Εικαστικά έργα του Βασίλη Φωτόπουλου στη Δημοτική Πινακοθήκη

Εικαστικά έργα του Βασίλη  Φωτόπουλου στη Δημοτική Πινακοθήκη

Αναδρομική έκθεση αφιερωμένη σε έναν πολύ σημαντικό Καλαματιανό καλλιτέχνη με διεθνή απήχηση, έναν άνθρωπο που αγάπησε και τίμησε τον τόπο του, τον Βασίλη Φωτόπουλο, συνδιοργανώνουν ο Δήμος Καλαμάτας και η «Φάρις».
Πρόκειται για την πρώτη παρουσίαση του εικαστικού έργου του βραβευμένου με Όσκαρ καλλιτέχνη, το 1964, για τη σκηνογραφική του δουλειά στην ταινία του Μιχ. Κακογιάννη «Ζορμπάς».
Στη Δημοτική Πινακοθήκη Καλαμάτας «Α. Τάσσος» (Παπάζογλου 5, Ιστορικό Κέντρο, τηλ. 2721088991, 2721028864, 2721095611), όπως αναφέρθηκε σε συνέντευξη Τύπου  από τον πρόεδρο της «Φάρις» Νικ. Μπασακίδη και τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εικαστικού Εργαστηρίου της «Φάρις» Παν. Λαμπρινίδη, θα παρουσιαστεί μια ενότητα 40 άγνωστων εικαστικών έργων του Β. Φωτόπουλου, σε επιμέλεια του ιστορικού τέχνης Μάνου Στεφανίδη. Παράλληλα, θα εκδοθεί ένας ιδιαίτερα σημαντικός κατάλογος.
Η έκθεση θα εγκαινιαστεί τη Δευτέρα  στις 7.30 το απόγευμα και θα διαρκέσει μέχρι τις 28 Μαρτίου. Θα λειτουργεί Τετάρτη, Πέμπτη και Παρασκευή από τις 5.00 το απόγευμα έως τις 9.00 το βράδυ και το Σαββατοκύριακο από τις 10.00 το πρωί έως τη 1.00 μετά το μεσημέρι.
O Βασίλης Φωτόπουλος, όπως ανέφερε ο κ. Λαμπρινίδης, γεννήθηκε το 1934 στην Καλαμάτα. Η ενασχόλησή του με τη ζωγραφική είχε αρχίσει με μαθητεία στον Καλαματιανό ζωγράφο Ευάγγελο Δράκο, ενώ ως έφηβος είχε μυηθεί στη βυζαντινή αγιογραφία. Η πρώτη του επαφή με το θέατρο ήταν με το θίασο του «Ακροπόλ» στο θέατρο «Μπουρνέλλη». Το 1958, ο Κωστής Μπαστιάς, τότε διευθυντής της Λυρικής, του αναθέτει τη σκηνογραφία και το σχεδιασμό των κοστουμιών για την όπερα του Τζ. Μπ. Περγκολέζι «Η υπηρέτρια κυρά». Δεν αρκέστηκε, όμως, στο σταθερό αυτό πόστο, αλλά άρχισε να ταξιδεύει στο εξωτερικό, για να δει από κοντά τις εξελίξεις στα εικαστικά και το θέατρο.
Κατά την επάνοδό του στην Ελλάδα συνεργάστηκε με τους Μ. Θεοδωράκη, Μιχ. Κακογιάννη και Μποστ για την «Όμορφη πόλη». Κάνει και τα 75 σκηνικά για την ταινία «Αμέρικα, Αμέρικα» του Ελία Καζάν μαζί με τον Τζιν Κάλαχαν. Όμως, ο σκηνοθέτης παρέλειψε το όνομά του στους τίτλους και το Όσκαρ πήγε στον Κάλαχαν. Η δικαίωση και η διεθνής καταξίωση ήρθε με το «Ζορμπά», το 1964.
Από το 1980 αφιερώνεται στο χρωστήρα. Ατομικές εκθέσεις του έχουν γίνει στο Μουσείο Βορρέ (1991), στην γκαλερί «Νέες Μορφές» (1996) και στην γκαλερί «Ζουμπουλάκη» (1999). Έργα του υπάρχουν σε διάφορα μουσεία και σε αρκετές ιδιωτικές συλλογές.