180 κιλά παράνομου τσαγιού Ταϋγέτου κατέσχεσε το Δασαρχείο Καλαμάτας (Φωτογραφίες)


Διαμαρτύρονται οι επαγγελματίες, ζητούν συνέχιση της ανάπλασης της Αριστομένους  
  
Η απόσταση από το κέντρο της πόλης δεν είναι μεγάλη. Περίπου 200 μέτρα χωρίζουν την περιοχή που έμεινε γνωστή με το όνομα «Ουζάκια» από τον πολιτισμό της κεντρικής πλατείας και των έργων ανάπλασης που εκτελέστηκαν εκεί.
Κι όμως, κάτοικοι και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή λένε πως αισθάνονται παραμελημένοι και μακριά από τις όποιες δεσμεύσεις του δημάρχου Καλαμάτας Παν. Νίκα, πως μετά τις εργασίες ανάπλασης της κεντρικής πλατείας θα ακολουθούσε εκείνη στο τμήμα της Αριστομένους από τη Φραντζή και νοτιότερα.
Αντ’ αυτού, όπως μας είπαν, ο δήμαρχος ξεκίνησε τη διαπλάτυνση του πεζοδρομίου της Φαρών και έχει εξαγγείλει την έναρξη εργασιών στην οδό Κρήτης.
Στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ζητούν να διαπλατυνθεί το ανατολικό πεζοδρόμιο της Αριστομένους. Με τον τρόπο αυτό θα είναι ευχερέστερη η εξυπηρέτηση των πελατών των καταστημάτων, ενώ θα μειωθεί σημαντικά η έκθεση στον κίνδυνο των σερβιτόρων, οι οποίοι αναγκάζονται να διασχίζουν την Αριστομένους. Συνεπακόλουθα, θα «μετακινηθεί» το κατάστρωμα του δρόμου, ενώ θα περισσέψει και χώρος.
Τα παράπονα πολλά. Ο χώρος, αν και βρίσκεται στο κέντρο της Καλαμάτας, αποτελεί υπαίθριο αφοδευτήριο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αλλά και σημείο στάθμευσης για ουκ ολίγα αυτοκίνητα, που καταλαμβάνουν το διάστημα μεταξύ της πρασιάς και των γραμμών του ΟΣΕ. Ίσως είναι από τα μοναδικά σημεία στη μεσσηνιακή πρωτεύουσα με χώμα, που μετατρέπεται σε λάσπη με την πρώτη βροχή, προκαλώντας έτσι τις εύλογες αντιδράσεις όλων. 
 
Δηλώσεις
Ο κ. Μιχ. Κατσίρας διατηρεί ουζερί στη συμβολή της Αριστομένους με τη Σωκράτους, ο οποίος και πρότεινε να διαπλατυνθεί το πεζοδρόμιο. «Εδώ και 6 χρόνια ακούω πως θα φτιαχτεί το πεζοδρόμιο και θα γίνει ανάπλαση έως τη Μακεδονίας», ανέφερε, λέγοντας πως ο Δήμος με το που τελείωσαν τα έργα στην πλατεία, μετακινήθηκε στην οδό Φαρών. «Λες και δεν είναι εδώ Καλαμάτα, αλλά άλλη πόλη», σχολίασε πικρόχολα. Πρόσθεσε, επίσης, πως μολονότι είναι πολύ συχνές οι εξαγγελίες για την ανάπλαση και του υπόλοιπου τμήματος της Αριστομένους, δεν έχει γίνει κάτι. «Εμείς πληρώνουμε τα ίδια (τέλη) με την πλατεία, όπου έχει γίνει ανάπλαση, ενώ εδώ δεν έγινε τίποτε», κατέληξε.
Από την πλευρά του, ο συνταξιούχος, πλέον, ζαχαροπλάστης, Παύλος Χαρίτος, ανέφερε ότι «ο χώρος της πλατείας έχει γίνει πιο ελκυστικός. Όλος ο κόσμος πηγαίνει εκεί και εδώ δεν έρχεται κανένας. Τα όποια έργα κάνει ο Δήμος, καλώς τα κάνει, αλλά ήταν η σειρά μας. Τι ήθελε ο δήμαρχος να πάει στη Φαρών; Ούτε να ποτίσουν τα δέντρα δεν έρχονται. Μια φορά το χρόνο έρχεται ένα φορτηγό και τα ποτίζει, ενώ, όπως μας είπαν, πέρσι είχε να περάσει 14 μήνες».
Κατά την άποψή του, θα πρέπει να επεκταθεί το ανατολικό πεζοδρόμιο, να μετατοπιστεί ο δρόμος δυτικά, προκειμένου να διευκολυνθεί και η λειτουργία των καταστημάτων, αλλά και να αποφεύγουν και τραυματισμούς από τα τροχαία οι σερβιτόροι.
Πρόσθεσε πως πίσω από τους θάμνους και μπροστά από το Διοικητήριο υπάρχει μια συνεχής εστία μόλυνσης, ένα υπαίθριο αποχωρητήριο, όπως το χαρακτήρισε και κατέληξε λέγοντας πως ουδείς ενδιαφέρεται για την εξομάλυνση της κατάστασης. «Είμαστε στην ίδια κατάσταση, αν όχι και χειρότερη από αυτή που βρήκαμε πριν από 35 χρόνια, όταν είχαμε ανοίξει το ζαχαροπλαστείο», κατέληξε.
 
Δημ. Τσιριβάκος
Είναι πολύ λογικό να χρειάζεται να γίνει η ανάπλαση, σχολίασε ο φαρμακοποιός Δημ. Τσιριβάκος. Έτσι όπως είναι σήμερα η κατάσταση, συνέχισε, ούτε οι ποδηλάτες εξυπηρετούνται, ούτε οι πεζοί, αλλά ούτε και οι καταστηματάρχες. Αναφέρθηκε κι αυτός στα κακώς κείμενα, όπως η στάθμευση στο χώρο μεταξύ της πρασιάς και των γραμμών του ΟΣΕ, που λειτουργεί ταυτόχρονα και ως υπαίθριο αφοδευτήριο, ενώ παρατήρησε πως υπάρχει τεράστιος χώρος, που είναι κρίμα να παραμένει ανεκμετάλλευτος. Και συμπλήρωσε: «Θα έχουμε φύγει μέχρι να έχει γίνει κάτι», θέλοντας προφανώς να θίξει την «ακινησία».
Οδηγός ταξί, ο οποίος δε θέλησε να μας δώσει τα στοιχεία του, ανέφερε: «Ζούμε σε άλλη χώρα, σε απόσταση μόλις 200 μέτρων από την πλατεία». Κατά την άποψή του, θα πρέπει να ασφαλτοστρωθεί ο χώρος μεταξύ της πρασιάς και των γραμμών του ΟΣΕ, «για να μη μας τρώει η σκόνη».
Ένας άλλος καταστηματάρχης παρατήρησε πως πρόκειται για χαμένη υπόθεση, μιας και τα έργα ανάπλασης θα υλοποιηθούν όταν ξεκινήσει ή ολοκληρωθεί η κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ από την ανάδοχο εταιρεία.
 
Σάκης Χατζής
«Θα πρέπει να συνεχιστεί η ανάπλαση της Αριστομένους από εκεί που σταμάτησε», σχολίασε από την πλευρά του ο Σάκης Χατζής, ιδιοκτήτης καφετέριας. «Μετά την πλατεία, είμαστε το φτωχικό κέντρο της περιοχής», σημείωσε και συνέχισε να εκφράζει παράπονα: «Βρίσκομαι στην περιοχή, εδώ και 16 χρόνια. Δεν έχει αλλάξει κανείς, ούτε ένα κομμάτι μάρμαρο, σε όλο αυτό το διάστημα.
Αισθανόμαστε παραμελημένοι, εγκαταλελειμμένοι και ξεχασμένοι από όλους και είναι κρίμα που τα παλιά “Ουζάκια”, που έσφυζαν από ζωή στο παρελθόν, να έχουν έρθει σήμερα σε αυτό το χάλι».
Ο ίδιος δήλωσε πως έχει τρομερά παράπονα από την πολιτική που ακολουθεί ο δήμαρχος Καλαμάτας Παν. Νίκας, αλλά και πως δε θα τον ψηφίσει στην επικείμενη αναμέτρηση, όπως έκανε τις δύο προηγούμενες τετραετίες, αν δε δει να εκτελείται έργο στην περιοχή.
Σημείωσε ακόμη πως πρόβλημα αποτελεί και η ύπαρξη των παλιών κτηρίων στη περιοχή, που αποτελούν κι αυτά εστία μόλυνσης (είχε δημοσιευθεί σχετικό σχόλιο στο χθεσινό μας φύλλο), ενώ είναι επικίνδυνα, αφού συνεχώς πέφτουν σοβάδες και άλλα υλικά.
«Είναι απαράδεκτο η περιοχή να αποτελεί υπαίθριο αφοδευτήριο, να γεμίζει λάσπες με τις πρώτες βροχές, να απειλείται η σωματική ακεραιότητα όσων θέλουν να πάνε από την Αριστομένους στο Δικαστικό Μέγαρο. Θα μπορούσε να πέσει λίγη άσφαλτος, να βελτιωθεί η κατάσταση και να ανακουφιστεί το ζήτημα της στάθμευσης των αυτοκινήτων, ενώ με τις όποιες εργασίες γίνουν θα προβληθούν αυτόματα τα τρία δημόσια κτήρια που υπάρχουν, το ΔΗΠΕΘΕΚ, το Δικαστικό Μέγαρο και το Διοικητήριο», είπε χαρακτηριστικά.
Τάχθηκε κι αυτός υπέρ της διαπλάτυνσης του ανατολικού πεζοδρομίου, που θα βοηθήσει τον κόσμο να περπατά μπροστά από τα μαγαζιά με ασφάλεια, να μην είναι επικίνδυνη η διέλευση των πεζών και να απομακρυνθούν λίγο τα αυτοκίνητα.
«Θα θέλαμε τη δέσμευση του Δήμου, να ορίσει το διάστημα που θα ξεκινήσουν τα έργα ανάπλασης, για τα οποία ακούμε από τον κ. Νίκα από την αρχή της θητείας του. Μπορεί ο δήμαρχος Καλαμάτας να έχει κάνει έργο και μπράβο του για όσα έχει κάνει, αλλά εμάς εδώ δε μας βοήθησε, με συνέπεια να είμαστε δυσαρεστημένοι οι επαγγελματίες», κατέληξε. 

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου