Ελπίδες για ανάκαμψη στις εκπτώσεις πριν έρθουν τα λουκέτα…


Ξεκίνησαν οι εκπτώσεις,
αλλά ο κόσμος προτιμά να πάει για… μπάνιο!

Της Βίκυς Βετουλάκη

Πρεμιέρα χθες για τις θερινές εκπτώσεις και στην Καλαμάτα, αν και πολλά καταστήματα έχουν αρχίσει από καιρό να κάνουν γενναίες προσφορές, ευελπιστώντας σε καλύτερο τζίρο. Τα μηνύματα, όμως, δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα, καθώς, όπως τόνισε μιλώντας στο «Θάρρος» η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμάτας Λίλιαν Ψηλάκη, ούτε οι τουρίστες ψωνίζουν πλέον ούτε οι ντόπιοι καταναλωτές.

«Βιώνουμε ένα σοκ»
Ως σοκ περιέγραψε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου την κατάσταση που βιώνει εδώ και καιρό το αγοραστικό κοινό και, κατ’ επέκταση, ο εμπορικός κόσμος.
Η κα Ψηλάκη, επαγγελματίας εδώ και 34 χρόνια, τόνισε πως ο Μάιος και ο Ιούνιος που πέρασαν ήταν από τους χειρότερους μήνες που θυμάται τα τελευταία 30 χρόνια. Το Μάιο, οι εκλογές έφεραν τα πράγματα πίσω, ενώ τον Ιούνιο ο κόσμος πιθανότατα βρέθηκε σε νέο οικονομικό αδιέξοδο, μετά την κατάθεση των φορολογικών δηλώσεων και τους υπέρογκους φόρους που καλείται να πληρώσει.
Όπως προαναφέραμε, οι θερινές εκπτώσεις ξεκίνησαν μόλις χθες και θα διαρκέσουν έως και τις 30 Αυγούστου. Όμως – δυστυχώς- οι έμποροι δεν περιμένουν και πολλά, παρά τα υψηλά ποσοστά εκπτώσεων που από την πρώτη ημέρα έκαναν την εμφάνισή τους.
«Όλοι οι συνάδελφοι έχουν αρχίσει εδώ και πολύ καιρό προσφορές στα καταστήματά τους, καθώς κανείς μας δεν ξέρει πώς θα καταφέρουμε να ανταποκριθούμε στις υποχρεώσεις μας. Τα ποσοστά των εκπτώσεων όλη την περίοδο θα είναι σε υψηλά επίπεδα, γιατί κανείς δεν έχει δουλέψει. Όλοι είμαστε μέσα σε ένα καζάνι που βράζει», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας πως φοβάται ότι μέχρι το τέλος του έτους θα μπουν πολλά λουκέτα σε καταστήματα, που ήδη σηκώνουν ρολά κάθε πρωί με το ζόρι και με τα έξοδα λειτουργίας «να τρέχουν».

Ούτε οι τουρίστες
Μέχρι πρότινος τις εκπτώσεις του καλοκαιριού εκμεταλλεύονταν και οι επισκέπτες της πόλης. Όχι όμως πια, όπως σημείωσε η κα Ψηλάκη. Ούτε οι τουρίστες ψωνίζουν. Τα πάντα εξαντλούνται σε φθηνά πακέτα διαμονής, καφετέριες και φτηνό φαγητό. Αυτά είναι τα μόνα έξοδα που κάνουν, και αυτά όσο γίνεται πιο συγκρατημένα.
Το ίδιο φυσικά και οι Μεσσήνιοι, που έχουν σχεδόν μηδενίσει τα ψώνια, ιδιαίτερα αν έχουν και υποχρεώσεις (όπως παιδιά που σπουδάζουν).
Ενδιαφέρον, ωστόσο, υπάρχει από τον κόσμο, καθώς είναι αρκετοί εκείνοι που κάνουν έρευνα αγοράς, αλλά δεν ψωνίζουν. Τουλάχιστον όχι ακόμα, ευελπιστώντας ίσως σε ακόμα καλύτερες προσφορές αργότερα. Τα μόνα ίσως που κινούνται λίγο παραπάνω είναι τα καταστήματα με παιδικά ρούχα, καθώς αυτή την ανάγκη βάζουν σε προτεραιότητα οι γονείς, και αθλητικά είδη.
«Η μεσαία τάξη έχει χτυπηθεί ανελέητα εδώ και 6 χρόνια. Ο κόσμος πλέον φοβάται και έχουμε φθάσει στο σημείο όλοι να σκέφτονται πώς θα περάσουν καλύτερα την ημέρα, κάνοντας μια μικρή βόλτα ή πηγαίνοντας για ένα μπάνιο, παρά να προγραμματίσει κάποια αγορά. Και μετά μας λένε ότι από το Μάρτιο θα πρέπει να ανοίγουμε και Κυριακές. Απλώς θέλουν να μας κλείσουν όλους, αφού για να μείνει ανοικτό ένα μαγαζί την Κυριακή, το κόστος είναι μεγάλο», κατέληξε η κα Ψηλάκη.