Σύμφωνα με το νέο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Νέος προορισμός στην κρουαζιέρα θα είναι πλέον η Πύλος, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τον Τουρισμό. Παράλληλα, σε λίγο καιρό οι αυτοδύτες που επιλέγουν τη χώρα μας ως καταδυτικό προορισμό θα μπορούν να «ξεναγούνται» σε υποβρύχια μουσεία, δηλαδή υποθαλάσσιους χώρους με αρχαία και ναυάγια, πάντα υπό την επιτήρηση και την καθοδήγηση ειδικών.
Έτσι, με τη συγκεκριμένη πρόβλεψη ανοίγει ο δρόμος για να καταστούν επισκέψιμοι οι υποβρύχιοι αρχαιολογικοί θησαυροί της Ελλάδας. Τα υπουργεία Πολιτισμού και Ναυτιλίας επεξεργάζονται εδώ και καιρό σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης που θα επιτρέπει την κατάδυση με συνοδό σε αρχαία ναυάγια, βυθισμένες πόλεις και αρχαιότητες.
Δύο από τις πλέον ώριμες περιοχές για την ίδρυση των πρώτων «υποβρύχιων μουσείων» είναι ο κόλπος της Μεθώνης και ο όρμος του Ναυαρίνου.
Όπως τονίζουν στελέχη της Εφορείας Εναλίων Αρχαιοτήτων, η ΚΥΑ αναμένεται να εφαρμοστεί αρχικώς πιλοτικά στη Μεσσηνία και ειδικότερα στα πασίγνωστα ναυάγια των κιόνων και των σαρκοφάγων, καθώς και στο κουφάρι του δεξαμενόπλοιου Irene Serenade που βυθίστηκε το 1980.
Το ρωμαϊκό ναυάγιο των κιόνων βρίσκεται σε βάθος περίπου 10 μέτρων κοντά στο ακρωτήριο Καρσί της Σαπιέντζας. Το πλοίο μετέφερε κολώνες από κοκκινωπό αιγυπτιακό γρανίτη, που είχαν κλαπεί κατά τη διάρκεια των Σταυροφοριών από λαμπρό περιστύλιο του 1ου μ.Χ. αιώνα της αρχαίας πόλης Καισάρεια στην Παλαιστίνη.
Βόρεια της Σαπιέντζας και σε βάθος 15 μέτρων βρίσκεται το ναυάγιο των σαρκοφάγων, που χρονολογείται τον 3ο αι. μ.Χ.
Το πολύ πιο σύγχρονο πετρελαιοφόρο βυθίστηκε στον κόλπο της Πύλου και οι δύτες που το έχουν επισκεφθεί επιμένουν πως πρόκειται για ένα φαντασμαγορικό ναυάγιο.
Τέλος, το νέο Ειδικό Χωροταξικό προωθεί την προσβασιμότητα σε διάφορα γήπεδα γκολφ και, μάλιστα, στη λίστα προστέθηκαν κι εκείνα που λειτουργούν στην Costa Navarino.