Τα προϊόντα Παπαδημητρίου κερδίζουν το στοίχημα
Συνέπεια, επιχειρηματικό ήθος, εργασιακή ηθική, έμφαση στην ποιότητα, εξωστρέφεια. Όλα αυτά δε φτάνουν για να πετύχει μια επιχείρηση; Η απάντηση είναι σίγουρα θετική, αν και όλα τα παραπάνω δεν είθισται να παρουσιάζονται σε ελληνικές εταιρείες. Βέβαια, υπάρχουν και λαμπρές εξαιρέσεις. Μία από αυτές είναι η επιχείρηση «Παπαδημητρίου», πασίγνωστη βέβαια σε μας για τα προϊόντα της, αλλά, όπως φαίνεται, εβδομάδα με την εβδομάδα κερδίζει όλο και περισσότερο την εκτίμηση ξένων καταναλωτών.
Μάλιστα, στη σημασία που έχουν τα αγροτικά προϊόντα για τις εξαγωγές και την ανάκαμψη της οικονομίας αναφέρθηκε τελευταία εκτενές ρεπορτάζ του Bloomberg. Σύμφωνα με το διεθνές δίκτυο, καταγράφεται η κόπωση που παρατηρείται στον τομέα των εξαγωγών, που ως σύνολο σημειώνουν οριακή πτώση το 2013. Αντίθετα, οι εξαγωγές των αγροτικών προϊόντων κινήθηκαν ανοδικά με ποσοστό 3,5%, φτάνοντας τα 4,75 δισ. ευρώ ή 17% του συνόλου. Από τις εταιρείες που αναφέρει το παγκόσμιο πρακτορείο ειδήσεων είναι και της οικογένειας Παπαδημητρίου.
Παρότι η εγχώρια αγορά έχει επιστρέψει σε προ κρίσης επίπεδα, η στόχευση είναι στο εξωτερικό, λέει από την πλευρά του ο Χρήστος Παπαδημητρίου της επιχείρησης, που ειδικεύεται στο βαλσαμικό ξίδι. Η μεσσηνιακή εταιρεία, η πρώτη που παρήγαγε βαλσαμικό ξίδι στην Ελλάδα, όχι μόνο αντέχει στην κρίση, αλλά διευρύνει τις εξαγωγές της.
Στην Αυστραλία, αποτελεί το τρίτο σε πωλήσεις βαλσαμικό ξίδι, έχει σταθερούς πελάτες από τον Καναδά ως την Ιαπωνία και τη Νότια Αφρική, ενώ φιγουράρει στα καλύτερα ντελικατέσεν του κόσμου.
Η «Παπαδημητρίου», με έδρα την Καλαμάτα, αντιστέκεται στην κρίση, καθώς έχει κυρίως εξαγωγικό προφίλ, διακινώντας τα προϊόντα της (βαλσαμικό ξίδι, μουστάρδα, σταφίδα και αποξηραμένα φρούτα) σε 28 χώρες. Η εταιρεία παράγει ετησίως 2.400.000 φιάλες βαλσαμικού ξιδιού. Στόχος είναι να διεισδύσει περαιτέρω στο αεροπορικό κέτερινγκ και να παράγει νέα προϊόντα.
Η αναγνώριση του βαλσαμικού ξιδιού Παπαδημητρίου και στο εξωτερικό, κερδίζοντας μάλιστα μερίδια αγοράς από το ιταλικό, που αποτελεί το μεγάλο ανταγωνιστή, οφείλεται, σύμφωνα με τον επιχειρηματία, στο ότι προέρχεται από την κορινθιακή σταφίδα.
Οι αναφορές του Bloomberg είναι μόνον ενδεικτικές μιας συνολικότερης τάσης που ξεκίνησε στα πρώτα χρόνια της κρίσης, μεγεθύνθηκε στη διάρκειά της και, απ’ ό,τι φαίνεται, τα πηγαίνει πολύ καλύτερα από το γενικότερο ισοπεδωτικό κλίμα που κυριαρχεί στην ελληνική αγορά.
Επιμέλεια: Αντώνης Πετρόγιαννης