Υπογραφή εκατομμυρίων για… καθυστερήσεις σε τμήματα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος-Τρίπολη – Καλαμάτα


Σε προχθεσινό ρεπορτάζ του «Θάρρους» σημειώναμε ότι τα παιχνίδια των εθνικών εργολάβων, με τη συνενοχή των διαφόρων κυβερνήσεων, στις κατασκευές αυτοκινητόδρομων αποκαλύπτει έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου της Ε.Ε.
Η Ελλάδα έχει τη μεγαλύτερη μέση καθυστέρηση στην παράδοση έργων, η πρόσβαση στις διαδικασίες ανάθεσης έργου στερείται διαφάνειας και οι εργολάβοι δεν έχουν την πλήρη ευθύνη για κάθε αλλαγή στις τιμές των υλικών, η οποία, φυσικά, φορτώνεται στους φορολογούμενους.
Μέσα σε μια ημέρα ο νέος αρμόδιος υπουργός, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, τήρησε την «παράδοση» και υπέγραψε τρεις αποφάσεις για έξτρα αποζημιώσεις για τα προβλεπόμενα… απρόβλεπτα, αυτή τη φορά για την προστασία των αρχαιοτήτων. Επιπλέον, έβαλε ακόμα μία υπογραφή που αφορά στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα.
Ως γνωστόν, το συγκεκριμένο έργο, όπως προκύπτει από απάντηση του επιτρόπου Όλι Ρεν  στον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Χουντή, βρίσκεται στο μικροσκόπιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά της Διαφθοράς. Συγκεκριμένα, εξετάζεται καταγγελία σύμφωνα με την οποία οι αρμόδιες υπηρεσίες καθυστέρησαν την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων σε τμήμα του έργου, με αποτέλεσμα οι εργολάβοι να ενεργοποιήσουν ρήτρες ύψους 68 εκατομμυρίων ευρώ σε βάρος του Δημοσίου.
Η νέα υπουργική απόφαση προβλέπει τη χορήγηση ποσού 7,145 εκατομμυρίων ευρώ, που αυτή τη φορά εντάσσεται στην… κανονική συμβολή του Δημοσίου στη χρηματοδότηση των έργων.
Πάντως, να σημειώσουμε ότι ο αυτοκινητόδρομος έπρεπε να δοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2011, αλλά ακόμη είναι υπό κατασκευή η γέφυρα Παραδείσια – Τσακώνα (σ.σ. κατασκευάζεται ως δημόσιο έργο και θα έπρεπε να δοθεί στην κυκλοφορία από το τέλος του 2009), ο περιμετρικός της Καλαμάτας, όπου έγιναν αλλαγές και οι… συνήθεις αυξήσεις του προϋπολογισμού, και ο κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη.
Α.Π.