Την απόφαση να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι της Καλαμάτας έλαβε στην προχθεσινή της συνεδρίαση η Δημοτική Λιμενική Επιτροπή. Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε να προκηρυχτεί πρόσκληση ενδιαφέροντος και να σταλεί σε όλες τις εταιρείες που θα ήθελαν να δημιουργήσουν ανάλογες προϋποθέσεις στην Καλαμάτα.
Έτσι, το θέμα της δημιουργίας υδατοδρομίου στο λιμάνι της Καλαμάτας και της σύνδεσης της πόλης με άλλες περιοχές, απ’ ό,τι φαίνεται, δεν ήταν μια υπόσχεση του αέρα.
Υπενθυμίζουμε ότι στην πρώτη του συνεδρίαση το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο συζήτησε το θέμα και ο δήμαρχος Παν. Νίκας σε δηλώσεις του τόνισε πως η σύνδεση της Καλαμάτας μέσω υδροπλάνων με άλλες παραθαλάσσιες πόλεις αποτελεί μείζον θέμα για τη Δημοτική Αρχή. «Είναι ένα θέμα που αναμένεται να προωθηθεί άμεσα, αφού ενδιαφέρει πολύ την Καλαμάτα», σημείωσε σχετικά.
Ειδικότερα για το ζήτημα των υδροπλάνων, στο πρόσφατο παρελθόν είχε γίνει γνωστό ότι η Hellenic Seaplanes SA / Υδροπλάνα Ελλάδας Ανώνυμη Εταιρεία προτίθεται να καταθέσει στο Δήμο Καλαμάτας πρόταση για δημιουργία περιφερειακού υδατοδρομίου.
Σε επιστολή της, μάλιστα, προς το δήμαρχο ανέφερε πως «έχει εξασφαλίσει μεγάλο επενδυτικό κεφάλαιο από επενδυτικό κολοσσό του εξωτερικού», καθώς και ότι «ξεκινά με βάση την εξασφάλιση λειτουργίας όσο περισσότερων υδατοδρομίων μπορούμε, με άξονα την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων σε όλη την Ελλάδα».
Ο δήμαρχος παρατήρησε ότι «είναι εξαιρετικά ευπρόσδεκτη η προοπτική του υδροπλάνου στην Καλαμάτα» και επισήμανε ότι η εξέλιξη αυτή θεωρείται πως θα ενισχύσει σημαντικά τις μεταφορές, ενώ θα συνεισφέρει στην αναβάθμιση του τουρισμού.
Παράλληλα, σημαντική θέση για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας προτείνει για την Καλαμάτα το Ειδικό Πλαίσιο Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό, που έχει δοθεί για διαβούλευση.
Σύμφωνα με στοιχεία που έγιναν γνωστά, μεγάλο μέρος των δυτικών ακτών του Μεσσηνιακού Κόλπου και τμήματα των ακτών του Ιονίου περιλαμβάνονται στις αναπτυσσόμενες τουριστικά περιοχές.
Το πλαίσιο περιλαμβάνει και «περιοχές με περιθώρια ανάπτυξης ειδικού και εναλλακτικού τουρισμού». Σε αυτές, μεταξύ άλλων, ανήκουν ο Ταΰγετος, η ορεινή κεντρική Μεσσηνία και η Νέδα.
Του Αντώνη Πετρόγιαννη