«Βαριές κουβέντες» για τη στάθμευση λεωφορείων στο Ιστορικό Κέντρο


Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 
Η τροποποίηση-συμπλήρωση των κανονιστικών αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας που αφορούν στη στάση και στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων στην περιοχή του Ιστορικού κέντρου «ταλαιπώρησε» χθες το μεσημέρι τη συνεδρίαση της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής του Δήμου.
Το ίδιο συνέβη και στη χθεσινοβραδινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, που συζήτησε και αποφάσισε για το θέμα.
Σύμφωνα με το Τμήμα Συγκοινωνίας, Κυκλοφορίας και Σήμανσης προτείνεται:
Να καθοριστούν δύο θέσεις στην πλατεία Όθωνος.
Να παραμείνει μία θέση στο βόρειο τμήμα της πλατείας στην οδό Κροντήρη.
Να προστεθεί ένας χώρος στάσης/στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων απέναντι από την Υπαπαντή, ώστε να εξυπηρετούνται καλύτερα οι επισκέπτες της ευρύτερης περιοχής, επί της οδού Χρυσοστόμου Θέμελη, χωρητικότητας δύο λεωφορείων.
Επίσης, να τροποποιηθούν προηγούμενες αποφάσεις, ώστε οι δύο θέσεις τουριστικών λεωφορείων μπροστά από το Ηρώο της πλατείας 23ης Μαρτίου να καταργηθούν και να γίνουν θέσεις στάθμευσης μοτοσικλετών για όλο το 24ωρο και όχι μόνο το βράδυ.
Να καταργηθούν πέντε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και να δημιουργηθεί χώρος στάσης /στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων επί της οδού Σταδίου πριν από την οδό Αναγνωσταρά και τον κυκλικό κόμβο.
Επιπλέον, να προστεθούν 12 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης επί της οδού Υπαπαντής και στις δύο πλευρές από τη οδό Μητροπολίτη Μελετίου έως την οδό Χρυσοστόμου Θέμελη.
Να καθοριστεί μέγιστη διάρκεια στάσης/ στάθμευσης ίση με μισή ώρα σε όλες τις θέσεις, εκτός από αυτή στην οδό Κροντήρη, όπου θα επιτρέπεται μόνο η στάση για από-επιβίβαση, επειδή εξυπηρετείται και το τουριστικό λεωφορείο.
Τέλος, προτείνεται να απαγορευτεί καθ’ όλο το έτος η στάθμευση μεγάλων οχημάτων (άνω των 2,5 τόνων) σε όλο το μήκος της οδού.
Η παραπάνω πρόταση στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής προκάλεσε την έντονη αντίδραση παριστάμενων επαγγελματιών, οι οποίοι κατηγόρησαν τη Δημοτική Αρχή ότι μοναδική της μέριμνα δεν είναι η αύξηση της επισκεψιμότητας του Ιστορικού Κέντρου, αλλά συγκεκριμένα συμφέροντα επιχειρηματία.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε σε παρέμβασή του τόσο το μέλος της πλειοψηφίας, Κώστας Αθανασόπουλος, όσο και ο Ι. Χριστόπουλος, από τη μείζονα μειοψηφία, που είπε ότι η πρόταση δεν κινείται στην κατεύθυνση της ισότιμης αντιμετώπισης των επαγγελματιών της περιοχής.
Ο Κ. Μιχαλόπουλος από τη «Λαϊκή Συσπείρωση» ζήτησε αναβολή του θέματος και συζήτηση με τους επαγγελματίες, ενώ ο Στ. Μπεχράκης από το «Δίκτυο» σημείωσε ότι δεν υπήρξε κανένας διάλογος της Δημοτικής Αρχής με τις ενδιαφερόμενες πλευρές και σχολίασε ότι η στάθμευση στο βόρειο πάρκινγκ του Νέδοντα όλων των λεωφορείων θα πρόσφερε μεγαλύτερη ασφάλεια στους τουρίστες.
Στο σύνολό της η αντιπολίτευση μαζί με τον κ. Αθανασόπουλο ζήτησαν την αναβολή συζήτησης του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο και την περαιτέρω διερεύνηση των απόψεων των επαγγελματιών.