Πλησιάζει η ανακοίνωση για το μεγάλο συγκοινωνιακό έργο κατασκευής με ΣΔΙΤ, τον Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στο Βοτανικό. Παράλληλα, παρελθόν θα αποτελέσουν οι σημερινοί σταθμοί σε Κηφισό και Λιοσίων, των οποίων η εικόνα μόνο κολακευτική δεν είναι.
Η δημιουργία του νέου σταθμού και η παύση των υφιστάμενων υποδομών ΚΤΕΛ θα σημάνει τη μεταφορά για τις δραστηριότητες των υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών στο σταθμό του Ελαιώνα, κάνοντας τη διαμεταφορά των επιβατών προς το αεροδρόμιο, το λιμάνι και το κέντρο της Αθήνας ιδιαίτερα εύκολη, καθώς ο σταθμός θα βρίσκεται δίπλα στο σταθμό Μετρό ΕΛΑΙΩΝΑΣ της γραμμής 3.
Σήμερα, σε καθημερινή βάση, εξυπηρετούνται 31.000 επιβάτες από τα ΚΤΕΛ Κηφισού και άλλοι 10.000 από τα ΚΤΕΛ Λιοσίων. Το έργο, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης και θα κατασκευαστεί πάνω στο αμαξοστάσιο του Μετρό στον Ελαιώνα, όπως προβλέπεται και από το Προεδρικό Διάταγμα 750Δ/2005 του Οργανισμού Ρυθμιστικού της Αθήνας.
Με το έργο αυτό θα αλλάξει ο τρόπος μετακίνησης από και προς την Αθήνα μέσω των ΚΤΕΛ, καθώς οι επιβάτες με τη χρήση του δικτύου του Μετρό και των άλλων μέσων θα μπορεί με ένα μικρό κόστος να έχει άμεση πρόσβαση στον Τερματικό Σταθμό των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, ενώ σε «απόσταση βολής» θα βρίσκεται ο ομώνυμος σταθμός Μετρό.
Το έργο έχει υψηλούς στόχους όπως:
Να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό των υπεραστικών λεωφορείων, που ανέρχεται σε 10 εκατ. περίπου επιβάτες ετησίως, επιτρέποντας κατά τρόπο οργανωμένο τις μετεπιβιβάσεις από όλα τα αστικά μέσα μεταφοράς (Μετρό, λεωφορεία, ΙΧ, Ταξί).
Να σχεδιασθεί αρχιτεκτονικά ένα έργο με υψηλό επίπεδο αισθητικής, αποτελώντας τοπόσημο για την περιοχή και πόλο έλξης εμπορικών ή άλλων δραστηριοτήτων.
Να κινητοποιήσει και να επισπεύσει τις διαδικασίες για την ανάπτυξη ή ολοκλήρωση των δικτύων αστικής υποδομής (π.χ. τοπικό οδικό δίκτυο, δίκτυα κοινής ωφέλειας) που λείπουν στην περιοχή αυτή του Ελαιώνα.
Να συμβάλει σημαντικά στην πολεοδομική αναδιάρθρωση της περιοχής που σήμερα είναι κυρίως βιομηχανικού – χονδρεμπορικού χαρακτήρα, σε περιοχή με σύγχρονες επιχειρήσεις τριτογενούς κυρίως τομέα.
Το έργο αποτελεί ιδιωτική επένδυση και η υλοποίησή του προβλέπεται να γίνει με διαγωνισμό για τη σύναψη Σύμβασης Παραχώρησης, με χρηματοδότηση των ΚΤΕΛ και του παραχωρησιούχου (ΣΔΙΤ).
Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την κατασκευή, τη λειτουργία και τη συντήρηση του σταθμού, ενώ το Δημόσιο δε θα χρειαστεί να βάλει χρήματα. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία δείχνουν ότι, εάν κάθε ΚΤΕΛ δίνει ένα ευρώ από κάθε εισιτήριο που εκδίδει στον παραχωρησιούχο, η απόσβεση θα έχει ολοκληρωθεί κατά μέγιστον σε επτά χρόνια.
Ο νέος σταθμός θα συνδέεται υπογείως με το Μετρό, έργο το οποίο έχει πρακτικά γίνει και, μάλιστα, πρέπει να ολοκληρωθεί, καθώς χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης, θα κατασκευαστεί χώρος στάθμευσης 500 θέσεων.