Η χρυσή εποχή της αποικιοκρατίας

Η χρυσή εποχή της αποικιοκρατίας

Αναγνώστης του «Θάρρους» μάς έλεγε χθες ότι, σύμφωνα με όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, το κόστος επανεκκίνησης των 4 αυτοκινητόδρομων θα στοιχίσει στο Δημόσιο 1,8 δισ. ευρώ, από τα οποία 638 εκατομμύρια θα εισπράξουν οι εργολάβοι ως αποζημιώσεις.
Επιπλέον, επί 30 χρόνια, αντί να εισπράττονται φόροι, θα παραχωρηθούν στους ίδιους 8,5 δισ. ευρώ από τα μελλοντικά έσοδα των διοδίων για την εξασφάλιση των αναγκών των έργων, την αποπληρωμή των δανείων και την εξασφάλιση κέρδους των κοινοπραξιών.
Φυσικά, δεν αναφέρεται πουθενά ποιος νέμεται τα εκατομμύρια των διοδίων που πληρώνουμε αυτά τα χρόνια και ποιος τα ελέγχει. Οι συμβάσεις είναι αντάξιες της χρυσής εποχής της αποικιοκρατίας, αλλά κανείς δε διαμαρτύρεται.
H κοινωνία μας έχει πάθει ένα είδος μιθριδατισμού και ούτε τα MME θέτουν τα ερωτήματα: 1) Ποιοι υπουργοί είναι υπεύθυνοι για τις καθυστερήσεις που έγιναν αιτία να χρυσώνονται οι εργολάβοι με προοπτική 30 ετών; 2) Ποιοι υπέγραψαν τις συμβάσεις χωρίς να ασφαλισθεί το Δημόσιο έναντι εκβιασμών των κατασκευαστριών εταιρειών;
Κάπου υπάρχει πολιτική ευθύνη και κάποιοι πολιτικοί θα έπρεπε να μη γίνουν ξανά βουλευτές ή υπουργοί. Πότε θα σταματήσει αυτή η ανοχή προς τους αδιάφορους ή ανεπαρκείς;
Α.Π.