Λάδι, μέλι και αυγοτάραχο μπορούν να βγάλουν την Ελλάδα από την ύφεση εκτιμά το «Bloomberg»

Λάδι, μέλι και αυγοτάραχο μπορούν  να βγάλουν την Ελλάδα από την ύφεση εκτιμά το «Bloomberg»

Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς καλεί τους μεταποιητές παραδοσιακών τροφίμων και ποτών, από τους παραγωγούς αυγοτάραχου έως τους παραγωγούς μελιού, να παίξουν μεγαλύτερο ρόλο στο μετασχηματισμό της χώρας σε μία εξαγωγική οικονομία, αναφέρει δημοσίευμα του πρακτορείου Bloomberg.
Το πρακτορείο παραθέτει δήλωση του κ. Σαμαρά σε εκπροσώπους του κλάδου, την περασμένη εβδομάδα στη Μυτιλήνη, ότι οι εταιρείες τροφίμων και ποτών πρέπει να φθάσουν στο επίπεδο άλλων εξαγωγικών κλάδων, όπως των πετρελαιοειδών, και να συμβάλουν περισσότερο στην έξοδο της χώρας από την ύφεση.
Περισσότερες ελληνικές εταιρείες τροφίμων πρέπει να επικεντρωθούν στην «επεξεργασία αγροτικής παραγωγής για να φέρουν τα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές» δήλωσε ο πρωθυπουργός, προσθέτοντας ότι «το 85% της παραγωγής αντιστοιχεί σήμερα σε 200 μεγάλες εταιρείες, ενώ 17.000 μικρές και μεσαίες εταιρείες έχουν τεράστιες δυνατότητες».
Στο δημοσίευμα σημειώνεται ότι οι ελληνικές εξαγωγές αγροτικών προϊόντων -που περιλαμβάνουν τρόφιμα, ποτά και φυτικά έλαια- αυξήθηκαν 3,5% σε αξία το 2013, φθάνοντας στα 4,75 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Εξαγωγέων.
Με περίπου το 17% της συνολικής αξίας των ελληνικών εξαγωγών, η βιομηχανία τροφίμων και ποτών υπολείπεται των πετρελαιοειδών και των βιομηχανικών προϊόντων, όπως ο μηχανολογικός εξοπλισμός και τα χημικά προϊόντα.
Ορισμένοι παραγωγοί τροφίμων, όπως η Gaea Products, που παράγει ελαιόλαδο και ψημένες κόκκινες πιπεριές, ξεκίνησαν την επιχείρησή τους εστιάζοντας μόνο στο εξωτερικό, ενώ άλλοι χρησιμοποιούν τις εξαγωγές για να καλύψουν τη μείωση των πωλήσεών τους στην Ελλάδα. «Η επιβίωση εξαρτάται από την επιτυχία στις εξαγωγές των καλύτερων προϊόντων της ελληνικής μητέρας γης» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άρης Κεφαλογιάννης, σε συνέντευξή του.
Η Gaea διαθέτει το 82% των πωλήσεών της στο εξωτερικό. Οι διεθνείς πωλήσεις της αυξάνονται κατά μέσο όρο 18% ετησίως και η εταιρεία πουλά σε 26 χώρες, μεταξύ των οποίων στη Γερμανία και τις ΗΠΑ, όπου η εταιρεία κέρδισε τον περασμένο μήνα χρυσό μετάλλιο στο Διεθνή Διαγωνισμό Ελαιολάδου της Νέας Υόρκης.
Αν και ο Χρήστος Παπαδημητρίου, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας CC SA, που παράγει από ξύδι μπαλσάμικο έως μουστάρδα, δηλώνει ότι οι εγχώριες πωλήσεις έχουν επανέλθει στα «προ κρίσης επίπεδα», η εταιρεία σχεδιάζει να μείνει επικεντρωμένη στις ξένες αγορές, όπου οι πωλήσεις τώρα υπερβαίνουν τα έσοδα από την Ελλάδα. «Όλα τα προϊόντα μας έχουν αναπτυχθεί με βασική εστίαση στις ανάγκες των ξένων αγορών» δήλωσε ο κ. Παπαδημητρίου.
Ο ιδρυτής της Carpo Hellas, Κώστας Κοντόπουλος, στοιχημάτισε το Δεκέμβριο του 2011, στο απόγειο της κρίσης, ότι θα μπορούσε να έχει κέρδη πουλώντας πολυτελή τρόφιμα, όπως αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς. «Όλοι είχαν τρομάξει και μου είπαν ότι ήμουν τρελός να ανοίξω μαγαζί στο μέσο μίας τόσο ασταθούς περιόδου» δήλωσε ο κ. Κοντόπουλος. Η επιτυχία της μεθόδου του, καθώς οι πελάτες ενθαρρύνονται να δοκιμάσουν πριν αγοράσουν, οδήγησε σε ένα νέο κατάστημα στην περιοχή του Πικαντίλι στο Λονδίνο πέρυσι και σε σχέδια για άνοιγμα στη Ρώμη, το Παρίσι, το Μιλάνο και τη Μέση Ανατολή.
Μία παρουσία με λιανικές πωλήσεις στο εξωτερικό αντί απλώς εξαγωγών είναι σημαντική, λόγω της «συνείδησης της φίρμας που αποκτούμε» δήλωσε ο Θωμάς Δούζης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ergon, με έδρα τη Θεσααλονίκη.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ