Για την οδό Κρήτης και όχι μόνο

Για την οδό Κρήτης και όχι μόνο

Στο «Θάρρος» της Πέμπτης 12 Σεπτεμβρίου 2013 ο κ. Νταγιόπουλος, με επιστολή του, αναφέρεται στο έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη στην οδό Κρήτης, στην ανάπλαση της οδού Φαρών και άλλα θέματα.
Η οδός Κρήτης, επισημαίνεται στην επιστολή, μετατρέπεται σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Βάσει της εγκεκριμένης μελέτης σάς διαβεβαιώνω πως δε μεταβάλλεται ο χαρακτήρας της συγκεκριμένης οδού. Ήταν κατά το παρελθόν και συνεχίζει και σήμερα να είναι η νότια είσοδος της πόλης. Να επισημάνω ότι η τοποθέτηση νησίδας δε συνεπάγεται δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Παράδειγμα, η οδός Φιλελλήνων ή η οδός Ακρίτα που έχουν νησίδες, είναι δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας; Ή μήπως κακώς υπάρχουν εκεί νησίδες;
Προφανώς, με τη συγκεκριμένη παρέμβαση επιλύονται διάφορα προβλήματα δεκαετιών και αναβαθμίζεται η ευρύτερη περιοχή, έτσι:
Ο επισκέπτης με την είσοδό του στην πόλη καλωσορίζεται με μία όμορφη και καθαρή εικόνα και όχι με μία άναρχη κατάσταση και ένα μποτιλιάρισμα στην οδό Φιλελλήνων, ρυθμίζεται ο κόμβος Φιλελλήνων – Κρήτης με την τοποθέτηση φωτεινών σηματοδοτών και εξασφαλίζεται η ασφαλής κίνηση οχημάτων, ποδηλάτων και πεζών, σταματά η άναρχη στάθμευση των οχημάτων επί της οδού Κρήτης, κατασκευάζονται διαβάσεις πεζών σε όλες τις διασταυρώσεις όπου υπάρχει φωτεινός σηματοδότης, ώστε η διέλευσή τους να καθίσταται ασφαλής. Άλλωστε, η απόσταση μεταξύ των δύο φωτεινών σηματοδοτών είναι μικρή, τοποθετείται πλούσιος δημοτικός φωτισμός επί της νησίδας, γίνεται φύτευση κατάλληλα επιλεγμένων φυτών.
Ο κ. Νταγιόπουλος αναφέρει, επίσης, ότι η οδός Φαρών θα κλείσει για ένα μήνα. Δεν είναι έτσι. Ο υπό ανάπλαση δρόμος θα παραμείνει κλειστός για 3 εβδομάδες, όπως πρόσφατα ανακοινώθηκε στην ιστοσελίδα του Δήμου Καλαμάτας και στα τοπικά Μέσα Ενημέρωσης. Χρόνος ελάχιστος για το αποτέλεσμα και το όφελος που θα επιφέρει η παρέμβαση. Με την ολοκλήρωση της ταπείνωση του άξονα του δρόμου επιλύεται το πρόβλημα της απορροής των ομβρίων στο νότιο τμήμα της Φαρών, που προέκυψε μετά από χρόνια εφαρμογής ασφάλτου επί ασφάλτου. Επισημαίνεται ότι τόσο οι τεχνικοί της Δ.Τ.Υ. του Δήμου όσο και ο εργολάβος κάνουν συντονισμένες προσπάθειες για την ολοκλήρωση του τμήματος από Κρήτης έως Ναυαρίνου σε χρόνο μικρότερο από το προαναφερθέν διάστημα.
Σε ό,τι αφορά την παρατήρηση ότι δε διανοίγονται δρόμοι, όπως η οδός Μπουλούκου, τον ενημερώνουμε ότι έχει γίνει η πράξη αναλογισμού και εκκρεμεί η έκδοση δικαστικής απόφασης για την απαλλοτρίωση.
Στο σχόλιό του ο κ. Νταγιόπουλος σημειώνει ότι η έννοια «προγραμματισμός» είναι άγνωστη για τον κ. Νίκα. Πολύ σωστά! Έχει απόλυτο δίκιο, διότι ο προγραμματισμός δεν είναι ξεκάρφωτη και απομονωμένη έννοια, αλλά συνοδεύεται και με άλλες, την εξασφάλιση της χρηματοδότησης, την εκτέλεση των έργων και την ολοκλήρωσή τους. Είναι, λοιπόν, η σειρά: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ – ΕΚΤΕΛΕΣΗ – ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ.
Το όλον της διαδικασίας είναι αυτό που ο δήμαρχος έχει αποδείξει ότι γνωρίζει άριστα και το προσφέρει καθημερινά στην πόλη μας.
Από «σχέδια» και «προγραμματισμούς» χορτάσαμε από προηγούμενες Δημοτικές Αρχές τα τελευταία 30 χρόνια. Η εκτέλεση και ολοκλήρωσή τους μας έλειπε κατά το παρελθόν. Και να σκεφτεί κανείς ότι τα έργα αυτά χρηματοδοτούνται από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δεν επιβαρύνουν καθόλου την τσέπη των Καλαματιανών, και παρόλα αυτά έχουμε παράπονα. Τι να πω!

Δημήτρης Γ. Δημόπουλος
Αντιδήμαρχος Προγραμματισμού, Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Παραγωγής Νέων Έργων

Για την οδό Κρήτης και όχι μόνο

Για την οδό Κρήτης και όχι μόνο

Η κατάσταση με τις κακοτεχνίες και τα λάθη στα «έργα» των οδών Κρήτης και Φαρών φοβάμαι ότι σε λίγο δεν θα μπορούν να διορθωθούν. Έχω κάποια ερωτήματα που ζητούν επειγόντως απάντηση, στην ουσία δηλαδή ζητούν έστω και αυτή την τελευταία στιγμή να γίνει κάποιος στοιχειώδης έστω προγραμματισμός.
Η Κρήτης ουσιαστικά μετατρέπεται σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας λες και βρίσκεται έξω από την πόλη και όχι σε μια πυκνοκατοικημένη περιοχή. Από τη μια, κατά πάσα πιθανότητα θα δεχθεί αναγκαστικά το μεγαλύτερο μέρος της κυκλοφορίας της Φαρών, ενώ με τη νησίδα που φτιάχνεται ευνοούνται οι μεγάλες ταχύτητες. Για την ιστορία και για να μαθαίνουν οι ξένοι, παλιά η νησίδα της οδού Κρήτης είχε και μικρό πεζοδρόμιο. Από την άλλη, από τη Φαρών μέχρι την Φιλελλήνων δεν υπάρχει διάβαση πεζών. Οι μαθητές του σχολείου λοιπόν π.χ. που θα θέλουν να περάσουν απέναντι για να πάνε σπίτια τους ή θα πρέπει να «ξενιτεύονται» για να φτάσουν στο άνοιγμα ή να «καβαλάνε» τη νησίδα με τους κινδύνους ατυχημάτων να είναι ολοφάνεροι. Στη Ναβαρίνου, γιατί έχει διαβάσεις πεζών κάθε λίγο – όπως πρέπει βέβαια, στην Κρήτης γιατί δεν θα έχει;
Αυτά βέβαια γίνονται επειδή η λέξη προγραμματισμός είναι έννοια άγνωστη στον κ. Νίκα. Είναι αδιανόητο πρώτα να κλείνεις ή να στενεύεις δρόμους και μετά να ψάχνεις από τους ειδικούς το πώς θα ρυθμιστεί η κυκλοφορία. Ή αφού είναι να κλείσεις την οδό Φαρών για ένα μήνα να μην φροντίζεις τα έργα να γίνονται στο σύνολό τους. Ή να κάνεις διανοίξεις δρόμων πριν το κλείσιμο των άλλων, όπως π.χ. την οδό Φαρών, ή το βόρειο άκρο της οδού Μπουλούκου που θα είχε άμεση πρόσβαση με το ΚΤΕΛ. Αλλά, φοβάμαι πως δεν κάνει για προγραμματιστής της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου ο κ. Νίκας.
 
ΥΓ1. Το ανέκδοτο: Επιμένει και υπερηφανεύεται ο κ. Νίκας ότι δεν θα κάνει αύξηση στα τέλη καθαριότητας. Του έχουμε αποδείξει πολλές φορές ότι με το κόστος που αντιμετωπίζει σήμερα θα έπρεπε να κάνει μειώσεις τελών – όχι αυξήσεις.
ΥΓ2. Αν λόγω μνημονίου, η κυβέρνηση «κόβει» τον δεύτερο μισθό (του αντιδημάρχου) από κάποιον δημόσιο υπάλληλο, λογικό είναι να βγάζει κορώνες αντιμνημονιακές. Τι να κάνουμε όμως – κάποτε έπρεπε να μπει τάξη. Για να μη συζητήσουμε για τη δημιουργία προέδρων και αντιπροέδρων με αμοιβή, κάτι που παλιότερα δεν συνέβαινε. Όχι να στηρίζονται στο νόμο που λέει πως «για τις αμειβόμενες θέσεις μπορούν να αποφασίζουν τα δημοτικά συμβούλια – δηλαδή να ευλογούν τα γένια τους ή αλλιώς Γιάννης κερνάει- Γιάννης πίνει.

Του Γιώργου Νταγιόπουλου
Δημοτικού Συμβούλου