ΑΓΝΩΣΤΟ ΠΟΤΕ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ
«Δε φοβάμαι, δεν αγωνιώ και δεν ανησυχώ για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας από τη λειτουργία του αεροδρομίου της Τρίπολης» τόνισε χθες η αντιπεριφερειάρχης Μεσσηνίας, Ελένη Αλειφέρη, χωρίς ωστόσο να δώσει συγκεκριμένα στοιχεία για τα έργα και πότε θα ξεκινήσει η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Σημειώνεται πως, όπως έχει ανακοινωθεί από την Περιφέρεια, στο ΕΣΠΑ έχει δεσμευθεί ποσό 25 εκατ. ευρώ για έργα στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας.
Εργαλείο ανάπτυξης
Κατά την κα Αλειφέρη, το διεθνές αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι βασικό εργαλείο ανάπτυξης, όχι μόνο για τη Μεσσηνία, αλλά για ολόκληρη την Περιφέρεια. Όπως τόνισε, μια αναδρομή στη δράση της Περιφέρειας για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποδεικνύει ότι αυτή δεν είναι σημερινή και έχει αρχίσει από την προηγούμενη θητεία.
Μίλησε για τα 25 εκατ. ευρώ που υπάρχουν από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας, παρατηρώντας ότι η σχετική μελέτη των έργων αναβάθμισης εκπονήθηκε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και έχει κατατεθεί στη Διαχειριστική Αρχή. Επίσης, αναφέρθηκε στην κατασκευή οδικού κόμβου στο αεροδρόμιο, όπου έχει γίνει η εγκατάσταση του αναδόχου εργολάβου και σύντομα ξεκινά.
Ακολούθως, έδωσε έμφαση στις δράσεις του περιφερειάρχη για προσέλκυση νέων πτήσεων από μεγάλες εταιρείες στο αεροδρόμιο Καλαμάτας: «Το αεροδρόμιο έχει μια εκρηκτική αύξηση των πτήσεων και των αφίξεων. Συμπληρωματικά και το γεγονός της παραχώρησης δείχνει αυτή την κατεύθυνση και την ευθεία γραμμή που είμαστε όλοι οι παράγοντες που έχουμε εμπλοκή με το συγκεκριμένο αεροδρόμιο. Και η παραχώρηση των 32 στρεμμάτων, ως κυβερνητική απόφαση από τον υφυπουργό Ι. Λαμπρόπουλο, στοχεύει στην ανάγκη που έχει το αεροδρόμιο να επεκταθεί και να αποκτήσει μεγαλύτερες δυνατότητες».
Δεν ανησυχεί
Αναφερόμενη η κα Αλειφέρη στην «έντονη πολιτική φιλολογία» των ημερών για το αεροδρόμιο της Τρίπολης, ότι θα έχει επιπτώσεις για την Καλαμάτα, είπε: «Δεν έχω κανέναν φόβο και καμία αγωνία. Και δεν ανησυχώ ότι η λειτουργία του αεροδρομίου Τρίπολης θα έχει ανταγωνιστική δράση με το διεθνή αερολιμένα Καλαμάτας ή θα επηρεάσει κατ’ ελάχιστον την τουριστική ανάπτυξη και την επισκεψιμότητα της Μεσσηνίας ή τη βιωσιμότητα του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Τις μικροτοπικιστικές και μικροπολιτικές τέτοιες προσεγγίσεις, που βασίζονται στο γεγονός ότι οι πολίτες δικαιολογημένα μπορεί να μην έχουν βαθιά γνώση τέτοιων ζητημάτων, δεν τις συμμερίζομαι. Ενδεχομένως πολιτικοί παράγοντες ή άλλοι τοπικοί παράγοντες να θέλουν να κάνουν χρήση τέτοιων προσεγγίσεων, οι οποίες νομίζω ότι είναι πολύ μικρού χρονικού διαστήματος για το αν θα επηρεάσουν τελικά τον πολίτη».
Επίσης, υποστήριξε ότι, λόγω της γεωφυσικής του θέσης, το αεροδρόμιο Τρίπολης δεν μπορεί να εξελιχθεί και να έχει τη δυναμικότητα αυτού της Καλαμάτας, καθώς το αρκαδικό θα μπορεί να δέχεται μόνο αεροσκάφη έως 100 επιβάτες και όχι μεγαλύτερα, όπως το μεσσηνιακό.
Κλείνοντας υποστήριξε ότι κανείς δεν μπορεί να στερήσει από την Περιφέρεια και τις άλλες περιοχές να λειτουργήσουν μια τέτοια υποδομή, ενώ συμπλήρωσε πως στόχος είναι η Τρίπολη να εκμεταλλευτεί τις low cost πτήσεις που δε θέλουν να πάνε στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» λόγω κόστους.
Απαντώντας σε ερωτήσεις, είπε ότι μπορεί να είναι βιώσιμα και τα δύο αεροδρόμια, κι ότι δεν έχει ακόμα εικόνα για τα ακριβή έργα αναβάθμισης που προβλέπει η μελέτη, αλλά αυτά είναι πολύ μεγάλα και, άρα, χρονοβόρα, διευκρινίζοντας ότι είναι της ΥΠΑ και η Περιφέρεια χρηματοδοτεί.
Της Βίκυς Βετουλάκη