Μπορεί ο αρμόδιος υπουργός, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, να μοιράζει υποσχέσεις και διαβεβαιώσεις δεξιά και αριστερά, αλλά τα προβλήματα με την ολοκλήρωση του εθνικού δρόμου Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα μάλλον δεν είναι εύκολο να ξεπεραστούν.
Σε προηγούμενη ανακοίνωσή του στο τέλος Αυγούστου, οι αρμόδιοι διαβεβαίωναν ότι «από το αρχικό πακέτο των 5 αυτοκινητόδρομων παρέμενε παγωμένο μόνο το έργο του Μορέα, για το οποίο οι δανειστές, με πρώτη την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, διέκοψαν τη χρηματοδότηση της κατασκευής του λόγω της μεγάλης υστέρησης των εσόδων, που δεν επαρκούν για την αποπληρωμή των δανείων, όπως και στα άλλα έργα.
Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι ότι το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη παραμένει κλειστό, αν και έχει υλοποιηθεί κατά 90%, καθώς, επίσης, είναι ημιτελή τα έργα που ολοκληρώνουν τον περιφερειακό της Καλαμάτας.
Παρόλη τη δραματική μείωση της συνολικής προβλεπόμενης κυκλοφορίας στον Μορέα λόγω της οικονομικής κρίσης, είναι αδιαμφισβήτητη η αύξηση των μετακινήσεων προς τη Μεσσηνία (κυρίως από Αθήνα και Τρίπολη), η οποία ξέφυγε, επιτέλους, από την απομόνωση στην οποία ήταν χρόνια καταδικασμένη, μετά την παράδοση σε κυκλοφορία το 2012 του νέου αυτοκινητόδρομου Τρίπολης – Καλαμάτας, η κατασκευή του οποίου ολοκληρώθηκε εγκαίρως πριν παγώσει ο δανεισμός.
Δεν έχουμε καμιά αμφιβολία για τη θετική συνδρομή των έργων στην τοπική οικονομία και την ανάκαμψη της εθνικής οικονομίας. Δεν μπορούμε, λοιπόν, να αφήσουμε τη Λακωνία εγκλωβισμένη, ούτε βέβαια να επιτρέψουμε τα έργα να παραμείνουν ημιτελή στην Καλαμάτα».
Πάντως, οι τελευταίες πληροφορίες υποστηρίζουν ότι σε πολύμηνη αναμονή και αύξηση της αγωνίας φορέων-κατασκευαστή και υπουργείου Υποδομών κατέληξε η υπόθεση της νέας σύμβασης για την ολοκλήρωση του Αυτοκινητόδρομου Μορέα.
Ο λόγος της αναμονής είναι τόσο η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσο και του Ελεγκτικού Συνεδρίου για την τροποποίηση της σύμβασης.
Απαιτήσεις, όμως, έχει και η εταιρεία κατασκευής σε ποσά που ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι φτάνουν τα 200 και πλέον εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο, υπάρχει η αισιοδοξία ότι θα βρεθεί η χρυσή τομή, έτσι ώστε να φτάσουμε στην τελική ολοκλήρωση του έργου, που σε νούμερα έχει πρόοδο 95%.
Α.Π.