Στα “μαχαίρια” Νίκας – Περιφέρεια για το υπό πώληση αεροδρόμιο!


Επίθεση Ν. Νικολάκου σε Π. Νίκα για τον αερολιμένα Καλαμάτας

Επτά διεθνή επενδυτικά σχήματα, μεταξύ των οποίων οι μεγαλύτεροι διαχειριστές αεροδρομίων του κόσμου

Του Αντώνη Πετρόγιαννη

Επτά διεθνή επενδυτικά σχήματα, μεταξύ των οποίων οι μεγαλύτεροι διαχειριστές αεροδρομίων του κόσμου, σε συνεργασία με κορυφαίες τεχνικές εταιρείες, όπως η Ελλάκτωρ, η J&P Άβαξ και η ΜΕΤΚΑ, αναμένεται να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που βγάζει προς ιδιωτικοποίηση το ΤΑΙΠΕΔ.
Στα διεθνή επενδυτικά σχήματα που θα αναμετρηθούν για να αναλάβουν τη διαχείριση και λειτουργία των αεροδρομίων για 30 έως 35 χρόνια, συμμετέχουν οι Zurich Airport – J&P Άβαξ, Athens International Airport, Fraport – Όμιλος Κοπελούζου, Aeroports De La Cote d’ Azur, Corporacion America – MΕΤΚΑ, Vinci – Ελλάκτωρ και Advent.
Ως γνωστόν, ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει, υπό παραχώρηση είναι και το αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Κι ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου Καλαμάτας, στην αυριανή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμάτας θα συζητηθούν προτάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξή του! Μάλιστα, εισήγηση της πλειοψηφίας είναι να ληφθεί συγκεκριμένη απόφαση για τη διεκδίκηση της αναβάθμισης και επέκτασης των υποδομών και εγκαταστάσεων του Κρατικού Αερολιμένα Καλαμάτας, καθώς και της στελέχωσής του με το απαραίτητο εξειδικευμένο προσωπικό, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του επί 24ωρου βάσεως, ώστε να μπορεί να επιτελεί και στο μέλλον το ρόλο του ως μοχλού τουριστικής ανάπτυξης της περιοχής.
Πάντως, η πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής φαίνεται να «ερέθισε» την Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία, μάλλον, θεωρεί το θέμα της τύχης του αεροδρομίου δικό της. Έτσι, ο κ. Νίκας δέχτηκε επίθεση από τη θεματική αντιπεριφερειάρχη Ντίνα Νικολάκου, σε εκπομπή του τοπικού τηλεοπτικού σταθμού “BEST”.
Η τελευταία μίλησε για «πολιτικό θράσος», «προεκλογική αγωνία» και «παλαιοκομματικές πρακτικές» από την πλευρά του δημάρχου Καλαμάτας. Μάλιστα, η κυρία αντιπεριφερειάρχης κάλεσε και σε πανστρατιά (αλήθεια ποιους;) εναντίον του κ. Νίκα στις επόμενες δημοτικές εκλογές! Δηλαδή, αντί να καθίσουν σ’ ένα τραπέζι να τα βρουν, μήπως και προκύψει κάτι θετικό για τη Μεσσηνία, το αεροδρόμιο και τον τουρισμό, η Περιφέρεια διαλέγει το δρόμο της κατά μέτωπο αντιπαράθεσης.
Πάντως, τις επόμενες μέρες θα οριστικοποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης από το ΤΑΙΠΕΔ, προκειμένου να ξεκαθαρίσει και το ύψος των τελών των αεροδρομίων με τα οποία θα καλυφθούν οι λειτουργικές δαπάνες όσων δεν ιδιωτικοποιηθούν, θα χρηματοδοτηθούν οι άγονες γραμμές, οι οποίες απορροφούν 50 εκατ. ευρώ, ενώ θα καθοριστεί και το τέλος υπέρ της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2012, τα έσοδα από το τέλος εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης αεροδρομίου, το λεγόμενο «σπατόσημο», ανήλθαν σε 235 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τα τέλη που καταβάλλουν σε κάθε αναχώρηση οι επιβάτες και τα οποία έχουν καθοριστεί σε 12 ευρώ για τις εντός Ε.Ε. χώρες και σε 22 ευρώ για τις εκτός.
Σύμφωνα με τον κατάλογο που έχει δημοσιοποιηθεί, η ομάδα α’ περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Kέρκυρας, Xανίων, Kεφαλονιάς, Zακύνθου, Aκτίου, Kαβάλας και η ομάδα β’ τα αεροδρόμια Pόδου, Kω, Σάμου, Mυτιλήνης, Mυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.
Ανάλογα με το ενδιαφέρον που θα υπάρξει από την πλευρά των επενδυτών, το TAIΠEΔ μπορεί να συμπεριλάβει μέχρι τρία από τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Νέας Αγχιάλου για την ομάδα α’ και τα αεροδρόμια Χίου, Καρπάθου, Nέας Aγχιάλου και Λήμνου για την ομάδα β’.
Με βάση το σχεδιασμό, τα 16 αεροδρόμια που δε θα ιδιωτικοποιηθούν θα περάσουν σε μια Ανώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία Ανώνυμη Εταιρεία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων, η οποία θα πρέπει επίσης να διασφαλίσει πλήρως τους πόρους για τη λειτουργία και τη συντήρησή τους.