Σπασμωδική και όχι σχεδιασμένη ενέργεια η αμφίδρομη κίνηση της Βασιλέως Γεωργίου

Σπασμωδική και όχι σχεδιασμένη ενέργεια η αμφίδρομη κίνηση της Βασιλέως Γεωργίου

Πρόταση για πεζοδρόμηση και δημιουργία ποδηλατόδρομου
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 
Σοβαρούς προβληματισμούς, ως προς την αποτελεσματικότητά της, προκαλεί η απόφαση της Δημοτικής Αρχής να «ανοίξει» την οδό Βασιλέως Γεωργίου ακόμα περισσότερο, με την εφαρμογή της αμφίδρομης κίνησης στο τμήμα από την Αριστομένους μέχρι τη Φαρών.
Η υλοποίηση μιας τέτοιας απόφασης θα αλλάξει τελείως την κατανομή της κυκλοφοριακής κίνησης, αυξάνοντας τα αυτοκίνητα στην Αριστομένους και ελαχιστοποιώντας τα στις οδούς Αριστοδήμου και Ασκληπιού, μια και η νησίδα της Βασιλέως Γεωργίου θα κλείσει και στα δύο αυτά ανοίγματα.
Χθες βράδυ, στο Δημαρχείο, συνεδρίασε για το εν λόγω θέμα η αρμόδια Επιτροπή Διαβούλευσης, όπου κλήθηκαν να παρευρεθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι φορείς και σύλλογοι.
Πάντως, για τα ερωτήματα που δημιουργούνται, ειδικός επιστήμονας μας έλεγε ότι η παραπάνω παρέμβαση δε φαίνεται να εντάσσεται σ’ ένα γενικότερο κυκλοφοριακό σχεδιασμό, αλλά αποτελεί μια σπασμωδική κίνηση αμφίβολης αξίας, χωρίς, μάλιστα, να έχουν προβλεφθεί εναλλακτικές λύσεις.
Το πρώτο αποτέλεσμα που θα έχει είναι να αυξήσει περαιτέρω τον κυκλοφοριακό φόρτο στην οδό Αριστομένους, η οποία μετά τις αναπλάσεις έχει μετατραπεί σε δρόμο ήπιας κυκλοφορίας.
Επίσης, με την πρόταση καταργείται η αριστερή στροφή από την οδό Ασκληπιού προς την οδό Βασιλέως Γεωργίου, η οποία μέχρι σήμερα αποτελούσε τη μία από τις δύο εισόδους σύνδεσης της δυτικής πόλης με το κέντρο, δια μέσω των οδών Κλαδά, Βασιλίσσης Όλγας και Ασκληπιού. Επιπλέον, η προτεινόμενη αλλαγή θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των αυτοκινήτων στον κόμβο Βασιλίσσης Όλγας και Φαρών, αλλά και επιδείνωση της κατάστασης στον κόμβο Νέδοντος- Αρτέμιδος και Είρας.
Ο δε αποκλεισμός της οδού Αριστοδήμου θα έχει ως αποτέλεσμα να χαθεί ένας διαμπερής οδικός άξονας βορρά/νότος και η υποχρεωτική στροφή προς τα δεξιά θα φορτώσει ακόμα περισσότερο τα φανάρια Β. Γεωργίου και Αριστομένους. Επιπρόσθετα, δε θα πρέπει να υποτιμηθεί η κατάσταση που θα δημιουργηθεί στους φωτεινούς σηματοδότες μεταξύ Β. Γεωργίου και Φαρών.
Με όλα τα παραπάνω η πρόταση του συνομιλητή μας είναι το επίμαχο τμήμα της Βασιλέως Γεωργίου να πεζοδρομηθεί και να δημιουργηθεί ποδηλατόδρομος, ανοίγοντας έτσι την προοπτική για περαιτέρω, ανάλογες, παρεμβάσεις προς ανατολάς.