Στην αρχή τις επέλεγαν οι νεότεροι που ασχολούνταν με την τεχνολογία. Τελευταία έχουν αρχίσει να τις δοκιμάζουν και άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας. Άλλοι πάλι δεν τις εμπιστεύονται και επιμένουν να παραμένουν πιστοί στον κλασσικό τρόπο. Ο λόγος για τις αγορές προϊόντων και υπηρεσιών μέσω ίντερνετ.
Αναστασία
«Καλύτερες τιμές, αλλά γίνονται και λάθη»
«Έχει συμβεί να ψωνίσω μέσω ίντερνετ, επειδή βρίσκω καλύτερες τιμές, αλλά και προϊόντα τα οποία δεν έχει η τοπική αγορά. Απλά κάποιες φορές ίσως να μη μείνω ικανοποιημένη, γιατί μπορεί να μου στείλουν λάθος νούμερο ή λάθος προϊόν. Γίνονται και λάθη, όμως τις περισσότερες φορές είναι όλα εντάξει. Πάντως δεν είναι δύσκολο να ψωνίσεις μέσω ίντερνετ. Εάν ασχολείσαι με τους υπολογιστές και ενδιαφερθείς λίγο παραπάνω, δεν είναι καθόλου δύσκολο. Εγώ ψωνίζω περισσότερο για μένα. Δηλαδή ρούχα, τέτοια πράγματα. Γενικά πιο πολύ οι νέοι κάνουν αγορές μέσω ίντερνετ, μπορεί όμως και κάποιος μεγαλύτερος να το επιχειρήσει, γιατί τώρα ασχολούνται πολύ με το διαδίκτυο και άνθρωποι πιο μεγάλης ηλικίας».
Χρύσα Κατσαρού
«Αλλιώς είναι να το δοκιμάσεις»
«Δεν ψωνίζω μέσω ίντερνετ, γιατί αλλιώς είναι να το δεις στο μάτι και αλλιώς να το δοκιμάσεις και να ξέρεις πώς είναι. Αν δε σου στείλουν αυτό που περιμένεις, μετά δε θα ξέρεις τι να το κάνεις. Μπαίνεις σε μια διαδικασία, ξαναστείλ’ το πίσω, ξανακάνε… Πιο πολύ αυτός είναι ο λόγος που δεν ψωνίζω από το διαδίκτυο, διαφορετικά ασχολούμαι με το ίντερνετ».
Θανάσης Χαλασοχώρης
«Θέλω την επαφή»
«Με την τεχνολογία δεν έχω και πολλά πολλά, λίγα πράγματα. Προτιμώ όταν αγοράζω κάτι να το βλέπω από κοντά. Θέλω την επαφή».
Νικήτας Βανικιώτης
«Δεν το εμπιστεύομαι»
«Δεν ψωνίζω από το ίντερνετ, γιατί δεν το εμπιστεύομαι. Γενικά δεν ασχολούμαι πολύ με αυτό. Προτιμώ να πάω στο κατάστημα να ψωνίσω από εκεί».
Βίλμα Θεοδωροπούλου
«Ψώνιζα, αλλά σταμάτησα λόγω κρίσης»
«Ψώνιζα από ένα συγκεκριμένο site όσον αφορά προσωπικά μου είδη, ρούχα κ.λπ. Για παράδειγμα, τσάντες καλές, επώνυμες, που ήταν πανάκριβες, τις πετύχαινα σε αρκετά χαμηλή τιμή. Δηλαδή, έχω πετύχει κάποιες τσάντες σε τιμή κάτω και από 50%. Είχε μείνει, ας πούμε, ένα κομμάτι από τη συγκεκριμένη εταιρεία και το έβγαζαν σε προσφορά. Λάθος σε αυτό που μου έστελναν δεν είχε γίνει. Ίσα ίσα που είχε συμβεί ένα ζευγάρι παπούτσια που μου έστειλαν και ήταν μεγαλύτερα σε νούμερο, να τα επιστρέψω και να μου στείλουν πίσω τα λεφτά μου κανονικά. Ήταν άψογοι. Ίσως, βέβαια, να έτυχε το συγκεκριμένο site που ψώνιζα, δεν ξέρω για άλλα. Τώρα, όμως, έχω σταματήσει λόγω οικονομικής κρίσης. Έχω βάλει άλλες προτεραιότητες, αυτό το θεωρώ πολυτέλεια πια, δεν μπορώ να το κάνω».
Αναστασία Βασιλοπούλου
«Βρίσκεις προσφορές όλο το χρόνο»
«Εγώ πρώτη φορά ψώνισα τώρα, κάποια φαρμακευτικά. Βρίσκεις προσφορές από το ίντερνετ και νομίζω ότι γίνονται όλο το χρόνο. Εάν συμβεί κάποιο λάθος, έχεις τη δυνατότητα να επιστρέψεις το προϊόν».
Νίκος Παναγιωτόπουλος
«Δεν έχεις χρόνο να ψάξεις στα μαγαζιά»
«Μόνο αεροπορικά εισιτήρια για διακοπές, που βγαίνουν σε προσφορές κατά καιρούς, έχω κλείσει. Κάτι άλλο δεν έχω επιχειρήσει ακόμη να αγοράσω. Ασχολούμαστε με την τεχνολογία, αλλά πιο πολύ για ενημέρωση και για δουλειές. Σιγά σιγά, όμως, νομίζω πως ο κόσμος θα ψωνίζει περισσότερο έτσι, γιατί όπως έχει γίνει η κατάσταση με την οικονομική κρίση, σίγουρα βρίσκεις ευκαιρίες. Δεν έχεις και το χρόνο να ψάξεις, να βγεις στην αγορά, να γυρίσεις 5 – 6 μαγαζιά. Μόνο αν είσαι άνεργος έχεις χρόνο, αλλά τότε δεν έχεις χρήματα».
Ηλίας Κουρκουτάς
«Συγκρίνεις τιμές καταστημάτων»
«Έχω ψωνίσει μέσω ίντερνετ, ηλεκτρικά είδη ή τεχνολογίας. Είναι και πιο οικονομικά, αλλά μπορείς να συγκρίνεις και τιμές μεταξύ διαφόρων καταστημάτων. Μέχρι τώρα δεν έχει τύχει να μου κάνουν σε κάτι λάθος. Δεν έχω ψωνίσει, βέβαια, και πολλές φορές. Ρούχα, παπούτσια και τέτοια αποφεύγω να ψωνίζω με αυτό τον τρόπο, γιατί θέλω να τα δοκιμάζω».
Δημήτρης Χρονόπουλος
«Ναι, αλλά όχι ρούχα»
«Αεροπορικά εισιτήρια, να κλείσω ξενοδοχείο και τίποτα αναλώσιμα υπολογιστή μέσω ίντερνετ, ναι, αλλά όχι ρούχα. Αυτά θέλω να τα δω από κοντά, να τα δοκιμάσω, γιατί δεν έχω εμπιστοσύνη. Για τα άλλα εντάξει. Δεν ξέρω αν είναι πιο οικονομικά μέσω ίντερνετ, αλλά το κάνω για ευκολία. Το βρίσκεις, το βλέπεις και στο φέρνουν».
Δημήτρης Χριστόπουλος
«Όχι, γιατί θέλει πιστωτική»
«Δεν ψωνίζω μέσω ίντερνετ επειδή χρειάζεται πιστωτική κάρτα και δε θέλω να έχω πλαστικό χρήμα. Βέβαια, μερικές αγορές γίνονται με αντικαταβολή. Ωστόσο, είναι και λίγο περίεργο. Θα είναι ακριβώς αυτό που γράφει ή μήπως στείλουν κάτι άλλο; Γίνονται και λάθη, έχω ακούσει διάφορα».
Αγγελική Ντουνιαδάκη
«Προτιμώ την τοπική αγορά»
«Δεν ψωνίζω από το ίντερνετ, γιατί προτιμώ να στηρίζω τα τοπικά καταστήματα. Ασχολούμαι με την τεχνολογία, αλλά αισθάνομαι καλύτερα όταν πάω στο μαγαζί να το δω από κοντά και να το αγοράσω».
Ματούλα Μαραβέλα
«Ψώνισα, αλλά ήταν αμφιβόλου ποιότητας»
«Δεν ψωνίζω από το ίντερνετ. Είχα κάνει κάποιες προσπάθειες πιο παλιά, αλλά πολλά πράγματα ήταν αμφιβόλου ποιότητας, δηλαδή έπαιρνες, υποτίθεται, μια μπλούζα της τάδε μάρκας και σου έβγαινε μαϊμού. Μας παραπλανούν πολύ συχνά και μπορεί να μη μας στείλουν αυτό που θέλουμε. Ειδικά στην ένδυση, όταν είναι να αγοράσω κάτι, θέλω να το δοκιμάσω».
Της Μαρίας Νίκα
Φωτο: Στασινός Μουτσούλας