ΓΙΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΤΣΑΚΩΝΑ – ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ
Ανεπαρκής η απόφαση
του ΥΠΕΚΑ με τη διόρθωση
Σοβαρά ερωτήματα εγείρονται για τη νομιμότητά της
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Ενός κακού μύρια έπονται. Είναι γνωστό. Κι αυτό συμβαίνει με την τελευταία απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, το οποίο τις προηγούμενες ημέρες (28 Ιουνίου 2013) έκανε λόγο για «λάθος παραβολή» στην Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) του 2011, περί τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος Τσακώνα- Καλαμάτα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος- Τρίπολη – Καλαμάτα, καθώς, αντί του σωστού ονόματος του συναρμόδιου υπουργού Κ. Σκανδαλίδη, αναφέρει το όνομα της Κ. Μπατζελή!
Όπως ανέφεραν στο «Θ» νομικοί κύκλοι, η αλλαγή επί το σωστότερο της Κοινής Υπουργικής Απόφασης δεν έχει καμία ισχύ και η απόφαση αυτή είναι σαν να μην έχει υπογραφεί ποτέ! Μάλιστα, ούτε μπορεί να διορθωθεί ούτε να ακυρωθεί. Με λίγα λόγια, είναι ως μη γενόμενη. Προσθέτουν, δε, ότι το λάθος δεν καλύπτεται από τη στιγμή που υπάρχει απόφαση ενός μόνο υπουργείου.
Για να διορθωθούν – όσο γίνεται- πλέον τα πράγματα θα χρειαστεί νέα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, κάτι που απαιτεί χρόνο και αρκετό χρήμα, αφού το έργο θα καθυστερήσει κάποιους μήνες και οι ρήτρες της σύμβασης θα… τρέχουν υπέρ της αναδόχου εταιρείας. Ήδη και μόνο η μετατόπιση του κόμβου του Νέδοντα «πρόσφερε» στην εταιρεία κάποια εκατομμύρια ευρώ.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην περιμετρική οδό της Καλαμάτας, η έγκριση της τροποποίησης των περιβαλλοντικών όρων καθυστέρησε 23 μήνες! Τροποποίηση που αφορά στους συνδετήριους κλάδους της περιμετρικής με την οδό Αρτέμιδος, καθώς και τη μετακίνηση του κόμβου του Νέδοντα 430 μέτρα δυτικότερα, στο ρέμα Ανδριανού στην Αγιάννα.
Ενώ η απόφαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ για τις τροποποιήσεις εκδόθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 2009, η Κοινή Υπουργική Απόφαση έγκρισης των τροποποιημένων περιβαλλοντικών όρων εκδόθηκε στις 11 Ιανουαρίου 2011!
Επαναλαμβάνουμε αυτό που είχαμε γράψει και χθες με αφορμή τη… βελτιωτική απόφαση του ΥΠΕΚΑ: Ο καθένας μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του για τον τρόπο λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης στη συγκεκριμένη υπόθεση. Για ένα πολύ μεγάλο έργο, με τεράστιο οικονομικό κόστος για το Δημόσιο, η δημόσια διοίκηση με τις πράξεις της δημιουργεί ζητήματα που ενδεχομένως να οδηγήσουν σε σοβαρές οικονομικές ζημιές, σε μια περίοδο, μάλιστα, οικονομικής ασφυξίας.