Μπορεί εντός του νομού η κατάσταση να μοιάζει έκρυθμη στο χώρο του ελαιολάδου και του συνεταιριστικού κινήματος, αλλά έξω, για μία ακόμη φορά, αποδεικνύεται ότι οι μεσσηνιακές επιχειρήσεις τυποποίησης του προϊόντος «κλέβουν» το χειροκρότημα και την αποδοχή όλων.
Αυτό έγινε και στη Διεθνή Πράσινη Εβδομάδα (Internationale Grune Woche), η οποία ολοκληρώθηκε την προηγούμενη Κυριακή στο Βερολίνο. «Ήταν η μεγαλύτερη στα χρονικά εκπροσώπηση της χώρας μας στην εν λόγω διοργάνωση, που είναι μια έκθεση προβολής παραδοσιακών προϊόντων της κάθε χώρας, απευθυνόμενη όχι σε εμπορικούς επισκέπτες και επιχειρήσεις, αλλά σε τελικούς καταναλωτές», υπογράμμισε ο κ. Γιάννης Σαλαβόπουλος, γραμματέας Οικονομικών Εξωτερικών Υποθέσεων Α΄ στο γραφείο ΟΕΥ της πρεσβείας του Βερολίνου.
Την προσπάθεια υποστήριξαν το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, όπως και το Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, η ελληνική πρεσβεία στο Βερολίνο, ο ΕΟΤ (επιχορήγησε τις επιδείξεις μαγειρικής) και ο Όμιλος Ελληνικά Χρηματιστήρια (επιχορήγησε τα εγκαίνια του ελληνικού περιπτέρου). Είχε προηγηθεί η συμμετοχή του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης στο Παγκόσμιο Φόρουμ για τα Τρόφιμα και στη σύνοδο υπουργών Γεωργίας, που λαμβάνουν χώρα πάντα στο περιθώριο της Πράσινης Εβδομάδας.
Στο ελληνικό περίπτερο το «παρών» έδωσε ο Γερμανός υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Χανς Πέτερ Φρίντριχ, αλλά και ο υφυπουργός Αναπτυξιακής Συνεργασίας και εντεταλμένος της γερμανικής κυβέρνησης για την Ελληνο-Γερμανική Συνέλευση, Γιόαχιμ Φούχτελ, που επισκέφτηκε δις τους Έλληνες παραγωγούς.
Μέσω της Πράσινης Εβδομάδας συστήθηκε στο γερμανικό κοινό η εταιρεία Λάδι Βιώσας (Biosas). Αν και μόλις τεσσάρων ετών, ήδη εξάγει έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από την Καλαμάτα στον Καναδά, στην Κίνα (Σαγκάη), στην Ολλανδία και στο Λουξεμβούργο.
«Ήρθαμε με μια παλέτα 500 μπουκαλιών και την πουλήσαμε», αναφέρει ο κ. Βασίλης Νικολαΐδης, ενώ βρίσκεται καθ’ οδόν για μια συνάντηση με μαγαζάτορα του Βερολίνου. «Ήδη έχουμε κλείσει συμφωνίες με δύο καταστήματα λιανικής στο Βερολίνο και ένα χονδρέμπορο στο Ντίσελντορφ». Η ποιότητα του προϊόντος και η υψηλή αισθητική των συσκευασιών κέρδισαν πολλούς από τους 410.000 επισκέπτες. «Κανονίσαμε επιπλέον ορισμένες συναντήσεις με επιχειρηματίες της χονδρικής», συμπληρώνει η κa Θεοφανίδου εκ μέρους της εταιρείας.
Να σημειωθεί ότι συνολικά τριάντα Έλληνες εκθέτες συμμετείχαν στη μεγαλύτερη αγροτική και έκθεση τροφίμων του κόσμου, που κάθε χρόνο την επισκέπτονται τετρακόσιες χιλιάδες άνθρωποι, σύμφωνα με τη Deutsche Welle.
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης