Απονέμει δικαιοσύνη με την ίδια σχολαστικότητα που στέκεται μπροστά σε έναν πίνακα του Νταλί ή μελετά ένα σκηνικό του Τσαρούχη. Μιλά στους «φοιτητές» του με την ίδια θέρμη που αναμειγνύει τα χρώματα στην παλέτα του
Ο πρόεδρος Εφετών στο Διοικητικό Εφετείο Θεσσαλονίκης και διευθυντής κατάρτισης και επιμόρφωσης στην κατεύθυνση Διοικητικής Δικαιοσύνης της Εθνικής Σχολής Δικαστών, Ηλίας Κοντοζαμάνης, δεν είναι μια συνηθισμένη περίπτωση δικαστικού. Το πρωί δικάζει, το βράδυ μελετά υποθέσεις και το ξημέρωμα τον βρίσκει στο καβαλέτο να ζωγραφίζει. Αγαπά την τέχνη με πάθος και εκτονώνεται με τις νερομπογιές, τις αβγοτέμπερες και τα λάδια, ενώ φρόντισε να «ντύσει» το Διοικητικό Εφετείο και τη Σχολή Δικαστών με περισσότερα από 200 έργα δικά του και άλλων, γνωστών ζωγράφων, που τα πρόσφεραν ασμένως.
«Η ζωγραφική είναι πάθος, είναι χαρά και εκτόνωση. Ζωγραφίζω πορτρέτα, αγιογραφίες, φαγιούμ, τοπία. Πειραματίζομαι με χρώματα και τεχνοτροπίες. Δεν έχω ένα συγκεκριμένο στυλ, μπορώ να “μπερδεύω” τεχνοτροπίες», λέει και προσθέτει ότι ειδικά στις αγιογραφίες τού αρέσει να «κοσμεί» τους αγίους με φορεσιές, σιρίτια και άλλα στολίδια.
Μέχρι στιγμής έχει δωρίσει πάνω από 30 έργα στο χώρο δουλειάς του, το Διοικητικό Εφετείο, συγκέντρωσε δεκάδες άλλα από φίλους του, επίσης ζωγράφους, ενώ στόχος του είναι να «εξοπλίσει» εικαστικά και την Εθνική Σχολή Δικαστών.
Αυτές τις μέρες και μέχρι το τέλος Αυγούστου λειτουργεί στη Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης – Casa Bianca έκθεση 50 έργων του Ηλ. Κοντοζαμάνη με τίτλο «Αγιογραφίες και Πορτρέτα του Φαγιούμ» και θεωρείται ένα από τα εικαστικά γεγονότα του καλοκαιριού για την πόλη.
Πηγή έμπνευσής του αποτέλεσαν οι επισκέψεις του στο Άγιον Όρος και συγκεκριμένα στο ναό του Πρωτάτου. Το φως του ήλιου που έμπαινε τα απογεύματα από τα παράθυρα, σε συνδυασμό με τις φλόγες των κεριών, έκαναν τις μορφές των αγίων να φαντάζουν εντυπωσιακές. Είδε σε αυτές εικόνες αυτοκρατόρων, πρίγκιπες, παπάδες, δεσποτάδες, στρατιώτες και αποφάσισε να μεταφέρει τη φαντασίωσή του στο πανί.
Φίλοι, συνάδελφοι και… ειδικοί τού λένε πως τα έργα του θυμίζουν Θεόφιλο, ο ίδιος πιστεύει ότι έχει ένα ιδιαίτερο στυλ που δε μοιάζει κανενός. Του αρέσουν, ωστόσο, ο Μιχαήλ Άγγελος, ο Νταλί και ο Γιάννης Τσαρούχης.
«Η δικαιοσύνη έχει χρώματα»
Με καταγωγή από την Καλαμάτα ο Ηλ. Κοντοζαμάνης εντυπωσιάστηκε από την πρώτη στιγμή από το κτήριο του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, στην οδό Φράγκων. Πρόκειται για ένα αξιόλογο δείγμα αρχιτεκτονικής του 1926, με πολλά νεοβυζαντινά στοιχεία. «Η δικαιοσύνη δεν είναι γκρίζα, έχει χρώματα», σκέφτηκε και άρχισε να γεμίζει τους τοίχους με έργα τέχνης, μοναδικά αριστουργήματα. Σήμερα αποτελεί «όαση» τέχνης που συναρπάζει εργαζομένους, δικηγόρους και επισκέπτες, με τον ίδιο να νιώθει απόλυτα δικαιωμένος για το τελικό αποτέλεσμα.
Πηγή: «Έθνος»