Παναγιώτης Νίκας: Η Καλαμάτα θέλει να γίνει προορισμός κρουαζιέρας


Επίσκεψη χθες στο κρουαζερόπλοιο Thomson Majesty και σύσκεψη με τον Καλαματιανό καπετάνιο 
Τη βούληση να καταστεί η Καλαμάτα προορισμός κρουαζιέρας εξέφρασε χθες, για άλλη μια φορά, ο δήμαρχος Παν. Νίκας, κατά την επίσκεψή του στο κρουαζιερόπλοιο Thomson Majesty, ο δε συμπατριώτης μας πλοίαρχος, Λεωνίδας Πανόπουλος, επισήμανε πως «η Καλαμάτα έχει όλες τις προϋποθέσεις να γίνει δημοφιλής τόπος κρουαζιέρας».
Το σκάφος κατέπλευσε εκ νέου στο λιμάνι της Καλαμάτας, γύρω στις 8.00 το πρωί, με 1.588 επιβάτες και πλήρωμα 576 ατόμων. Τους επισκέπτες υποδέχθηκαν αιρετοί και υπάλληλοι του Δήμου Καλαμάτας, αλλά και ένας επιχειρηματίας, και τους παρείχαν έντυπο υλικό, πληροφορίες και δείγματα τοπικών προϊόντων. Η πλειονότητα των τουριστών, περί το 80%, έμειναν στην Καλαμάτα και περιηγήθηκαν το κέντρο της πόλης.
Λίγο μετά τις 10.00, ο κ. Νίκας, μαζί με αιρετούς και στελέχη του Δήμου, επισκέφθηκε το σκάφος και συναντήθηκε με τον πλοίαρχο Λεωνίδα Πανόπουλο, που κατάγεται από την περιοχή μας. Παρουσία και άλλων παραγόντων της ναυτιλίας, όπως ο συνταξιούχος πλοίαρχος Ιωάννης Σταματόπουλος με θητεία πολλών ετών σε κρουαζιερόπλοια, ο δήμαρχος και ο πλοίαρχος του Thomson Majesty συζήτησαν τις προοπτικές προσέλκυσης πλοίων κρουαζιέρας στο λιμένα Καλαμάτας.
 
Πολλά πλεονεκτήματα η Καλαμάτα
Πολλά χρήσιμα συμπεράσματα προέκυψαν από τη συζήτηση, ενώ αναδείχθηκαν τα πλεονεκτήματα της Καλαμάτας όπως η ομορφιά της, η εξαιρετική παραλία της, η γεωγραφική της θέση, τα σημαντικά μνημεία στην πόλη και την ευρύτερη περιοχή, το γεγονός ότι διαθέτει αεροδρόμιο που διευκολύνει την ανάδειξή της σε λιμένα επιβίβασης τουριστών κρουαζιέρας (homeport). Χρειάζεται, όμως, προσπάθεια για την προσέγγιση με τις εταιρείες κρουαζιέρας, είτε απευθείας είτε μέσω σχετικών εκθέσεων.
Ο πλοίαρχος αποδέχθηκε ευχαρίστως σχετικό αίτημα του δημάρχου και κάθε φορά που το σκάφος θα προσεγγίζει την Καλαμάτα, στις οθόνες του θα προβάλλονται τα διαφημιστικά σποτ του Δήμου Καλαμάτας, διάρκειας 30 δευτερολέπτων και 5 λεπτών, στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.
Ακολούθησε επίσκεψη στη γέφυρα του πλοίου, όπου ο πλοίαρχος εξέθεσε με συντομία την ιστορία του σκάφους, που ναυπηγήθηκε στη Φινλανδία κατόπιν παραγγελίας Έλληνα πλοιοκτήτη το 1992 και το 1999 υπέστη μετασκευή, που οδήγησε σε αύξηση του μήκους του, με ένθετο τμήμα, κατά 35 μέτρα. Μπορεί να μεταφέρει μέχρι 1.850 επιβάτες στις 730 καμπίνες του και πλήρωμα 576 ατόμων. Η υπηρεσιακή του ταχύτητα είναι 17 – 18 μίλια και η μέγιστη 20. Σήμερα το σκάφος είναι συμφερόντων του μεγάλου τουριστικού ομίλου TUI και φέρει σημαία Μάλτας.
Ο κ. Νίκας, σε δηλώσεις του, ευχαρίστησε τις εταιρείες, πλοιοκτήτρια και διαχειρίστρια, που επέλεξαν την Καλαμάτα ως λιμάνι επίσκεψης και ιδιαιτέρως το συμπατριώτη μας πλοίαρχο Λεωνίδα Πανόπουλο, για τις καλές του υπηρεσίες υπέρ της Καλαμάτας. Τόνισε, δε, πως η Καλαμάτα είναι στα πρώτα της βήματα για την προσέλκυση τουρισμού κρουαζιέρας, γι’ αυτό και δεν πρέπει να συγκρίνεται με ανεπτυγμένους προορισμούς.
Η Καλαμάτα επιδιώκει την προσέλκυση αυτού του είδους τουρισμού και τα συμπεράσματα των επισκεπτών, για τα οποία ο πλοίαρχος θα πληροφορεί το Δήμο, είναι καίριας σημασίας ώστε να βελτιωθεί η εξυπηρέτησή τους.
Ο κ. Νίκας τόνισε πως ο Δήμος και το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο κάνουν και θα κάνουν τα βήματα που απαιτούνται για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης στο λιμένα Καλαμάτας.
Ο πλοίαρχος εξέφρασε τη βούλησή του να βοηθήσει στην επίτευξη του προαναφερθέντος στόχου, τονίζοντας πως «η Καλαμάτα είναι πανέμορφος τόπος, πρέπει να τον μάθουν». Επισήμανε ακόμη πως ο τουρισμός κρουαζιέρας μπορεί να προσφέρει πάρα πολλά οικονομικά οφέλη και να βοηθήσει στην προβολή του τόπου.
Ο κ. Πανόπουλος ανέφερε, τέλος, ότι οι εταιρείες κρουαζιέρας προσανατολίζονται σε νέους προορισμούς και πως «η Καλαμάτα έχει όλες τις προϋποθέσεις να γίνει δημοφιλής τόπος κρουαζιέρας».
 
Εγκρίθηκε το Σχέδιο Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων
Σημειώνεται ότι, όπως γνωστοποίησε ο δήμαρχος, εγκρίθηκε το Σχέδιο Ασφαλείας Λιμενικών Εγκαταστάσεων. Επομένως, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει πλέον τη δυνατότητα, μεταξύ άλλων, να διαθέτει χώρους της ελεγχόμενης ζώνης του λιμένα Καλαμάτας και για άλλες χρήσεις, όταν απαιτείται.