Η απόφαση της αεροπορικής εταιρείας Aegean να ενισχύσει από την άνοιξη του 2014 τα δρομολόγιά της από Στοκχόλμη προς Καλαμάτα με δύο απευθείας πτήσεις, φαίνεται ότι άρχισε να δημιουργεί ευνοϊκό κλίμα για την περαιτέρω ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος από Σουηδία στη Μεσσηνία.
Από την άλλη πλευρά, ιδιαίτερα θετικές για το 2014 είναι οι προοπτικές από τη σκανδιναβική αγορά, η οποία τροφοδοτεί με 1,5 εκατ. τουρίστες την Ελλάδα σε ετήσια βάση.
Η αυξημένη ζήτηση αποτυπώθηκε τη φετινή χρονιά καθώς βασικοί tour operators που δραστηριοποιούνται στις σκανδιναβικές χώρες επεκτείνουν έως και τα τέλη Νοεμβρίου την τουριστική περίοδο σε ελληνικούς προορισμούς, αυξάνοντας παράλληλα τον προγραμματισμό τους για τη νέα σεζόν.
Τη δυναμική αυτή φιλοδοξεί να μεγιστοποιήσει το 1ο Grekland Panorama, διοργάνωση που πραγματοποιείται στις 14-16 Φεβρουαρίου στη Στοκχόλμη, από την εταιρεία North Events, στο εκθεσιακό κέντρο Globe Arenas Annexete και έχει στόχο την παρουσίαση του τουρισμού, του πολιτισμού και της γαστρονομίας της Ελλάδας, σε επαγγελματίες της αγοράς και στο ευρύ κοινό.
Με 25 εκατ. πληθυσμό, οι σκανδιναβικές χώρες αποτελούν την τρίτη μεγαλύτερη εξερχόμενη αγορά της Ευρώπης, καθώς οι δαπάνες σε ταξίδια ξεπερνούν τα 20 δισ. δολάρια τον χρόνο.
Σύμφωνα με μελέτες, οι Σκανδιναβοί ξοδεύουν στον τουρισμό τα περισσότερα χρήματα από κάθε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, με το μέσο Σκανδιναβό επισκέπτη να δαπανά 1.000 ευρώ σε κάθε ταξίδι του (συμπεριλαμβάνεται η μετάβαση, διαμονή και κατανάλωση). Κατά μέσο όρο, η μεγαλύτερη πλειοψηφία των Σκανδιναβών ταξιδεύει τέσσερις φορές το χρόνο, τάση που αναμένεται να αυξηθεί σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου.
Αναφερόμενος στις επιδόσεις της περιόδου, κατά την παρουσίαση του Grekland Panorama την Τρίτη, ο αντιπρόεδρος της Apollo Kuoni, Τάκης Φιλιππόπουλος, σημείωσε την πολύ καλή εξέλιξη της φετινής χρονιάς, τονίζοντας ότι ο ταξιδιωτικός οργανισμός πρόσθεσε πτήσεις από την Αίγυπτο προς ελληνικούς προορισμούς, φέρνοντας περισσότερους από 5.000 επιβάτες στην Κρήτη το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου.
Παράλληλα, επισήμανε τις πολύ θετικές προοπτικές για το 2014, καθώς στο πρόγραμμα εντάσσονται δύο νέοι προορισμοί, η Μύκονος και η Καλαμάτα, ενώ χαρακτήρισε λογικές τις αυξήσεις των ξενοδοχείων στα συμβόλαια που υπογράφηκαν.
Αντίστοιχα, περισσότερους από 70.000 επισκέπτες προγραμματίζει να φέρει ο οργανισμός TUI Nordic το 2014, αυξάνοντας κατά 6% τη δυναμικότητά του, όπως δήλωσε η Product Manager Greece της TUI Nordic, Γιοχάνα Στραντ. Το 2013 οι πωλήσεις τουριστικών πακέτων για Ελλάδα ξεπέρασαν τις προσδοκίες, με την αύξηση της ζήτησης για την Κω να εκτινάσσεται σε ποσοστό 849% και τη Σάμο σε 84%.
Από την πλευρά του, ο ιδρυτής και πρόεδρος της Fontana Food AB, της μεγαλύτερης εταιρείας εισαγωγής και εμπορίας ελληνικών προϊόντων στη Σουηδία, Φρίξος Παπαδόπουλος, αναφέρθηκε στο πόσο δημοφιλή είναι τα παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα στη Σκανδιναβία, όπως η φέτα, οι ελιές και το λάδι.
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης