Πολύς ο κόσμος στην Καλαμάτα, αλλά μειωμένος ο τζίρος στα καταστήματα

Πολύς ο κόσμος στην Καλαμάτα,  αλλά μειωμένος ο τζίρος στα καταστήματα

Το λιγότερο ως απογοητευτική θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η κίνηση στα εμπορικά καταστήματα της Καλαμάτας τις ημέρες των εορτών, όπως προκύπτει από όσα είπε στο «Θ» η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας, Λίλιαν Ψηλάκη.
Κι αν υπήρχε κυκλοφοριακό κομφούζιο στους δρόμους της Καλαμάτας, ο τζίρος στα καταστήματα ήταν μειωμένος κατά 10% σε σχέση με πέρσι. Ο όγκος των επισκεπτών διοχετεύτηκε κυρίως στα καφέ της πόλης, αφού ούτε τα καταστήματα εστίασης ούτε και τα κέντρα διασκέδασης γέμισαν κόσμο, με εξαίρεση τη νεολαία.
Εξαίρεση, όπως είπε, δε θα μπορούσαν να αποτελέσουν και τα ξενοδοχεία, αφού δεν υπήρξε πληρότητα 100%. Όσοι επισκέπτες βρέθηκαν τις ημέρες αυτές στην Καλαμάτα, φιλοξενήθηκαν σε σπίτια συγγενών και φίλων.  
«Φέτος ήταν τα φτωχότερα Χριστούγεννα για όλους μας», παραδέχθηκε η κα Ψηλάκη, σημειώνοντας πως αναφέρεται τόσο στους καταναλωτές όσο και στους εμπόρους.
 
Μείον 10% ο τζίρος
Κατά την ίδια, είναι ευτύχημα που, ενώ το εισόδημα των καταναλωτών μειώθηκε κατά 32%, ο τζίρος των καταστημάτων μειώθηκε μόλις 10% σε σχέση με πέρσι στην περίοδο των γιορτών.
Τη μεγαλύτερη κίνηση είχαν τα καταστήματα με παιδικά είδη και παιχνίδια, αλλά και εκείνα με είδη διατροφής, κάτι που αποδεικνύει ότι οι ενήλικες περιμένουν, κυρίως, την έναρξη των εκπτώσεων στις 13 Ιανουαρίου για να προμηθευτούν όσα τους είναι αναγκαία σε καλύτερες τιμές.
Μια μικρή ελπίδα έδωσαν οι δύο τελευταίες Κυριακές της χρονιάς, πριν από τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά. «Δε βρήκαμε τον παράδεισο, αλλά υπήρξε κάποια κίνηση, που φυσικά δεν ήταν ικανή να καλύψει τις υποχρεώσεις που υπάρχουν» σχολίασε.   
 
Συγκρατημένοι οι καταναλωτές
Η κα Ψηλάκη ανέφερε, επίσης, ότι οι καταναλωτές ήταν πολύ συγκρατημένοι, ακόμη και στην αγορά τροφίμων, ενώ παρατήρησε ότι υπάρχει στροφή στην προμήθεια φθηνών προϊόντων, κάτι που αποδεικνύει ότι το ενδιαφέρον εστιάζεται μόνο στην κάλυψη των αναγκών.
Με βάση τα λεγόμενά της, οι καταναλωτές έχουν ξεκινήσει έρευνα αγοράς εν αναμονή των εκπτώσεων, καθώς παρουσιάστηκε το φαινόμενο να μπαίνουν στα καταστήματα και να καταγράφουν τις τιμές από τα είδη που τους ενδιαφέρουν.
Κατά τα ειωθότα, οι εκπτώσεις θα αποτελέσουν ανάσα για τους καταστηματάρχες, ενώ καταλήγοντας η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου ευχήθηκε το 2014 να είναι μια χρονιά με λιγότερα λουκέτα στις επιχειρήσεις και να δοθεί «ανάσα» ανάπτυξης. 

Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου