Σε έγκριση της μελέτης του έργου «Αστική ανάπλαση ζώνης οδού Αριστομένους από οδό Ξενοφώντος έως οδό Μακεδονίας» προχώρησε στη χθεσινή της συνεδρίαση η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Καλαμάτας, έργο προϋπολογισμού 1.925.000 ευρώ με το ΦΠΑ, για το οποίο θα καταβληθεί προσπάθεια να υπαχθεί σε χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ μέσω των «Αστικών Αναπλάσεων».
Σκοπός του είναι η ανάγκη να ενοποιηθούν οι μέχρι σήμερα αναπλασθέντες χώροι κυκλοφορίας και ασφαλούς διακίνησης των πολιτών, της κεντρικής πλατείας – Βασιλέως Γεωργίου και του Πάρκου Σιδηροδρόμων, σε συνδυασμό με το έργο ανάπλασης για την κατασκευή μεγάλου πεζοδρομίου στις οδούς Φαρών και Πλάτωνος, έτσι ώστε να επιτυγχάνεται απρόσκοπτη πρόσβαση των πεζών και των ποδηλάτων προς το λιμάνι και αντίστροφα, αλλά και διευκόλυνση της κίνησης των πεζών στην αγορά. Υλοποιείται, λοιπόν, με την ανάπλαση των εναπομεινάντων 360 μέτρων, ένας άξονας κυκλοφορίας πεζών και ποδηλάτων, ο οποίος διατρέχει την πόλη από βορρά προς νότο.
Ειδικότερα, το ανατολικό πεζοδρόμιο έχει σχεδιαστεί με κριτήριο την ευχερή πρόσβαση στα καταστήματα και τον καλλωπισμό με υψηλή βλάστηση, παράλληλα με το σχεδιασμό διαβάσεων προς την απέναντι πλευρά, όπου θα πραγματοποιείται ταχύτερη η κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων σε επαφή με τους χώρους που προορίζονται για εστίαση και αναψυχή, έτσι ώστε το έργο στο σύνολό του να λειτουργεί ως μία ενιαία ζώνη αναψυχής, εμπορίου, πρασίνου, περιπάτου και στάσεων των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης.
Με τον τρόπο αυτό αναμένεται ότι θα μειωθεί και η ανάγκη χρήσης του αυτοκινήτου για την πρόσβαση στο κέντρο, αφού η πεζή μετακίνηση γενικά είναι προτιμότερη από άποψη ασφάλειας, ποιότητας ζωής και εν τέλει ταχύτητας.
Στο έργο προβλέπεται και επανασχεδιασμός και καθορισμός νέας διατομής της οδού Αριστομένους (μία λωρίδα κυκλοφορίας και στάθμευση), με ανακατασκευή του οδοστρώματος.
Από τη μελέτη προβλέπεται η διαπλάτυνση του ανατολικού πεζοδρομίου της Αριστομένους από την οδό Βασ. Όλγας έως την οδό Πλάτωνος, με κυμαινόμενα πλάτη από 5,25 μ έως 10,35 μ. Το εναπομένον πλάτος καθαρής ασφάλτου που προκύπτει από την μελέτη είναι της τάξεως των 5,75 μ., εκ των οποίων τα 3,75 μ. θα αποτελούν τη λωρίδα κυκλοφορίας και τα υπόλοιπα 2,00 μ. δεσμεύονται για στάθμευση αυτοκινήτων.