Του Ηλία Γιαννόπουλου
«Κινούμενες βόμβες» αποτελούν τα οχήματα και μηχανήματα του Δήμου Τριφυλίας, τα οποία κυκλοφορούν «κανονικά» και «ανενόχλητα» στους δρόμους, χωρίς, όμως, να έχουν περάσει – όπως για όλα τα οχήματα και τα (περισσότερα) δίκυκλα επιβάλλει ο νόμος – από ΚΤΕΟ! Από τεχνικό έλεγχο καταλληλότητας δεν έχει περάσει, όπως ακούγεται, ούτε καν το Citroen που χρησιμοποιεί για τις μετακινήσεις του ο δήμαρχος, ούτε, βεβαίως, και η μεγάλου κυβισμού BMW που είναι «ντακαρισμένη» στο χώρο της λαϊκής αγοράς Κυπαρισσίας – όχημα που χρησιμοποιούσε για τις μετακινήσεις του ο πρώην δήμαρχος Γαργαλιάνων και έχει περιέλθει, πια, στο Δήμο Τριφυλίας!
Θυμίζουμε πως στην πρώτη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής για το 2013, στις 22 Ιανουαρίου, μεταξύ των θεμάτων της ημερήσιας διάταξης ήταν η «Έγκριση εντάλματος προπληρωμής για τεχνικό έλεγχο ΚΤΕΟ των οχημάτων του Δήμου». Ομόφωνα η Οικονομική Επιτροπή, σε εκείνη τη συνεδρίαση, ενέκρινε τη διάθεση ποσού μόλις 4.000 ευρώ (!) για 25 οχήματα (!), και υπόλογος ορίστηκε ο υπάλληλος – οδηγός του δημάρχου, Αλέξανδρος Σπυρόπουλος. Ιδιαίτερη αίσθηση είχε προκαλέσει η αναφορά του προέδρου της Επιτροπής και αντιδημάρχου Ευστάθιου Ανδρινόπουλου, ότι πέρυσι κανένα όχημα του Δήμου δεν είχε περάσει από ΚΤΕΟ! Κυκλοφορούσαν, δηλαδή, καθ’ όλη τη διάρκεια του 2012 τα οχήματα του Δήμου Τριφυλίας χωρίς να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο και δίχως, βεβαίως, να έχει ελεγχθεί η καταλληλότητα και ομαλή λειτουργία τους! Μάλιστα, τότε, από πολλούς η αναφορά του κ. Ανδρινόπουλου είχε ερμηνευτεί και ως «μπηχτή» για τη διοίκηση του Δήμου!
Από εκείνη τη συνεδρίαση μέχρι σήμερα έχουν περάσει 9 ολόκληροί μήνες. Παρά ταύτα, ακόμη, κανένα όχημα και μηχάνημα του Δήμου, όπως πληροφορήθηκα, δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ! Ούτε το αμάξι με το οποίο μετακινείται ο ίδιος ο δήμαρχος!
Παρόλα αυτά, χιλιάδες ευρώ διατίθενται για συντηρήσεις των οχημάτων και αγορά ανταλλακτικών, όπως φαίνεται στη Δι@υγεια, ενώ για το χάλι που επικρατεί, χαρακτηριστική είναι η αναφορά που έκανε ο αντιδήμαρχος της Δ.Ε. Αυλώνος στη συνεδρίαση του Δ.Σ. για ενημέρωση – συζήτηση για τα θέματα του Δήμου, πριν από λίγες ημέρες, τονίζοντας πως επί δεκαοκτώμισι μήνες μηχάνημα της Δ.Ε. Αυλώνος ήταν «ντακαρισμένο», επειδή χρειαζόταν ένα ανταλλακτικό!
Πάντως, όσο και αν κάποιοι θεωρούν πως το ζήτημα αυτό είναι ήσσονος σημασίας και ελαχίστης σπουδαιότητας, ισχυριζόμενοι ενδεχομένως ακόμη και διάφορες αστείες προφάσεις, η πραγματικότητα είναι πως είναι μείζονος σημασίας, και μάλιστα πολιτικό, θέμα, που αφήνει εκτεθειμένους τους πολιτικούς παράγοντες της Δημοτικής Αρχής Τριφυλίας. Πολιτικό θέμα που άπτεται της λειτουργίας και της διοίκησης του Δήμου, ενώ παράλληλα έχει και τεράστιες κοινωνικές προεκτάσεις, αφού δημοτικά οχήματα και μηχανήματα κυκλοφορούν «κανονικά» και «ανενόχλητα» στους δρόμους χωρίς να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, με ορατή και σοβαρή – ανά πάσα ώρα και στιγμή – την επικινδυνότητα για τους επιβαίνοντες αλλά και τους ίδιους τους πολίτες.
Πώς είναι δυνατόν, αναρωτιέται και συλλογίζεται κάθε σκεπτόμενος πολίτης, οι αρμόδιοι του Δήμου να επιτρέπουν να κυκλοφορούν «χύμα» τα οχήματα και μηχανήματα, όταν ανά πάσα ώρα και στιγμή είναι ορατό και ανοιχτό το ενδεχόμενο πρόκλησης σοβαρών κινδύνων τόσους στους οδηγούς τους όσο και σε εργάτες και προσωπικό, καθώς και σε διερχόμενα οχήματα και τους επιβαίνοντες σε αυτά και πεζούς;
Αυτή, άραγε, είναι η υπευθυνότητα της Δημοτικής Αρχής Τριφυλίας; Με αυτή τη «σοβαρότητα» οι πολιτικοί παράγοντες της Δημοτικής Αρχής Τριφυλίας αντιμετωπίζουν τους εργαζομένους και τους πολίτες στην καθημερινότητά τους; Ενώ, δηλαδή, γνωρίζουν πως οχήματα και μηχανήματα δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ, αυτοί συνεχίζουν να θέτουν σε κίνδυνο την υγεία και τη σωματική ακεραιότητα των εργαζομένων – οδηγών και εργατών – καθώς και των πολιτών! Μήπως, δε, υπάρχει και ζήτημα πλημμελούς άσκησης των καθηκόντων τους ή και, πολύ χειρότερα για τους ίδιους, παράβασης;