Από τη Βραζιλία… στην Ελλάδα και από το ποδόσφαιρο… στις εξαγωγές ελαιολάδου στη χώρα της στρογγυλής θεάς. Ο λόγος για το Βραζιλιάνο ποδοσφαιριστή του Ατρομήτου, Εδουάρδο Μπρίτο, που πριν ακόμα «κρεμάσει» τα ποδοσφαιρικά του παπούτσια δημιούργησε εξαγωγική εταιρεία ελαιολάδου, από Καλαμάτα και Κρήτη, στη Βραζιλία.
Διαβάζουμε σχετικά στο «Έθνος της Κυριακής», σε κείμενο του Χρήστου Γραμματικού:
«Πριν ακόμα “κρεμάσει” τα ποδοσφαιρικά του παπούτσια, ο Εδουάρδο Μπρίτο φροντίζει τα εξασφαλίσει το επαγγελματικό μέλλον του ιδίου και της οικογένειάς του. Έτσι, το επιχειρηματικό δαιμόνιο και οι γνωριμίες του αριστεροπόδαρου άσου του Ατρομήτου τον οδήγησαν στη δημιουργία εξαγωγικής εταιρείας ελαιολάδου στη Βραζιλία, στην οποία ενδέχεται να… παίξει ρόλο πρωταγωνιστικό και ο Ροναλντίνιο!
Ο παίκτης του Ατρομήτου γνωρίζει πολύ καλύτερα να “βγάζει το λάδι” στους αντιπάλους του εντός των τεσσάρων γραμμών, γι’ αυτό και εκτός γηπέδων συμβουλεύτηκε τους πλέον ειδικούς. “Το… φιτίλι άναψε ένας φίλος μου, που γνωρίζει καλά τα κατατόπια και προχωρήσαμε σ’ αυτό το εγχείρημα. Συνολικά δραστηριοποιούμαστε τέσσερα άτομα. Τρεις στην Ελλάδα και ένας στη Βραζιλία. Στην πατρίδα μου έχουμε φτιάξει παράρτημα και αισιοδοξώ ότι θα πάμε καλά”, δήλωσε αρχικά στο “Έθνος της Κυριακής” ο 32χρονος χαφ για το νέο εγχείρημά του και πρόσθεσε: “Κάποια στιγμή θα ολοκληρώσω τον κύκλο μου στο ποδόσφαιρο. Απαιτείται να κοιτάξω και την επόμενη ημέρα. Όταν έπεσε αυτή η ιδέα στο τραπέζι, μου άρεσε πολύ και δεν καθυστέρησα να πάρω την απόφαση. Άλλωστε, το ελληνικό ελαιόλαδο είναι γνωστό για την ποιότητά του”.
Και τα πρώτα δείγματα γραφής του για το επαγγελματικό μέλλον του… εμπόρου Μπρίτο είναι ενθαρρυντικά. “Ξεκινήσαμε με το ελαιόλαδο, γιατί αποτελεί την αιχμή του δόρατος. Το δυνατό μας… όπλο είναι η φήμη του προϊόντος, παρά τις μη πρόσφορες συνθήκες που συναντήσαμε στα σπάργανα. Το κράτος δεν είναι σύμμαχος σ’ αυτές τις προσπάθειες και απαιτείται χρόνος, προσπάθεια και χρήμα. Γνωρίζαμε απ’ την αρχή πως υπάρχει μεγάλο ρίσκο, ότι με λανθασμένους χειρισμούς κινδυνεύουν να τιναχτούν όλα στον αέρα. Αλλά, αν δε ρισκάρεις, δεν κάνεις ποτέ τίποτα. Κάθε φορά αδημονούμε μέχρι να ολοκληρωθεί η μεταφορά των χρημάτων, έστω και αν υπάρχουν εγγυήσεις”, αναφέρει αρχικά και περνάει στο… παρασύνθημα.
Με έδρα την Πετρούπολη, η εταιρεία Hebraco L.T.D. εισήλθε στο χώρο του εμπορίου πριν από τρεις μήνες. Οι πρώτες παρτίδες του προϊόντος “κοσμούν” τα ράφια τριών μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ του Ρίο ντε Τζανέιρο και η επιχειρηματική τριάδα ευελπιστεί να… ανοίξουν περισσότερο οι δουλειές μέσω του Μουντιάλ. “Στη Βραζιλία ο κόσμος εκτιμά τα καλά προϊόντα. Αυτήν τη στιγμή έχουμε εξαγάγει δύο κοντέινερ, δηλαδή περί τα 30.000 μπουκάλια. Το περιθώριο κέρδους δεν είναι μεγάλο, περίπου 8% μεικτά, αλλά έχουμε μπροστά μας πολύ δρόμο ακόμα”.
Από Κρήτη και Καλαμάτα
Η προμήθεια του ελαιολάδου γίνεται κατά κύριο λόγο από δύο περιοχές της πατρίδας μας, την Κρήτη και την Καλαμάτα. Ωστόσο, μόλις “τσουλήσει το πράγμα”, θα ανοίξουν κι άλλο οι επιχειρηματικοί ορίζοντες. “Μετά το λάδι, σκεφτόμαστε να επεκταθούμε σε εξαγωγές και άλλων προϊόντων, όπως το μέλι, τη ρίγανη και το χαμομήλι. Το μικροκλίμα της Ελλάδας βοηθάει στην ανάπτυξη αυτών των γεύσεων που συναντάς δύσκολα στο εξωτερικό”. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, καθότι στις μεσομακροπρόθεσμες επιδιώξεις είναι και οι “εισαγωγές στην Ελλάδα διαφόρων ειδών από τις ευρύτερες περιοχές της Λ. Αμερικής”, σχολίασε ο συνεργάτης του Βραζιλιάνου, Λ. Ράπτης.
Ο Εδουάρδο Μπρίτο συνοδευόμενος από τις δύο γυναίκες της ζωή του, τη Θεσσαλονικιά σύζυγό του Αναστασία Καρπούζη και την 2,5 ετών κορούλα του Ελένη, έχει τσεκάρει ήδη το εισιτήριο για τη χώρα της σάμπα, με στόχο να συνδυάσει διακοπές, Μουντιάλ και δουλειά. Στο μυαλό του στριφογυρίζουν πολλά και διάφορα. Όπως, το να πείσει τον σούπερ σταρ της “στρογγυλής θεάς”, Ροναλντίνιο, να γίνει πρωταγωνιστής διαφημιστικού σποτ του ελαιολάδου που εξάγει στη Βραζιλία ο Μπρίτο! Οι δυο τους γνωρίστηκαν στην προ τετραετίας παρουσία του “Ρόνι” στη χώρα μας και διατηρούν ανοιχτό κώδικα επικοινωνίας. Ο νυν άσος της Ατλέτικο Μινέιρο είναι πολύ προσιτός, ανοιχτός στις προκλήσεις και όπως έλεγε ο Μπρίτο, “μην παραξενευτείτε, αν δείτε κάτι τέτοιο στο μέλλον…”.
Τελικά, φαίνεται πως ο μέσος του Ατρομήτου έχει στο αίμα του το επιχειρηματικό δαιμόνιο και δεν αποφεύγει τις “λαδιές”. Με την καλή έννοια…».