-Την Παρασκευή οι δεσμευτικές προσφορές για τα περιφερειακά αεροδρόμια, μεταξύ των οποίων και της Καλαμάτας
Μετά τη 10ήμερη παράταση στην καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών για την παραχώρηση της διαχείρισης 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και της Καλαμάτας, το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει πλέον τα σπουδαία που δεν είναι άλλα από τις προσφορές που θα λάβει.
Είναι μια από τις μεγαλύτερες αποκρατικοποιήσεις, με τις επενδύσεις από τους υποψηφίους να ξεπερνούν τα 200 εκατ. ευρώ, και αναμένεται να δοθεί σκληρή μάχη από τα επτά σχήματα που έχουν προεπιλεγεί.
Τα σχήματα που θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές είναι: Vinci-Ελλάκτωρ, J&P Άβαξ-ZurichAirport, Fraport – Copelouzos, ΜΕΤΚΑ- CorporacionAmerica, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η Aeroports De LaCote d Azur, και η Advent International.
Οι δύο ομάδες
Υπό παραχώρηση, ως γνωστόν, βγαίνουν δύο ομάδες από 7+4 αεροδρόμια η καθεμία, με το διαγωνισμό να προβλέπει τη δημιουργία συμβάσεων παραχώρησης για 30 συν 10 έτη.
Στην πρώτη ομάδα ανήκουν τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας. Προαιρετικά μπορούν να προστεθούν τρία μεταξύ των αεροδρομίων Αλεξανδρούπολης, Αράξου, Καλαμάτας και Αγχιάλου.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου και προαιρετικά μέχρι 3 από τα αεροδρόμια των Λήμνου, Χίου, Καρπάθου και Νέας Αγχιάλου.
Από τη Ρόδο, τη Θεσσαλονίκη, την Κω, την Κέρκυρα και τα Χανιά εκτιμάται ότι περνούν περισσότεροι από 13 εκατ. επιβάτες, απορροφώντας το 71% της επιβατικής κίνησης. Για τα συγκεκριμένα αεροδρόμια προβλέπεται επένδυση αξίας άνω των 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών.