Έδωσαν τις ακίνητες περιουσίες αλλά έχασαν την αποζημίωση!


ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ
 

 Το Ελληνικό Δημόσιο παρακράτησε τα χρήματα με τη δικαιολογία των οφειλών προς το ίδιο
 
Του Αντώνη Πετρόγιαννη
 
Αντιμέτωποι με ένα ανάλγητο κράτος, το οποίο στην προσπάθειά του να γεμίσει τα ταμεία του με οποιονδήποτε τρόπο χρησιμοποιεί διάφορα μέσα, τα οποία ελέγχονται για τη νομιμότητά τους, βρέθηκαν πολίτες από το Δήμο Καλαμάτας.
Όπως μας ενημέρωσαν, χθες το απόγευμα συγκεκριμένα, πηγαίνοντας να εισπράξουν την αποζημίωση από την απαλλοτριωμένη ιδιοκτησία τους για την ολοκλήρωση του εθνική αυτοκινητόδρομου, την οποία είχε προσδιορίσει το Δικαστήριο, βρήκαν τους λογαριασμούς τους άδειους. Κι αυτό, διότι το Ελληνικό Δημόσιο, με τη δικαιολογία ότι όφειλαν χρήματα σ’ αυτό, παρακράτησε τα χρήματά τους.
Όπως είναι φυσικό, η αγανάκτησή τους περισσεύει και για το λόγο αυτό αναμένονται να προβούν σε περαιτέρω ενέργειες. Αν μη τι άλλο, είναι παράλογο ένας πολίτης να χάνει την ακίνητη περιουσία του, αλλά ταυτόχρονα να μην μπορεί να αποζημιωθεί και από την παραπάνω διαδικασία. Μάλιστα, ορισμένοι έκαναν λόγο ακόμα και για παράνομη ενέργεια, αφού τα χρήματα της αποζημίωσης δεν μπορούν να παρακρατηθούν για άλλες οφειλές.
Από την άλλη πλευρά, όπως αναφέραμε σε προηγούμενο ρεπορτάζ του «Θάρρους», ο συγκεκριμένος άξονας βρίσκεται αντιμέτωπος με χρηματοδοτικό κενό, λόγω της υποχώρησης του κυκλοφοριακού όγκου.
Το μοντέλο χρηματοδότησης των αυτοκινητόδρομων παραχώρησης στηρίζεται σε ίδια κεφάλαια, στα έσοδα από διόδια, σε τραπεζικό δανεισμό και στη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου. Έτσι, η σημαντική πτώση της κυκλοφορίας προκάλεσε χρηματοδοτικό κενό, το οποίο δεν επηρεάζει την πορεία κατασκευής του δρόμου, αλλά την περίοδο της τριακονταετούς συντήρησης και λειτουργίας.
Στο πλαίσιο αυτό, οι συζητήσεις μεταξύ του παραχωρησιούχου και του Δημοσίου για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού αναμένεται να ολοκληρωθούν κατά το προσεχές διάστημα, όπως έγινε γνωστό, στην ετήσια γενική συνέλευση του ομίλου Ελλάκτωρ (ελέγχει την Μορέας Α.Ε. μέσω της Άκτωρ Παραχωρήσεις με 71,67%).
Το δυνάμει χρηματοδοτικό κενό του έργου τοποθετείται στα 300 εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο της περιόδου παραχώρησης. Ουσιαστικά, το ποσό αυτό, που λειτουργεί ως εγγύηση προς τις τράπεζες (έχουν πάψει να χρηματοδοτούν το έργο), υπολογίζεται ότι, εν τέλει, θα είναι πολύ μικρότερο, λόγω της εκτιμώμενης αύξησης της κυκλοφορίας στον οδικό άξονα Κόρινθος- Καλαμάτα.
Πάντως, την επικείμενη ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων θα πρέπει να διαδεχτεί η λήψη των απαιτούμενων εγκρίσεων από την Κομισιόν και η υποβολή προς έγκριση στη Βουλή της αναθεωρημένης σύμβασης παραχώρησης.