Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ
«Πουλάει» αισιοδοξία για επανέναρξη των έργων
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
Το αμέσως επόμενο διάστημα περιμένουμε την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων και τη νέα σύμβαση για τον αυτοκινητόδρομο του Μορέα, όπου κατασκευάζονται ο κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη και ο περιμετρικός Καλαμάτας.
Αυτά δήλωσε προχθές στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, θέλοντας με αυτό τον τρόπο να διασκεδάσει τις εντυπώσεις που έχουν δημιουργηθεί από τη διακοπή των εργασιών τόσο στον περιμετρικό όσο και στον κλάδο Λεύκτρο- Σπάρτη.
Όπως είναι γνωστό, η χρηματοδότηση για τον αυτοκινητόδρομο που ξεκινά από την Κόρινθο και μέσω Τρίπολης πάει Σπάρτη και Καλαμάτα, έχει σταματήσει εδώ και καιρό λόγω μειωμένων διελεύσεων. Σε αυτή τη χρονική στιγμή τελεί σε αναμονή η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων για την αποδέσμευση της χρηματοδότησης, ώστε να ολοκληρωθεί ο οδικός άξονας που ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το τέλος του 2007. Αν δεν προκύψουν… παρατράγουδα της τελευταίας στιγμής, η νέα σύμβαση θα υπογραφεί μέχρι το τέλος Απριλίου, αν και είναι άγνωστο με ποιους όρους. Το θετικό είναι πως τα εναπομείναντα έργα είναι ελάχιστα.
Το «θρίλερ» που παίζεται, πάντως, και σε αυτόν τον οδικό άξονα δείχνει πόσο έχει επηρεάσει η πτώση της ημερήσιας κίνησης στους αυτοκινητόδρομους, μια και η πανάκριβη βενζίνη, οι πολλοί και ακριβοί σταθμοί διοδίων, αλλά και η οικονομική κρίση έφεραν τα πάνω-κάτω στους υπολογισμούς που είχαν γίνει προ δεκαετίας για τις καθημερινές διελεύσεις στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.
Ο Μορέας ξεκίνησε να κατασκευάζεται πρώτος από όλους τους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους στα τέλη του 2007. Αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης ήταν η κατασκευή σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, του κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη και του Περιμετρικού Καλαμάτας. Το πρώτο σκέλος έχει ολοκληρωθεί τμηματικά από το 2010 μέχρι το 2012, ενώ σε κατασκευή παραμένουν τα τμήματα Λεύκτρο-Σπάρτη και ο Περιμετρικός Καλαμάτας.
Αναφορικά με το Λεύκτρο-Σπάρτη, έχει κολλήσει και στις αρχαιολογικές ανασκαφές, αλλά και στη μειωμένη χρηματοδότηση. Πάντως, όπως όλα δείχνουν, τα προβλήματα θα ξεπεραστούν και το αργότερο μέχρι τις αρχές του 2015 θα λειτουργήσουν και τα τελευταία υπό κατασκευή τμήματα. Ωστόσο, με τη νέα σύμβαση να εκκρεμεί η αγωνία όλων των εμπλεκόμενων (εταιρεία παραχώρησης, υπουργείο Υποδομών, Περιφέρεια, τοπικοί Δήμοι) είναι στο ζενίθ.
Τέλος, μία από τις σημαντικότερες λεπτομέρειες αναφορικά με τα έργα κατασκευής των αυτοκινητόδρομων αποκάλυψε τις προηγούμενες ημέρες ο υπουργός. Όπως τόνισε, όσον αφορά στα έργα στην Ολυμπία Οδό, εκτελούνται σε πολύ υψηλούς ρυθμούς, οι οποίοι θα ενταθούν το επόμενο δίμηνο και ο δρόμος θα παραδίδεται τμηματικά.