθηκε υπέρ του δρόμου, «αλλά όχι αυτού που μας δίνουν», ενώ ευχήθηκε ο γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης να απορρίψει τη μελέτη «και να ξεκινήσει άλλη, σύμφωνη με το ΓΠΣ και την ανάπτυξη της περιοχής».
 
Κων. Αποστολόπουλος
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Αποστολόπουλου, «το αρχικό σχέδιο που χρηματοδότησε ο μεγαλοεφοπλιστής  Κωνσταντακόπουλος ήταν κομμένο και ραμμένο για την εξυπηρέτηση αποκλειστικά των τουριστικών του επιχειρήσεων, που θα μετέφερε τουρίστες από το αεροδρόμιο ή το λιμάνι κατευθείαν στις εγκαταστάσεις του. Το ότι θα έβλαπτε και το ευαίσθητο περιβάλλον της περιοχής και κάθε προσπάθεια για ήπια τουριστική ανάπτυξη, ουδόλως απασχόλησε τον, κατά τα άλλα, καπετάνιο – ίνδαλμα των δημάρχων της Μεσσηνίας. 
Ο δήμαρχος Καλαμάτας δήλωσε ότι “αν δεν υπάρξει συναίνεση από την πλευρά της Μεσσήνης, θα ζητήσει την κατασκευή ενός κλειστού αυτοκινητόδρομου από τη Νέα Είσοδο ως τον Πάμισο”, χωρίς να τον νοιάζει το μετά. Ο καθένας τους δουλεύει για την πάρτη του και την επανεκλογή του, απεμπολώντας το δημόσιο συμφέρον. Ο δήμαρχος Μεσσήνης βρίσκεται σε δύσκολη θέση, γιατί ναι μεν είναι από τους ευνοούμενους του πρωθυπουργού, αλλά κολλητή του πρωθυπουργού είναι και η οικογένεια του καπετάνιου. Οι δήμαρχοι κι οι παρατάξεις τους έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στην ικανοποίηση των συμφερόντων των  εφοπλιστών και της παρέας τους, κι από την άλλη των λαϊκών στρωμάτων.
Για το δρόμο, όλα είναι στον αέρα, εκτός της μελέτης που συνεχώς διαφοροποιείται. Τα αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα των εφοπλιστών και άλλων ενδιαφερομένων για την τουριστική εκμετάλλευση της περιοχής είναι πολύ μεγάλα και οι αντιθέσεις τους μεταφέρονται σε κυβερνητικούς κι ευρωπαϊκούς κύκλους. Το πιο πιθανό είναι ότι ο δρόμος δε θα ξεκινήσει στο ορατό μέλλον. Το πρώτο εμπόδιο είναι η χρηματοδότησή του, που θα εξασφαλιστεί, κατά τον κ. Αγγελάκα, αν απενταχθούν άλλα έργα από το ΕΣΠΑ και εισαχθεί αυτό που δήθεν είναι “ώριμο”. Το κουβάρι έγινε μεγάλο και πολύπλοκο και θα γίνει χειρότερο, ακόμη κι αν καταφέρουν να εντάξουν το έργο. Τότε θα αρχίσει σωρεία προσφυγών στο ΣτΕ, που θα το πάνε πολύ πίσω. Όπως εξελίχθηκαν τα πράγματα, θα ήταν προτιμότερη μια σημαντική βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου, παρά το γαϊτανάκι που παρακολουθούμε σήμερα και το οποίο, φοβούμαι, θα οδηγήσει σε σοβαρές αντιπαλότητες την τοπική κοινωνία».