Η τελευταία γενιά


Αναμένεται η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων
 
Διαφοροποίηση του δημάρχου Παν. Νίκα από την παρέμβαση του βουλευτή Ι. Λαμπρόπουλου
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 
Σε μείζον πολιτικό θέμα τείνει να εξελιχθεί ο δρόμος Καλαμάτας- Ριζόμυλου. Μετά την προχθεσινή παρέμβαση του βουλευτή Μεσσηνίας της Νέας Δημοκρατίας, Ι. Λαμπρόπουλου, ο οποίος κατόπιν συνάντησής του με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Στ. Καλογιάννη ζήτησε να κατασκευαστεί ο δρόμος κατά μήκος του υπάρχοντος και όχι από την παραλιακή περιοχή, με βάση την υπάρχουσα μελέτη και τις τροποποιήσεις που έγιναν δεκτές, χθες ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας εξέφρασε τελείως διαφορετική άποψη.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε μιλώντας προς τους δημοσιογράφους, εντός των ημερών αναμένεται η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το δρόμο Καλαμάτας – Ριζομύλου. «Θα αποτελέσει ευλογία ο δρόμος αυτός για τη δυτική περιοχή της Καλαμάτας, από τη Διασπορά μέχρι τον Πάμισο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε, δε, ότι το αναπτυξιακό αυτό έργο θα αποτελέσει βασική υποδομή, όχι μόνο για το δυτικό τμήμα της Καλαμάτας, αλλά και για όλο το τουριστικό τόξο του μυχού του Μεσσηνιακού Κόλπου, καθώς θα ενοποιεί και θα διευκολύνει την πρόσβαση στις μονάδες φιλοξενίας επισκεπτών, με οφέλη για την ανάπτυξη – ενδεικτικά – του συνεδριακού τουρισμού.
Για τη διαφοροποίησή του από τις απόψεις του Ι. Λαμπρόπουλου σημείωσε ότι σέβεται τις θέσεις των βουλευτών του νομού, αλλά για το συγκεκριμένο θέμα υπάρχει διαφορετική προσέγγιση. «Ανάπτυξη στη Δυτική Παραλία της Καλαμάτας, χωρίς το συγκεκριμένο δρόμο, δεν πρόκειται να υπάρξει», επισήμανε χαρακτηριστικά.
Σημειώνουμε ότι η πρόταση του κ. Λαμπρόπουλου είναι  η εξής: Ο δρόμος να ξεκινήσει από το Ασπρόχωμα, να συναντάει τον άξονα Τρίπολης –  Καλαμάτας, να εφάπτεται του αεροδρομίου, να φθάνει στη Μεσσήνη και το Ριζόμυλο, με τον τρόπο της μελέτης – κατασκευής.
Η λύση αυτή επιλέγεται, γιατί, σύμφωνα με τη μελέτη, το κόστος της χάραξης θα κοστίσει από την Καλαμάτα μέχρι το Ριζόμυλο πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ, οι απαλλοτριώσεις θα κοστίσουν, σύμφωνα με υπολογισμούς του υπουργείου, πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν από τα κρατικά ταμεία που δεν τα έχουν, ενώ οι απαλλοτριώσεις από τον πάνω δρόμο θα είναι ελάχιστες.
Οι αντιδράσεις από θιγόμενους από την παραλιακή είναι μεγάλες και θα προκαλέσουν πιθανότατα πλήθος ενστάσεων στο Συμβούλιο Επικρατείας, με αποτέλεσμα να χαθεί χρόνος και το έργο να μη γίνει μέχρι το τέλος του 2015.
Η παραλιακή χάραξη πιθανότατα θα προκαλέσει ζημιά σε ιδιοκτησίες και ίσως αποτρέψει περαιτέρω επιχειρηματική και όχι μόνον αξιοποίηση του πανέμορφου και πολλά υποσχόμενου τμήματος από τη Δυτική Καλαμάτα μέχρι τη Βελίκα. Έστω και να βρεθεί δυνατότητα χρηματοδότησης της παραλιακής, για τους ειδικούς θα είναι ακατόρθωτο να τελειώσει και, μάλιστα, μέχρι το 2015.
Το μειωμένο κόστος κατασκευής και απαλλοτριώσεων από την πάνω χάραξη θα επιτρέψει τη χρηματοδότηση κατασκευής και απαλλοτριώσεων του υπόλοιπου τμήματος από το Ριζόμυλο μέχρι τη Μεθώνη, που πρέπει οπωσδήποτε να γίνει.
Από την πάνω χάραξη, θα υπάρξει συνέχεια του αυτοκινητόδρομου Τρίπολη – Αεροδρόμιο χωρίς να χρειάζονται κάθετοι που θα οδηγούν από το αεροδρόμιο και τη Μεσσήνη προς την παραλιακή χάραξη. Δεν απομονώνεται η Μεσσήνη και η ευρύτερη περιοχή.