Υπόσχεση για ενίσχυση Λιμεναρχείου Καλαμάτας με πλωτό περιπολικό σκάφος έλαβε ο Δ. Σαμπαζιώτης


Στην προσπάθεια να ενισχυθεί το έργο και ο ρόλος του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής στη φύλαξη και αστυνόμευση της ευρύτερης θαλάσσιας περιοχής της Νοτίου Πελοποννήσου, ο βουλευτής Μεσσηνίας Δημήτρης Σαμπαζιώτης επισκέφθηκε τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, αλλά και το γενικό γραμματέα του υπουργείου, Αθανάσιο Μπούσιο και τον υπαρχηγό του Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχο Κωνσταντίνο Κουνουγέρη, αποδεχόμενος το αίτημα της Ένωσης Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Νοτίου Πελοποννήσου.
Κατά τη συνάντησή τους, τους έθεσε το θέμα της ενίσχυσης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καλαμάτας με ένα πλωτό περιπολικό σκάφος τύπου Α-2.
Ως επιχειρήματα έθεσε τα εξής: Ο χώρος ευθύνης του Λιμεναρχείου είναι δυτικά από Χοτάσια Μάνης και ανατολικά έως ακρωτήριο Ακρίτα στη νήσο Βενέτικο. Σήμερα το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας για την κάλυψη των αναγκών αστυνόμευσης και έρευνας – διάσωσης διαθέτει ένα πλωτό (RIB φουσκωτό ) κατηγορίας Α3 με περιορισμένες δυνατότητες (περιορισμένη αυτονομία καύσιμων), λαμβάνοντας υπόψη και τη θαλάσσια έκταση που καλείται να καλύψει.
Ο λιμένας της Καλαμάτας βρίσκεται στη μέση του Μεσσηνιακού κόλπου, διαθέτοντας τις κατάλληλες λιμενικές υποδομές (ρεύμα και νερό και τον κατάλληλο φωτισμό ασφαλείας), εξασφαλίζοντας την πρόσδεση του σκάφους και την προστασία του από τις άσχημες καιρικές συνθήκες.
Ένα σκάφος στη συγκεκριμένη περιοχή θα έχει το πλεονέκτημα για μέγιστο βαθμό πληρότητας από πλευράς επάνδρωσης από στελέχη, εξασφαλίζοντας υψηλού επιπέδου παροχή υπηρεσιών ασφάλειας στον πολίτη.
Στο γενικότερο σχεδιασμό της φύλαξης της νότιας περιοχής της Πελοποννήσου, η ενίσχυση του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καλαμάτας με ένα πλωτό περιπολικό σκάφος τύπου Α-2 θα καλλιεργούσε μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες, καθώς η αύξηση της επιχειρησιακής δυνατότητας της υπηρεσίας θα λειτουργεί ακόμα πιο αποτρεπτικά για διάφορες έκνομες ενέργειες, λαθρεμπορίας τσιγάρων και διακίνησης ναρκωτικών στο νότιο άκρο της Πελοποννήσου, ειδικά στην ευαίσθητη περιοχή της Δυτικής Μάνης, όπως, επίσης, θα είναι χρήσιμο στην καταπολέμηση της λαθρομετανάστευσης σε μια χρονική περίοδο που η περιοχή της Μέσης Ανατολής είναι ασταθής, δημιουργώντας τις συνθήκες άτακτης μετανάστευσης των κατοίκων. Μια πραγματικότητα που αναγνωρίζει και η FRONTEX, γι’ αυτό, άλλωστε, προγραμματίζει περιπολίες με σκάφη ανοιχτής θαλάσσης στην ευρύτερη περιοχή, εντάσσοντάς την στην άσκηση «ΠΟΣΕΙΔΩΝ».
Σημαντική παράμετρος είναι και το χαμηλό κόστος συντήρησης και λειτουργίας ενός τέτοιου σκάφους (η μειωμένη ανάγκη καύσιμου, δεδομένου ότι το σκάφος θα βρίσκεται στην περιοχή και δε θα χρειάζεται να έρθει από το κέντρο για να καλύψει τις περιπολίες της FRONTEX), η ύπαρξη δυο στρατοπέδων (πεζικό-αεροπορία) για την προμήθεια καυσίμου και η δυνατότητα για την τακτική συντήρησή του εκτός θαλάσσης, αφού η μαρίνα Καλαμάτας διαθέτει όλες τις υποδομές, χωρίς να απαιτείται η μετακίνηση του πλωτού και του πληρώματος, απαλλάσσοντας την υπηρεσία από την καταβολή οδοιπορικών εξόδων για συντήρηση.
Ο υπουργός, αποδεχόμενος τα επιχειρήματα του κ. Σαμπαζιώτη και δεχόμενος πως η ασφάλεια του πολίτη είναι κυριαρχικό δημοκρατικό δικαίωμα και δεν μπορεί να δεχτεί εκπτώσεις, υποσχέθηκε πως μόλις ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός, που είναι ήδη σε εξέλιξη, για την προμήθεια ταχύπλοων σκαφών για τις ανάγκες του Λιμενικού Σώματος, ένα από τα ήδη υπάρχοντα περιπολικά σκάφη τύπου Α-2 θα παραχωρηθεί στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Καλαμάτας.