Έργα «μακιγιάζ» για το λιμάνι της Καλαμάτας σχεδιάζει το υπουργείο

Έργα «μακιγιάζ» για το λιμάνι της Καλαμάτας σχεδιάζει το υπουργείο

Σε αντίθεση με τα μεγάλα λόγια και τα… όνειρα της Δημοτικής Αρχής
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 
Η Δημοτική Αρχή Καλαμάτας είχε θέσει, από την αρχή σχεδόν της θητείας της, μεγάλους στόχους για το χαρακτήρα και τη λειτουργία που θα πρέπει να έχει το λιμάνι της πόλης. Μάλιστα, από τη στιγμή που ιδρύθηκε και επίσημα το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, οι τόνοι και τα μεγάλα λόγια «ανέβηκαν» ακόμα περισσότερο.
Από την άλλη, όπως έλεγε τις προηγούμενες ημέρες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μ. Βαρβιτσιώτης, έχει βάλει ρότα  να μετατραπούν τα λιμάνια σε πόλους ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών και της οικονομίας, καθώς έχουν δρομολογηθεί αδειοδοτήσεις και εγκρίσεις έργων για τη βελτίωση των υποδομών τους, με προτεραιότητα στους λιμένες που μπορούν να «δέσουν» κρουαζιερόπλοια
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή έχουν δρομολογηθεί μια σειρά από έργα σε πολλά λιμάνια της χώρας από τη Γενική Γραμματεία Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, ωστόσο σημειώνεται ότι αυτά εκτελούνται από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ή Περιφερειών, καθώς και από τους Οργανισμούς Λιμένων ΑΕ ή τα Λιμενικά Ταμεία.
Πάντως, για την περιοχή αρμοδιότητας του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Καλαμάτας δεν προβλέπονται παρά η ανάπλαση της παραλιακής ζώνης λιμένα Καλαμάτας και η προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος ασφαλείας λιμενικής εγκατάστασης, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του κώδικα ISPS και το εγκεκριμένο σχέδιο ασφαλείας λιμενικής εγκατάστασης (με χρηματοδότηση από ΠΔΕ 2013 της ΓΓΛΛΠΝΕ).
Για τη Δημοτική Αρχή, ο υφιστάμενος λιμένας δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στο ρόλο ενός σύγχρονου εμπορικού λιμένα. Σε δηλώσεις του πρόσφατα ο δήμαρχος Π. Νίκας αναφέρθηκε στην υποβάθμιση του λιμένος Καλαμάτας: επαπειλούμενη κατάρρευση του κυματοθραύστη μήκους ενός χιλιομέτρου, προβλήματα προσέγγισης των κρουαζιερόπλοιων λόγω μη εκβάθυνσης της λιμενολεκάνης, έλλειψη Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ανολοκλήρωτο master plan, έλευση μόλις 25 φορτηγών πλοίων το χρόνο σε ένα λιμένα που ονομάζεται «εθνικής σημασίας», αδυναμία έως τώρα είσπραξης των τελών από τα καταστήματα, κατασκευές, μετατροπή του χώρου που ο Δήμος επιδιώκει να αναπλάσει σε χώρο συγκέντρωσης μεταναστών και υπαίθρια ουρητήρια.
Ο Π. Νίκας, μάλιστα, υποσχέθηκε ότι σε εύλογο χρόνο ο Δήμος Καλαμάτας και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο θα διορθώσουν την κατάσταση και θα τοποθετήσουν το λιμάνι της μεσσηνιακής πρωτεύουσας σε αναπτυξιακή πορεία, ξεπερνώντας εμπόδια και υπονομεύσεις.
Τώρα, πότε θα γίνουν όλα τα παραπάνω, μετά τις ανακοινώσεις του υπουργού, θα δείξει…