Χωρίς προσωπικό με 8μηνη διάρκεια απασχόλησης μένει το 2014 ο Δήμος Τριφυλίας, αφού το ταμείο είναι μείον και δεν έχει λεφτά να τους πληρώσει!
Η απίστευτη αυτή είδηση – «ομολογία», όσο κυνική κι αν είναι, αποτυπώνει με τον πλέον ευδιάκριτο τρόπο και αναδεικνύει, παράλληλα, την απόλυτη αποτυχία στο συμμάζεμα των οικονομικών του Δήμου Τριφυλίας. Έρχεται, μάλιστα, σε πλήρη αναντιστοιχία και αντίθεση με τις ανά διαστήματα δηλώσεις περί νοικοκυρέματος, αλλά και τα ίδια ακόμη τα στοιχεία του προϋπολογισμού, που αναφέρουν ακόμη και χρηματικό υπόλοιπο εκατομμυρίων ευρώ!
Αυτή η είδηση, λοιπόν, «βγήκε» κατά την προχθεσινοβραδινή έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με ένα και μοναδικό θέμα, τον προγραμματισμό προσλήψεων έκτακτου προσωπικού έτους 2014. Όμως, επειδή ούτε ένας από τους παριστάμενους δημοτικούς συμβούλους, συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης, ρώτησε σχετικά με τα οικονομικά του Δήμου και τις 8μηνες προσλήψεις (που δε θα γίνουν φέτος), εικάζεται βάσιμα πως δεν πήραν χαμπάρι τι έγινε, τι ψήφισαν και γιατί ψήφισαν ό,τι ψήφισαν! Αυτή, δε, πρέπει να είναι και η πρώτη φορά που ο Δήμος Τριφυλίας, αλλά και οι από το παρελθόν ερχόμενοι συνενωθέντες Δήμοι, δεν προγραμματίζουν πρόσληψη προσωπικού 8μηνης διάρκειας, επειδή δεν υπάρχουν στο ταμείο τα χρήματα που απαιτούνται για τη μισθοδοσία τους!
Πρώτη φορά, στα χρονικά, Δήμος δεν προγραμματίζει προσλήψεις 8μηνιτών! Και κανένας από τους παριστάμενους δημοτικούς συμβούλους δε ρώτησε κάτι, κανένας δεν είπε κάτι, δεν ψέλλισε έστω το παραμικρό! Ίσως να μην πήραν χαμπάρι τι έγινε, ίσως να μην μπόρεσαν να αντιληφθούν την κατάσταση, ίσως να είχαν αλλού το μυαλό τους, στις εκλογές ενδεχομένως! Μα ακόμα και αν κάποιοι φιλοδοξούν να κάνουν την αλλαγή και την ανατροπή στο Δήμο, δεν όφειλαν αυτό το πολύ σοβαρό θέμα, όχι απλώς να το αναδείξουν, κάνοντάς το σημαία για την οικονομική κατάσταση και διαχείριση του Δήμου, αλλά, τουλάχιστον, να το αντιληφθούν και να καταλάβουν τι συνέβη και τι συμβαίνει;
Τι αποφάσισε, τελικά, το Δημοτικό Συμβούλιο Τριφυλίας για τον προγραμματισμό προσλήψεων έκτακτου προσωπικού; Κατά πλειοψηφία αποδέχθηκε και ενέκρινε την εισήγηση του αρμόδιου αντιδημάρχου Οικονομικού Προγραμματισμού, Ανάπτυξης, Εμπορίου, Οργάνωσης, Διαφάνειας, Επικοινωνιών και Διοικητικής Μέριμνας, Ευστάθιου Ανδρινόπουλου, για προσλήψεις προσωπικού μόνο τρίμηνης διάρκειας – καθώς, όπως είπε, καταργήθηκαν τα δίμηνα – με διαδικασίες ΑΣΕΠ.
Ο ίδιος ανέφερε πως οι 8μηνίτες που υπηρετούν τώρα στο Δήμο είναι 22 και θα απασχολούνται μέχρι τα τέλη Ιουνίου, οπότε με το προσωπικό 3μηνης διάρκειας θα καλυφθούν οι ανάγκες για τους μήνες Ιούλιο, Αύγουστο και Σεπτέμβριο. Μετά, η Δημοτική Αρχή που θα εκλεγεί το Μάιο, βλέποντας τα οικονομικά του ταμείου, θα πράξει ανάλογα.
Οι θέσεις προσωπικού, όπως πρότεινε ο αντιδήμαρχος και μπορεί ο Δήμος από ίδιους πόρους να πληρώσει, είναι 33 και έχουν ως εξής: 5 ναυαγοσώστες, 4 εργάτες καθαριότητας πλαζ, 2 οδηγοί, 4 εργάτες πυροπροστασίας, 16 εργάτες καθαριότητας, 1 χειριστής τσάπας και 1 χειριστής γκρέιντερ. Τα έξοδα μισθοδοσίας του προσωπικού αυτού, 3μηνης διάρκειας, μπορεί να τα καλύψει ο Δήμος και υπάρχουν τα ποσά στον προϋπολογισμό, σχέδιο του οποίου συντάχθηκε με βάση τα στοιχεία του Ιουνίου – Ιουλίου του Δήμου και εστάλη στις 5 Σεπτέμβρη στο Παρατηρητήριο, ενώ εγκρίθηκε πριν από λίγες εβδομάδες.
Τα στοιχεία αυτά δεν αποτυπώνουν πλήρως την οικονομική κατάσταση του Δήμου, αλλά, όπως είπε ο δήμαρχος Κώστας Κόλλιας, δεν υπήρχε το περιθώριο για συνεδριάσεις της Οικονομικής Επιτροπής, του Δημοτικού Συμβουλίου, όπως και για εξέταση των δεδομένων από τις υπηρεσίες στο ελάχιστο χρονικό διάστημα 1 – 2 ημερών, αφού το έγγραφο του ΥΠΕΣ εστάλη στο Δήμο στις 31 Ιανουαρίου και μέχρι τις 5 Φεβρουαρίου έπρεπε να έχουν απαντήσει, ώστε να μπορούν να τροποποιήσουν τον προϋπολογισμό και να εγγράψουν σε αυτόν, εάν τα οικονομικά στοιχεία το επέτρεπαν, κωδικούς και ποσά για πρόσληψη προσωπικού 8μηνης διάρκειας!
Αίσθηση προκάλεσε η αναφορά του εντεταλμένου για οικονομικά θέματα του Δήμου, Γιώργου Σαμπαζιώτη, ο οποίος είπε ότι υπάρχει μια δυσκολία στην οικονομική διαχείριση των χρημάτων που απαιτούνται, ενώ ο ίδιος ζήτησε να προβλεφθούν – όπως έγινε από το Σώμα – 3 θέσεις 8μηνης διάρκειας που υπήρχαν στον προϋπολογισμό, 1 οδηγού και 2 εργατών καθαριότητας, για την αποκομιδή των απορριμμάτων στις Δ.Ε. Αυλώνος, Αετού και Τριπύλης, καθώς ο Δήμος σκοπεύει να αγοράσει απορριμματοφόρο και να κάνει μόνος του την αποκομιδή, χωρίς δημοπρασία και εργολαβίες σε ιδιώτες.
Από την αντιπολίτευση, ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, Σωτήρης Μπακούρος, συμφώνησε στην πρόσληψη του προσωπικού που είναι εργαλείο, όπως είπε, για να δουλέψει ο Δήμος, επισήμανε ότι είναι λίγοι οι ναυαγοσώστες και σημείωσε πως ελπίζουν όλοι να πληρωθούν με την κανονική οδό!
Ο, δε, επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας, Σαράντος Κουκούμης, τόνισε την κάθετη αντίθεσή του σε αυτού του είδους προσλήψεις και εξέφρασε την πάγια θέση της Λαϊκής Συσπείρωσης για μόνιμο προσωπικό που θα καλύπτει τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες του Δήμου.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, πως η συνεδρίαση ξεκίνησε με 25 λεπτά καθυστέρηση, καθώς δεν υπήρξε απαρτία στο Σώμα. Τα τηλεφωνήματα του δημάρχου και συνεργατών του προς δημοτικούς συμβούλους ήταν αλλεπάλληλα, για να καταστεί εφικτό να διεξαχθεί η συνεδρίαση για αυτό το πολύ σοβαρό θέμα, με τις ημερομηνίες να πιέζουν ασφυκτικά, ενώ αυτή ξεκίνησε με οριακή απαρτία, καθώς παρόντες ήταν μόνον 18 από τους 33 δημοτικούς συμβούλους!
Του Ηλία Γιαννόπουλου