Της Βίκυς Βετουλάκη
Το ποσό των 3.300.000 ευρώ θα αποδεχθεί στην αυριανή του συνεδρίαση το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου, προκειμένου να κατασκευασθεί το έργο «Βελτίωση – συντήρηση τμήματος 2ης επαρχιακής οδού Μηλέα – όρια νομού με Νομό Λακωνίας (Παναγιά Γιάτρισσα)».
Τα χρήματα προέρχονται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του 2013 και διατέθηκαν με απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κ. Χατζηδάκη. Φορέας υλοποίησης θα είναι η Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία έχει χαρακτηρίσει ως ιδιαίτερα σημαντική τη βελτίωση βατότητας του συγκεκριμένου δρόμου και προσβασιμότητας στην περιοχή της Παναγιάς Γιάτρισσας.
Πάντως, είναι χαρακτηριστικό ότι το κόστος του έργου, σύμφωνα με την τεχνική του έκθεση, εκτοξεύεται από τη δαπάνη μεταφοράς αδρανών υλικών από απομακρυσμένο λατομείο.
Εργασίες
Το τμήμα της 2ης επαρχιακής οδού Μηλέα-Όρια με Ν. Λακωνίας έχει μήκος 9 χιλιομέτρων με γεωμετρικά χαρακτηριστικά μέτρια, οδόστρωμα χωμάτινο εκτός από 2,2 χιλιόμετρα που είναι κυκλοφορίσιμα και τμήμα 3 χιλιομέτρων κυκλοφορούμενο δύσκολα και με οχήματα που έχουν τετρακίνηση.
Ο συγκεκριμένος δρόμος συνδέει τη Μεσσηνιακή με τη Λακωνική Μάνη, εξυπηρετεί αγροκτηνοτρόφους, προσκυνητές στην Ι.Μ. Γενέσιον της Θεοτόκου (Παναγιά Γιάτρισσα), δασικές ανάγκες (κοπή ξύλων, πυρκαγιές) και επισκέπτες του Δάσους Βασιλικής.
Για να γίνουν ουσιαστικές παρεμβάσεις, δηλαδή διαπλάτυνση της οδού ώστε να υπάρξει πλάτος ασφαλτικού οδοστρώματος 6,50 μέτρων, απαιτείται σύνταξη περιβαλλοντικής μελέτης, μελέτης οδοποιίας με κτηματολόγιο (ίσως απαλλοτριώσεις) για τμήμα 4 χιλιομέτρων περίπου και γεωλογική μελέτη, τουλάχιστον για τμήμα 100 μ. όπου ο δρόμος κατολισθαίνει.
Με μικρές παρεμβάσεις (χωματουργικές εργασίες) σε μήκος δρόμου περίπου 5 χλμ. θα διαμορφωθεί δρόμος με πλάτος ασφαλτικού οδοστρώματος 6,50 μ.
Αδρανή υλικά
Το έργο προβλέπει σε διάφορα σημεία διάνοιξη τάφρων. Επίσης, από το 4,3ο χιλιόμετρο έως το 4,4ο, όπου έχουν εμφανισθεί κατολισθητικά φαινόμενα, αφού απομακρυνθούν τα προϊόντα της κατολίσθησης και γίνει διαπλάτυνση, προβλέπεται κατασκευή τοίχου και τοποθέτηση γεωπλέγματος για συγκράτηση των πρανών. Όπου δε γίνεται σταθεροποίηση του εδάφους, προβλέπεται και κατασκευή συρματοκιβωτίων ύψους 2 έως 3 μέτρων, είτε ανάντη είτε κατάντη της οδού.
Τέλος, επενδεδυμένη με σκυρόδεμα τάφρος θα κατασκευασθεί σε όλο σχεδόν το μήκος από Μηλέα έως τη διασταύρωση προς Δάσος της Βασιλικής.
Στο έργο προβλέπεται και τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος περίπου 8 χιλιομέτρων και κατά θέσεις, ανάλογα με το υπάρχον λειτουργικό πλάτος. Παράλληλα, θα γίνει κατακόρυφη σήμανση με πινακίδες πληροφοριακές επικινδύνων θέσεων, ρυθμιστικές κυκλοφορίας και οριζόντια σήμανση με διαγράμμιση στα όρια της οδού, αλλά και στο μέσον.
Ωστόσο, το κόστος του έργου θα αυξηθεί, ανάλογα και με το σημείο προμήθειας και μεταφοράς των αδρανών υλικών.
Σε περίπτωση μεταφοράς αδρανών από το Γαρδίκι Θουρίας, απαιτούνται επιπλέον 700.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση μεταφοράς από τα Παραδείσια Αρκαδίας, απαιτείται επιπλέον το ποσό του 1.000.000 ευρώ.