Θα ικανοποιήσει τις ανάγκες για τα επόμενα χρόνια του Δήμου Καλαμάτας και της ευρύτερης περιοχής
ΛΕΖ… Στιγμιότυπο από τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου των κ.κ. Α. Καραγιάννη και Ι. Μπάκα
Ο χάρτης με το σχεδιασμό του νέου αγωγού Φ800
Στην τελική ευθεία για την υποβολή αιτήματος υπαγωγής στο ΕΣΠΑ βρίσκεται η αντικατάσταση του προβληματικού αγωγού που σήμερα φέρνει νερό στην Καλαμάτα, τη Μεσσήνη και τα περίχωρα από το Πήδημα.
Ο Σύνδεσμος Ύδρευσης ανέθεσε στη ΔΕΥΑΚ την εκπόνηση μελέτης αντικατάστασης του κεντρικού αγωγού Φ600 από το Πήδημα έως την Καλαμάτα, καθώς και του κλάδου του από το Ασπρόχωμα μέχρι τη Μεσσήνη.
Η ΔΕΥΑΚ ανέλαβε αυτήν την ευθύνη έναντι συμβολικού τιμήματος 40.000 ευρώ, ενώ η εκπόνηση της μελέτης από ιδιωτικό γραφείο θα κόστιζε περίπου 500.000 ευρώ.
Η εκπόνηση της μελέτης ολοκληρώνεται και η υποβολή αιτήματος προς υπαγωγή του έργου στο ΕΣΠΑ αναμένεται να γίνει μέχρι τα τέλη του μήνα, όπως ανέφεραν χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ Ανδρέας Καραγιάννης και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ύδρευσης, Γιάννης Μπάκας.
Από την πλευρά του, ο Σύνδεσμος Ύδρευσης έχει αναλάβει τη σύνταξη της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου και ο Δήμος Μεσσήνης τη μελέτη κόστους – οφέλους, ενώ η ΔΕΥΑΚ όλο το υπόλοιπο τμήμα της μελέτης.
Σημειώνεται πως οι περιβαλλοντικοί όροι εγκρίθηκαν και από τις 5 συναρμόδιες υπηρεσίες. Ο φάκελος πρόκειται να υποβληθεί τις επόμενες ημέρες στην υπηρεσία ΠΕΧΩ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στην Τρίπολη, για την έκδοση της τελικής γνωμοδότησης επί των περιβαλλοντικών όρων.
Κατόπιν, θα ζητηθεί από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου η ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, προοπτική σχετικά με την οποία είχε γίνει λόγος κατά την επίσκεψη του Π. Τατούλη στο Δημαρχείο και τη συνάντησή του με το δήμαρχο Π. Νίκα στις 11 Ιουνίου.
Ο νέος αγωγός, που θα αποτελείται από ελατό χυτοσίδηρο (το τμήμα από το Ασπρόχωμα μέχρι τη Μεσσήνη, Φ400, θα είναι κατασκευασμένο από πολυαιθυλένιο), θα ξεκινά από τις πηγές του Πηδήματος και μέσω της 5ης Επαρχιακής Οδού θα φθάνει μέχρι τη διασταύρωση που οδηγεί από τον παλιό εθνικό δρόμο στο Πήδημα.
Κατόπιν θα πορεύεται επί της παλιάς εθνικής οδού μέχρι το Ασπρόχωμα, όπου θα δίδει κλάδο προς Μεσσήνη. Στη συνέχεια, μέσω των οδών Αθηνών, Μεσσήνης και Αρτέμιδος θα φθάνει στο Κάστρο, για να δώσει νερό στην εκεί δεξαμενή και σε εκείνην που βρίσκεται στις Τούρλες. Το ιδανικό συμπλήρωμα αυτού του έργου θα είναι ο αγωγός που θα φέρει νερό στο Πήδημα από τον Άγιο Φλώρο.
Α.Π.