Ο Σωκράτης Παπασταθόπουλος αναδείχθηκε καλύτερος Έλληνας του εξωτερικού για το 2012/13


Συρρίκνωση εσόδων και αυξημένες ζημιές, σε σύγκριση με το 2011, κατέγραψε το 2012 η εταιρεία Μορέας, δηλαδή ο ιδιωτικός επιχειρηματικός φορέας που έχει αναλάβει τη μελέτη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία και τη συντήρηση του οδικού άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και του κλάδου Λεύκτρο – Σπάρτη έως το 2038.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της, τα έσοδά της το περασμένο έτος υποχώρησαν σε 99,11 εκατ. ευρώ, από 155,92 εκατ. ευρώ το 2011, εμφανίζοντας έτσι μείωση κατά 36,4% σε ποσοστό και κατά 56,81 εκατ. ευρώ σε αξία.
Η «Μορέας», διευθύνων σύμβουλος της οποίας είναι ο Λεωνίδας Γ. Μπόμπολας, παρουσίασε μεικτά κέρδη 3,94 εκατ. ευρώ το 2012, έναντι αντίστοιχων κερδών 7,58 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν (-48,0%).
Ωστόσο, μετά την επιβάρυνση των αποτελεσμάτων με υψηλές χρηματοοικονομικές δαπάνες (20,21 εκατ. ευρώ) και αποσβέσεις παγίων (11,77 εκατ. ευρώ), κατέγραψε ζημιές προ φόρων 14,48 εκατ. ευρώ έναντι αντίστοιχων ζημιών 8,53 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 69,8% σε ποσοστό και κατά 5,95 εκατ. ευρώ σε αξία. Μετά το συνυπολογισμό των φόρων της χρήσης προέκυψαν καθαρές ζημιές 11,58 εκατ. ευρώ, έναντι αντίστοιχων ζημιών 7,16 εκατ. ευρώ το 2011, αυξημένες κατά 61,7% σε ποσοστό και κατά 4,42 εκατ. ευρώ σε αξία.
Τα αποτελέσματά της προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ήταν κέρδη 13,03 εκατ. ευρώ το 2012, έναντι αντίστοιχων κερδών 15,24 εκατ. ευρώ το 2011, μειωμένα κατά 14,5%.
Η εταιρεία Μορέας ιδρύθηκε το 2006, με έδρα την Τρίπολη και μετόχους τις επιχειρήσεις Άκτωρ Παραχωρήσεις (71,7%), J&P – Άβαξ (15%) και Ιντρακόμ Συμμετοχών (13,3%).
Ο χρόνος κατασκευής του έργου, όπως αναφέρει η εταιρεία, έχει παραταθεί συμβατικά κατά 14,5 μήνες, με υπαιτιότητα του Ελληνικού Δημοσίου, έως τις 14 Νοεμβρίου 2013, αλλά βρίσκεται σε διαδικασία επίλυσης τεχνικής διαφοράς ο καθορισμός περαιτέρω παράτασης της κατασκευαστικής περιόδου, από ανεξάρτητο μηχανικό, μέχρι τις 3 Ιουλίου 2014.
Στις 31/12/2012 η επιχείρηση παρουσίαζε αρνητικά ίδια κεφάλαια (-95,35 εκατ. ευρώ), λόγω συσσωρευμένων ζημιών. Επίσης, παρουσίαζε δανειακές υποχρεώσεις 526,11 εκατ. ευρώ, ενώ οι συνολικές υποχρεώσεις της ανέρχονταν σε 723,67 εκατ. ευρώ.