Στην τουριστική έκθεση World Travel Market στο Λονδίνο η Περιφέρεια

Στην τουριστική έκθεση World Travel  Market στο Λονδίνο η Περιφέρεια

Της Βίκυς Βετουλάκη
 
Στη διεθνή έκθεση τουρισμού World Travel Market στο Λονδίνο συμμετέχει από αύριο έως και τις 7 Νοεμβρίου η Περιφέρεια Πελοποννήσου.
H World Travel Market είναι μία από τις εκθέσεις που συγκεντρώνει κάθε χρόνο τα βλέμματα και το ενδιαφέρον ολόκληρης της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας. Αποτελεί το κορυφαίο τουριστικό γεγονός της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά και ένα από τα σημαντικότερα διεθνώς.
Όπως ανέφερε σχετικά η αντιπεριφερειάρχης Ντίνα Νικολάκου, η αποστολή της Περιφέρειας έχει ήδη προγραμματίσει ραντεβού με εκπροσώπους της τουριστικής αγοράς της Μεγάλης Βρετανίας, αλλά και δομές με τις οποίες υπάρχει συνεργασία, όπως η αεροπορική εταιρεία EasyJet.
«Στην αποστολή μας, όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος θα συμμετέχουν ξενοδόχοι από όλη την Πελοπόννησο, με στόχο να προωθήσουν τα δικά τους τουριστικά προϊόντα. Στην έκθεση θα προβάλουμε στο αγγλικό κοινό τα νέα μας σποτ, καθώς και τα φυλλάδιά μας για όλες τις Π.Ε τους τόπου μας. Στην Πελοπόννησο, με εξωστρέφεια, σκληρή δουλειά και συνεργασίες, λέμε όχι στη μιζέρια και ξεπερνάμε την κρίση», σχολίασε η κα Νικολάκου.
 
Τουριστικό προϊόν
Με αφορμή τη συμμετοχή στην έκθεση, η ίδια παρατήρησε ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου καταβάλλει μια σημαντική προσπάθεια, θέτοντας τον τουρισμό ως βασικό μοχλό ανάπτυξης: «Αυτό, άλλωστε, αποτελούσε και βασική μας προγραμματική δέσμευση, με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα βασισμένο στην καθολική προσέγγιση και ολοκληρωμένη διαχείριση του τουριστικού μας προϊόντος. Άλλωστε, η τουριστική ανάπτυξη, σε συνδυασμό με τα ποιοτικά μας προϊόντα, κράτησαν την Πελοπόννησο όρθια τα τελευταία δύσκολα χρόνια της ύφεσης που διανύσαμε και συνεχίζουμε να διανύουμε.
Σε κάθε δράση αντιμετωπίζαμε την Πελοπόννησο ως έναν ενιαίο προορισμό, ένα νησί με ενταγμένες σε επίπεδο προβολής την Ηλεία και την Αχαΐα.
Καταφέραμε και εκμεταλλευτήκαμε κάθε χρηματοδοτικό εργαλείο όπως το ΕΣΠΑ, ώστε να μην επιβαρύνουμε τον κρατικό προϋπολογισμό και σχεδιάσαμε μια στοχευμένη τουριστική πολιτική, την οποία και υλοποιούμε. Με σκληρή δουλειά, δίχως μεγαλοστομίες και αέναους σχεδιασμούς, υλοποιούμε άμεσα το δυναμικό προγραμματισμό μας. Ο σχεδιασμός μας είχε ενέργειες, όπως ένα σύγχρονο marketing plan, τη μελέτη με το νέο μας brand “Μυθική Πελοπόννησος” και την εφαρμογή του σε portal, σε προωθητικά φυλλάδια, σε σύγχρονα τουριστικά σποτ, σε καμπάνια στα social media (facebook, twitter, youtube), το πρώτο διαδραστικό λεύκωμα, ακόμη και 2 εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας υλοποιήσαμε που ούτε σε εθνικό επίπεδο έχουν υλοποιήσει. Σημαντικές είναι οι 10 εμπειρίες στις οποίες έχουμε διαρθρώσει τον προορισμό μας, με έμφαση στις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, τη γαστρονομία, την ιστορία μας και τον πολιτισμό.
Σημαντικό έργο αποτελεί και το Πελοποννησιακό Σύμφωνο Ποιότητας, όπου συνδυάζουμε τον προορισμό με τα ποιοτικά μας προϊόντα και τη γαστρονομία».
 
Υποδομές
Συνεχίζοντας η κα Νικολάκου υπογράμμισε ότι η Περιφέρεια συμμετέχει στις μεγαλύτερες εκθέσεις τουρισμού (BIT, MITT, ITB, WTM, IMTM), οργανώνει αρκετά fan trip με δημοσιογράφους και tour operator, καμπάνια σε διεθνή μέσα όπως το Travel Channel, φιλοξενία ξένων αποστολών, αλλά και χορηγία σε μεγάλα επιστημονικά συνέδρια, με στόχο την προσέλκυσή τους για την ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού:
«Παράλληλα αναβαθμίσαμε τις υποδομές μας ως Πελοπόννησος, με το σχεδιασμό μας για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας να προχωρά, την ένταξη των μαρινών Μονεμβάσιας και Ναυπλίου σε ΣΔΙΤ, του λιμένα του Ναυπλίου, του παράλιου Άστρους, αλλά και τους οδικούς μας άξονες. Επιδιώκουμε την ανάπτυξη νέων ιδιωτικών υποδομών και την αύξηση ρευστότητας στην τουριστική αγορά μέσω του νέου περιφερειακού ΕΤΕΑΝ που εντάξαμε, καθώς και μέσω των προγραμμάτων Leader προχωράμε στη δημιουργία νέων αγροτουριστικών μονάδων.
Ο ίδιος ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου προχώρησε, μετά την εξουσιοδότηση του Περιφερειακού Συμβουλίου, στη διαπραγμάτευση με αεροπορικές εταιρείες, για να πετύχουμε αύξηση των πτήσεων. Τα αποτελέσματα γνωστά. Σε έναν προορισμό, όπως η Πελοπόννησος, όπου το 70% ήταν Έλληνες τουρίστες, αυξήσαμε την τουριστική μας κίνηση από το εξωτερικό, παρά τη σημαντική μείωση του εσωτερικού τουρισμού λόγω της οικονομικής κρίσης. Αυτή ήταν μια προσπάθεια κοινή με τους ανθρώπους που κρατούν όρθια την Πελοπόννησο σε αντίξοες οικονομικά συνθήκες, όπως οι ξενοδόχοι, οι εστιάτορες, τα τουριστικά γραφεία και άλλοι ιδιώτες της Πελοποννήσου.
Πλέον η πρωτεύουσα πόλη της Πελοποννήσου, η Καλαμάτα, συνδέεται με τις μεγαλύτερες χώρες της Ευρώπης και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας “χτυπάει” νούμερα ρεκόρ σε εθνικό επίπεδο. Από Απρίλιο του 2014, πέραν των περυσινών τακτικών πτήσεων, η Easy jet θα συνδέει την Καλαμάτα με το Λονδίνο με 4 πτήσεις την εβδομάδα από δύο που ήταν φέτος. Παράλληλα, η AEGEAN δύο φορές την εβδομάδα θα συνδέει την Καλαμάτα με το Παρίσι και τη Στοκχόλμη, αλλά και προγραμματίζουμε νέες πτήσεις της Condor, με τις οποίες ετοιμαζόμαστε να προβάλουμε τον προορισμό».