ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΟΔΟ
Άνω των 2,5 εκατ. ευρώ κόστος μετατροπής της Τριόδου σε Κέντρο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού
Του Χάρη Χαραλαμπόπουλου
Ξεπερνά τα 2,5 εκατ. ευρώ το ενδεικτικό κόστος των απαιτούμενων παρεμβάσεων στο χώρο του παλιού αεροδρομίου της Τριόδου, προκειμένου να μετατραπεί σε Κέντρο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στο επιχειρησιακό σχέδιο (Masterplan) που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Δήμου Μεσσήνης.
Οι κύριες δραστηριότητες περιλαμβάνουν τη διοργάνωση αγώνων αυτοκινήτου και μοτοσικλετών, τη διάθεση χώρου προς ενοικίαση σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα για ελεύθερη χρήση ή προπόνηση αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, τη φιλοξενία νέων μοντέλων αυτοκινήτου, την πραγματοποίηση συγκριτικών δοκιμών και τη διεξαγωγή πάσης φύσης δοκιμών στον τομέα των αυτοκινήτων, μοτοσικλετών, μηχανισμών και υλικών για συνηθισμένη ή αγωνιστική χρήση.
Ακόμη, θα κατασκευαστούν οι απαραίτητες υποδομές και χώρος πολλαπλών χρήσεων, που θα υποστηρίξουν τόσο τη λειτουργία των αγώνων όσο και την προώθηση τοπικών προϊόντων, όπως η ανάπτυξη υποδομών και υπηρεσιών εστίασης, εκδηλώσεων και συνεδρίων, η δημιουργία καταστημάτων πώλησης τοπικών προϊόντων και η διάθεση χώρου για εκθέσεις αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις.
Επίσης, στο επιχειρησιακό σχέδιο γίνεται αναφορά στη σύμβαση από το 2008 με την εταιρεία GEM Επικοινωνία ΕΠΕ για τη διοργάνωση αγώνων ντράγκστερ, όπως και έγινε το 2009. Όπως αναφέρεται, από τότε η εταιρεία «δεν έχει δώσει σημεία ζωής και έχει διακοπεί κάθε επικοινωνία με το Δήμο. Ως εκ τούτου, η σύμβαση αυτή από πλευράς Δήμου θεωρείται ως μη ενεργή».
Ο πρώτος κύκλος
Η κυκλική πίστα που θα δημιουργηθεί προβλέπεται να έχει συνολικό μήκος 2,55 χλμ., με 11 στροφές (7 δεξιόστροφες και 4 αριστερόστροφες). Σε συνδυασμό με την ασφαλτόστρωση – αποκατάσταση της διαδρομής των ντράγκστερ, σε μήκος 600 μέτρων, αποτελούν τον πρώτο κύκλο παρέμβασης και «θα προσδώσουν άμεση λειτουργικότητα στη διοργάνωση αγώνων ντράγκστερ στην αρχή και κυκλικής διαδρομής στη συνέχεια, χωρίς να γίνεται έκπτωση σε επίπεδο προδιαγραφών ασφαλείας για την τέλεση των συγκεκριμένων αγώνων».
Σύμφωνα δε με ενδεικτικές τιμές, έχει υπολογιστεί κόστος 387.000 ευρώ για την αποκατάσταση της ευθείας (ντράγκστερ) και 871.850 ευρώ για την κατασκευή της κυκλικής πίστας.
Επίσης, θα πρέπει να υπάρξουν πρόσθετες υποδομές για την περίφραξη του χώρου και της αγωνιστικής διαδρομής για την ασφαλή διεξαγωγή των αγώνων, καθώς και τη διαμόρφωση χώρων στάθμευσης για θεατές με επιμέρους διαχωρισμό σε VIP, εκπροσώπους Τύπου, διοργανωτές και αγωνιζομένους για τον εξοπλισμό τους (τρέιλερ κ.λπ.).
Στόχος είναι και η διοργάνωση αγώνων ντράγκστερ και μετά τη δύση του ηλίου, που απαιτεί μεταλλικές κολώνες, φωτιστικά σώματα και καλωδιακές εγκαταστάσεις, με συνολικό ενδεικτικό κόστος 297.000 ευρώ.
Ο δεύτερος κύκλος
Κι επειδή ο πρώτος κύκλος σημαίνει ότι υπάρχει και δεύτερος, στο σχέδιο αναφέρεται πως αυτός «αποτελεί την ολοκλήρωση της υλοποίησης ενός οράματος της Δημοτικής Αρχής για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου Κέντρου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού με σωστές προδιαγραφές, ενσωματώνοντας τις απαιτούμενες κτηριακές εγκαταστάσεις, προσδίδοντας παράλληλα και τη μορφή μιας πολυλειτουργικής εγκατάστασης, στην οποία θα φιλοξενούνται και παράπλευρες δραστηριότητες. Έτσι, ο δεύτερος κύκλος αποτελεί την επέκταση και ολοκλήρωση του συνόλου του έργου και περιλαμβάνει την κατασκευή κτηρίου πολλαπλών χρήσεων για τις ανάγκες της διοίκησης, την οργάνωση αγώνων και άλλων δραστηριοτήτων, πρόσθετες κερκίδες και εκθεσιακό κέντρο με καταστήματα πώλησης τοπικών τυποποιημένων και νωπών γεωργικών προϊόντων για την υποστήριξη- διοργάνωση πρόσθετων εκδηλώσεων».
Όπως επισημαίνεται, «η ολοκλήρωση μιας τόσο σημαντικής επένδυσης αναμένεται να έχει πολλαπλά οφέλη για το Δήμο Μεσσήνης και μπορεί να αναδειχθεί ως βασικό συγκριτικό πλεονέκτημα για την περιοχή.
Η μοναδικότητα ενός σύγχρονου, άρτια οργανωμένου και εξοπλισμένου χώρου διεξαγωγής αγώνων μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Περιφέρεια Πελοποννήσου, καθιστά την πίστα πόλο έλξης για τους πολυάριθμους φίλους του αθλήματος και για το κοινό που αναμένεται να ανταποκριθεί, ενώ ο αριθμός των συμμετοχών και οι θεατές που θα παρακολουθούν τους αγώνες, με την προϋπόθεση της σωστής οργάνωσης, αναμένεται ιδιαίτερα υψηλός. Επίσης, οι σημαντικές παράπλευρες δραστηριότητες θα καλύψουν ένα σημαντικό κενό που υπάρχει».
Το κόστος για το συγκεκριμένο κύκλο ανέρχεται σε 825.000 ευρώ για τις κτηριακές εγκαταστάσεις, σε 430.000 ευρώ για τις λοιπές υποδομές και 100.000 για επίβλεψη μηχανικού- άδειες – απρόβλεπτα, με το σύνολο να ανέρχεται σε 1.355.000 ευρώ.
Πώληση τοπικών προϊόντων
Ξεχωριστή σημασία δίνεται στα καταστήματα πώλησης αγροτικών προϊόντων αποκλειστικά από ντόπιους παραγωγούς, στο χώρο των αγώνων, αφού, όπως αναφέρεται, καταδεικνύει τη βαρύτητα που δίνεται στην προβολή και προώθηση των τοπικών προϊόντων, όπου Έλληνες και αλλοδαποί θα έρχονται σε επαφή με τον πλούτο της μεσσηνιακής γης, θα ενημερώνονται και θα προμηθεύονται τα αντίστοιχα προϊόντα, ενισχύοντας έτσι τους παραγωγούς.
Οι συμπληρωματικές δραστηριότητες θα αφορούν στην ανάπτυξη υποδομών και υπηρεσιών εστίασης, εκδηλώσεων και συνεδρίων, την ολοκλήρωση δημιουργίας καταστημάτων πώλησης τοπικών προϊόντων, τη διάθεση του χώρου για εκθέσεις αυτοκινήτων και μοτοσικλετών και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις, καθώς και την ανάπτυξη Κέντρου Ασφαλούς Οδήγησης.
Πολλά δε αυτοκινητοδρόμια παρέχουν τη δυνατότητα διεξαγωγής κι άλλων αθλητικών γεγονότων, όπως αγώνες ποδηλασίας σε δρόμο, ημιμαραθώνιος και βάδην, ενώ στο τμήμα της αφετηρίας που περιλαμβάνει τις κερκίδες, διοργανώνονται συχνά πολιτιστικές δραστηριότητες (συναυλίες, φεστιβάλ θεάτρου κ.λπ.). Οι εκτεταμένοι φυτεμένοι χώροι, το διαμορφωμένο τοπίο, ενθαρρύνουν τη δημιουργία πισινών κολύμβησης (παιδική πισίνα), ενώ παρέχουν ιδανικό περιβάλλον για περίπατο, χαλάρωση και αναψυχή.
Άλλες εγκαταστάσεις
Το δε κτήριο θα είναι μεταλλικό και θα αποτελείται από ισόγειο και όροφο και θα επικρατεί το γυάλινο στοιχείο. Εκεί, θα στεγάζονται οι διοικητικές υπηρεσίες του φορέα διαχείρισης του αυτοκινητοδρομίου, ενώ στις περιόδους διεξαγωγής των αγωνιστικών υποχρεώσεων θα φιλοξενεί τους διοργανωτές και γενικά το απαραίτητο προσωπικό.
Επισημαίνεται, όμως, πως οι προδιαγραφές που έχουν θεσπιστεί και καταγράφονται λεπτομερώς, είναι αρκετά αυστηρές και η υλοποίησή τους συνεπάγεται αυξημένο κόστος σε μακροπρόσθεσμο ορίζοντα για την έκδοση άδειας λειτουργίας αυτοκινητοδρομίου. Έτσι, αναφέρεται ενδεικτικά ότι το αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών χρειάστηκε 10 έτη, προκειμένου να του εκδοθεί η μοναδική στην Ελλάδα άδεια λειτουργίας.